• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

خیلی دور، خیلی نزدیک در بازار سرمایه

  • کد خبر : 42546
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
خیلی دور، خیلی نزدیک در بازار سرمایه

اکوایران: شاخص کل بورس به لطف محدودیت دامنه نوسانی، هنوز حمایت دو میلیون واحدی را از دست نداده است و دامنه مقاومت کوتاه مدت آن در یک روز قابل دسترس 2 میلیون و 50 هزار واحد است. ، اکنون بسیار دور به نظر می رسد.

اخبار اقتصادی، افت بازار سرمایه همچنان ادامه دارد، تنها گام های بازار سرمایه در این راستا کاهش یافته است. جهت گیری بازار این روزها تغییر نکرده است و انتظار نمی رود به این زودی ها تغییر کند. برخی تحلیلگران معتقدند تا زمانی که سطح تنش ها در خاورمیانه آرام نشود، نمی توان انتظار تغییر در رشد بازار سرمایه را داشت.

فروپاشی دسته جمعی بازارهای سهام و بازارهای جهانی اولین چیزی بود که امروز اهالی بازار سرمایه به آن توجه کردند. برخی گمان می کردند این سقوط بی ارتباط با افزایش تنش ها در خاورمیانه نیست، اما از سوی دیگر برخی کارشناسان افزایش نرخ بهره توسط ژاپن را موجب سقوط بورس های جهان می دانند. البته دلیل اصلی مورد توجه تحلیلگران نگرانی جهانی از ورود آمریکا به رکود است.

اخبار مرتبط

سقوط دیوانه کننده در بازارهای سرمایه جهانی: معامله گران به دارایی های امن پناه بردند

اکوایران: ترس فزاینده معامله گران بازارهای جهانی از رکود اقتصادی در ایالات متحده باعث شد که معاملات آتی نزدک 100 امروز با افت 6 درصدی مواجه شود. شاخص های سهام ژاپن نیز افت تاریخی 12 درصدی را ثبت کردند.

امروز در ایران ارزش معاملات خرد در بورس و حق تقدم به روند نزولی خود ادامه می دهد. البته خروج پول واقعی از بازار سرمایه افزایش یافت که این امر باعث تضعیف بیشتر ایده بهبود بازار سرمایه شد.

مشکل کمبود برق و گرما.

بر اساس مصوبه دولت، ساعت کار ادارات دولتی در پانزده استان کشور از شش تا ده صبح خواهد بود.

شاماخ بوی خوبی نمی دهد

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی ایران، شاخص مدیران خرید کل اقتصاد ایران در تیرماه 1403 بدون تعدیل 44.8 و پس از تعدیل فصلی 47.2 محاسبه شد که نشان دهنده شرایط نامساعد معاملاتی کشور است. . کشور در این جولای است. در چنین شرایطی کاهش ساعات کاری ادارات دولتی و عدم تعادل انرژی نگرانی از تداوم وضعیت رکود ایجاد شده را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران، ایران رکورد تولید شمش آلومینیوم را شکست و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 169 هزار تن از این محصول تولید شد.

امید به کاهش اختلاف دلار نیمه آزاد و باز

یکی از امیدهایی که مردم در بازار سرمایه چشم انتظار آن هستند، حذف ارز نیمایی و کاهش اختلاف نرخ دلار نیمایی با دلار نیمایی است. امروز تفاوت دلار نیمایی با دلار نیمایی. بازار آزاد بیش از 16 هزار و 200 تومان بود که در صورت کاهش این اختلاف، گروه های کالایی و صادرات محور انتظار آن را خواهند داشت.

شکایت سه موسسه بورسی خطاب به عارف

امروز خبری منتشر شد که بر اساس آن کانون موسسات سرمایه گذاری ایران، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری سرمایه در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور در خصوص شرایط بورس نامه نوشتند. در این نامه از معاون اول دولت چهاردهم، علاوه بر تاکید بر مشکلات بورس و کاهش قیمت دلار در بورس تهران، همراه با خروج سرمایه واقعی در این مدت، خواسته شده است. کمک به روشن شدن چشم انداز بازار سهام و روشن شدن سیاست های آینده دولت.

اخبار مرتبط

انتقادات به بازار سهام بر سیاست های اقتصادی متمرکز است;  تکلیف سهامداران را مشخص کنید!

انتقادات به بازار سهام بر سیاست های اقتصادی متمرکز است; تکلیف سهامداران را مشخص کنید!

اکوایران: کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، کانون کارگزاران بورس و انجمن شرکت های سرمایه گذاری سرمایه از شرایط بورس به معاون اول رئیس جمهور شکایت کردند.

شاخص عمومی

به دلیل محدودیت دامنه نوسان، شاخص کل بورس هنوز حمایت دو میلیون واحدی را از دست نداده است و محدوده دو میلیون و 50 هزار واحدی مقاومت کوتاه مدت آن است که به دلیل محدودیت دامنه نوسان است. محدوده یک درصدی این مقاومت کوتاه مدت که در گذشته بسیار نزدیک بود و روزی قابل دستیابی بود، اکنون بسیار دور به نظر می رسد.

دلار ثابت، شکاف با تتر افزایش می یابد

دلار تهران در پایان امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته بود، اما درهم و طلا و ارز کاهش یافت و حباب درهم منفی شد و با کاهش 473 تومانی نسبت به محدوده منفی 103 تومان رسید. نسبت به روز گذشته که نشان می دهد دست بازارساز در کانال درهم باز است، اما تتر امروز بالای دلار تهران معامله می شد و اختلاف تتر با دلار تهران در لحظه به بیش از هزار تومان رسید. نوشتن این گزارش

حباب ارز در برابر قیمت ارزها حرکت کرد.

سرگئی شایگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز وارد تهران شد و اگر خبری از این جلسه باشد، مورد توجه فعالان بازار ارز خواهد بود، زیرا بازار ارز جلسات دیپلماتیک اخیر را برای تحلیل تنش ها ارزیابی می کند. در خاورمیانه.

محمد رشیدی عضو کمیسیون انرژی جمهوری اسلامی ایران گفت: عدم تعادل انرژی یکی از معضلات جدی این روزهای کشور است که انتظار می رود دولت جدید به مسائل انرژی توجه جدی داشته باشد. زیرا عدم تعادل انرژی مطمئناً منجر به عدم تعادل بودجه خواهد شد.

عدم تعادل مصرف انرژی باعث افزایش مصرف بنزین، رشد هزینه دولت برای پوشش مصرف بنزین کشور شده که باعث افزایش هزینه ها شده است، در نقطه مقابل تعطیلی صنایع در زمستان برای کنترل مصرف گاز. و در تابستان کنترل مصرف برق باعث کاهش درآمد دولت و تحقق نیافتن درآمد مورد انتظار دولت شده که در نهایت منجر به افزایش هزینه و کاهش درآمد و کسری بودجه می شود. سال‌هاست که می‌دانستیم کسری بودجه بالای ایران بر حرکت نرخ ارز تأثیر می‌گذارد.

سقوط اونس جهانی

اونس جهانی طلا امروز همزمان با بازارهای جهانی کاهش یافت در حالی که تحلیلگران هنوز درباره علت این سقوط به اجماع نرسیده اند و اختلاف نظرها و سردرگمی هایی در مورد آن وجود دارد، اما برخی معتقدند این یک اپیدمی رفتاری است که باعث شده است. اونس جهانی طلا را نیز تحت تاثیر قرار داد. آنها علت آن را احساسات می دانند و معتقدند اگر اونس جهانی طلا در روزهای آینده به روند صعودی بازگردد، این رفتار همه گیر بازارها ناشی از افزایش ریسک است. .

در این روز حباب سکه امامی با وجود کاهش قیمت سکه، حباب سکه امامی رشد کرد و وارد کانال 20 درصد شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42546

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.