• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

چهار عدد جدید در بازار ارز و سکه

  • کد خبر : 43062
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
چهار عدد جدید در بازار ارز و سکه

اونس طلا بازار ارز و سکه را فلج کرد/ قیمت دلار قبل از مراسم اجرا رسید/ ورود پول به بورس زیر نظر معامله گران بود/ چهار عدد ارز جدید بازار چند بود؟

قیمت اونس و رکورد جدید در بازار جهانی طلا بار دیگر در بازار ارز و ارز ترافیک ایجاد کرد; کاهش قیمت دلار ادامه داشت و به نرخ قبل از اجرای آقای مزیکیان بازگشت، اما قیمت طلا و ارز کاهش چندانی نداشت.

در روز شنبه چهار در بازار دیده می شود. اولین ثبت نام خودرو و شرکت در این طرح، ایران خودرو بود که از یکشنبه گذشته بازار ارز و سکه را تحت تاثیر قرار داده است. روز شنبه ثبت نام ایران خودرو تا دوشنبه تمدید شد. از هفته گذشته گمانه زنی هایی در بازار مبنی بر اینکه چند نفر در این ثبت نام شرکت کرده اند وجود داشت. هفته گذشته در فضای مجازی ادعا شد که سه میلیون نفر شرکت کردند و گفته شد بزرگی این رقم شایعه است. اما روز شنبه حدس زده می شد که تعداد ثبت نام ها به یک و نیم میلیون نفر رسیده و روز دوشنبه به دو میلیون نفر برسد. بر اساس این حساب در صورت مشارکت دو میلیون نفر، 460 تن پول در بانک ها بلوکه می شود که رقم قابل توجهی است. معامله گران معتقدند پس از تعیین تخصیص برندگان، به دلیل حجم زیاد پول پارک شده در بانک ها، این برداشت پول از بلوک به هر بازاری که می رود متفاوت خواهد بود. حال باید دید که آیا بازارساز برای این صندوق ها برنامه ای خواهد داشت یا خیر.

عدد دوم در بازار اونس طلا جدید بود و باعث نوسان انس طلا و قیمت دلار شد. روز جمعه، پس از انتشار داده های هفته گذشته، اعتماد به چشم انداز اقتصادی در ایالات متحده بهبود یافت و قیمت هر اونس طلا سقف جدیدی را ثبت کرد. این اتفاق باعث شد تا رقم جدیدی در بازار به ثبت برسد. قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته پس از دو بار درگیری با سقف قبلی، روز جمعه از این سقف عبور کرد و به رقم جدید 2507 دلار رسید. هفته گذشته بازار منتظر سه آمار از اقتصاد آمریکا بود. اولین نقطه داده تورم تولیدکننده، نقطه بعدی تورم مصرف کننده و سومین نقطه داده شاخص خرده فروشی آمریکا بود که پس از آن بازارهای جهانی سیگنالی دریافت کردند که رکودی وجود ندارد. اولین نشانه رکود تقریبا دو هفته پیش پس از انتشار آمار بیکاری در آمریکا به بازار داده شد. هفته آینده، بازارهای جهانی منتظر نشست سالانه بانک مرکزی در جکسون هول خواهند بود. اگر پاول در این نشست از کاهش نرخ بهره صحبت کند، ممکن است نوساناتی در بازار طلا ایجاد شود.

قیمت دلار هرات که در پایان هفته وارد کانال 58 هزار تومانی شده بود، با این رکورد انس به روند کاهشی خود ادامه داد و تا کانال 57 هزار تومان سقوط کرد.

چرا حرکت نوسانی بین بازار اونس طلا و دلار رخ می دهد؟

تحلیلگران معتقدند در شرایطی که بازار ارز در رکود به سر می برد و بدون هیچ اثری دنبال می شود، نوسان اونس باعث نوساناتی در بازار طلا و ارز می شود. در روز گذشته با افزایش قیمت هر اونس طلا در سطح جهان، ارزش ذاتی طلا و ارز افزایش یافت و حباب آن به ارقام بسیار پایینی رسید. به همین دلیل برای تعدیل حباب پولی یا باید دلار کاهش می یافت یا اونس از سقف فاصله می گرفت.

تزریق و حضور بازارگردان در بازار رقم جدیدی را رقم زد و آن قیمت تزریق درهم به یکی از کانال ها بود. روز شنبه یکی از کانال های تحلیلی که مدعی اطلاع از قیمت تزریق درهم بود و نرخ تزریق درهم را از قبل اعلام کرد، قیمت درهم در کانال های نرخ نیز با فاصله زمانی یک ساعت به آن رقم رسید.

شماره چهارم حمایت همه جانبه بانک مرکزی از بورس بود. از هفته گذشته انواع اخبار و حمایت ها در این زمینه به بازار رسیده است. روز شنبه، بازار سهام شاهد بیشترین ورود پول واقعی از دوم اردیبهشت بود. این میزان ورودی به 160 میلیارد تومب رسید. البته با مقایسه این مقدار با میانگین برداشت پول از بورس، تحلیلگران معتقدند که این مقدار ورودی خیلی زیاد نیست و نشان می دهد که مردم واقعی همچنان نسبت به این بازار بدبین و بدبین هستند. از نظر آنها اگر این تردید در مورد بورس کاهش یابد و بار دیگر ورودی پول بالاتر از میانگین خروجی روزانه باشد، این بازار می تواند یکی از گزینه های پول های پارک شده در بانک ها برای ثبت نام خودرو باشد.

قیمت دلار هرات از روز شنبه با شکاف منفی و کف کانال 58 هزار تومان آغاز شد; این حرکت اولیه در بازار فارکس یک سیگنال نزولی به بازار داد. در ادامه قیمت دلار هرات این کانال را از دست داد و به 57 هزار و 850 تومان رسید. زمانی که قیمت دلار هرات وارد کانال 57 هزار تومان شد، قیمت دلار تهران نیز از 59 هزار تومان کاهش یافت و به سمت پایین 58 هزار تومان حرکت کرد.

قیمت درهم با اختلاف منفی 60 تومانی زیر 16000 تومان آغاز شد و به 15000890 تومان رسید.

قیمت ارز به دلیل افت قیمت دلار با شکاف منفی 41 میلیون و 100 هزار تومانی آغاز شد و پس از حداکثر به قیمت افتتاحیه بازگشت. حباب سکه همچنان 16 درصد بود که کمترین میزان حباب در این بازار است.

قیمت طلای مذاب که در پایان هفته کانال 15 میلیونی را از دست داده بود، روز شنبه کانال 15 میلیونی را بازگشایی کرد. به نظر می رسد با افزایش ارزش ذاتی در بازار طلا، در صورت همکاری قیمت طلای مذاب با کاهش قیمت دلار، حباب این بازار به منفی 400 هزار تومان می رسید. قیمت طلای مذاب مانند یک واحد پولی در نوسان بود و اکثراً به ثمر رسید و در حال حاضر کانال 15 میلیونی را حفظ کرده است. حباب طلای آب شده منفی ماند و به بیش از 200 هزار تومان رسید.

به گفته معامله گران فنی، بازار فارکس به پایین ترین سطح خود رسیده است و پولش تمام شده است. اگر این کف حفظ شود، ممکن است نرخ افزایش یابد. محدوده حمایتی مهم دلار هرات بین 57 هزار و 300 تا 500 تومان و محدوده مقاومتی اول بازار 58 هزار و 300 تومان است. اگر مساحت سطح از بین برود، بازار ارز می تواند به دو کانال تبدیل شود. البته بازار گرانفروشی نیز در سطح زمین شکل گرفته است که بازار اول باید آن را خالی کند.

هدف بازار، شکاف بین قیمت سکه حواله و سکه نقدی بود. روز شنبه قیمت سکه حواله 43 میلیون باقی ماند. برخی از اهالی بازار مدعی هستند یکی از نهنگ های بازار یکشنبه هفته گذشته سکه کاغذی خریده است و این امر مانع از افت بازار حواله سکه شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43062

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.