• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
5

کاهش 13 درصدی ارزش سهام انویدیا باعث شد معامله گران وارد تحلیل تکنیکال شوند

  • کد خبر : 40868
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کاهش 13 درصدی ارزش سهام انویدیا باعث شد معامله گران وارد تحلیل تکنیکال شوند

کاهش 13 درصدی ارزش سهام انویدیا در سه روز، معادل 430 میلیارد دلار، باعث شده تا معامله گران برای یافتن نشانه هایی از پایین آمدن قیمت احتمالی به تحلیل تکنیکال روی بیاورند.

اخبار اقتصادی، سهام انویدیا از زمانی که هفته گذشته به طور موقت از مایکروسافت پیشی گرفت و به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان معرفی شد، با افت قابل توجهی مواجه شده است. این افت سهام انویدیا را وارد یک اصلاح فنی کرده است (وضعیتی که در آن قیمت سهام بیش از 10 درصد از بالاترین سطح اخیر خود سقوط می کند، اولین بار از آوریل این اتفاق افتاده است). به گفته Buff Durmeyer، تحلیلگر فنی ارشد Kingsview، این افزایش ناگهانی نشانه های واضحی از تسلیم شدن بازار را در بر داشت.

به گزارش بلومبرگ، او گفت: «این که این اتفاق پس از این همه خبر خوب (تقسیم سهام و تبدیل شدن به بزرگترین شرکت) رخ می دهد، نگران کننده است. این تحلیلگر حمایت کوتاه مدت را در حدود سطح 115 دلار و سطح مهم بعدی را در 100 دلار می بیند.

سطح 115 دلار برای سهام انویدیا نزدیک به سطح فیبوناچی اصلاحی کلیدی است، ابزاری که تحلیلگران فنی از آن برای شناسایی خطوط حمایت یا مقاومت سهام و سایر دارایی ها استفاده می کنند. بازدهی 38.2 درصدی از پایین ترین سطح یک روزه سهام در آوریل به بالاترین رکورد هفته گذشته، حدود 2 درصد کمتر از بسته شدن روز دوشنبه است.

اگرچه تحلیل تکنیکال که به دنبال درک الگوهای معاملاتی تاریخی است، دقیق نیست، اما می تواند نقشه راه مفیدی برای سرمایه گذاران ارائه دهد.

انویدیا به دلیل تقاضای بی وقفه برای تراشه های خود که بازار محاسبات هوش مصنوعی را طوفانی کرده است، امسال رشد چشمگیری داشته است. در آخرین مرحله از آن رالی، سهام از زمان گزارش درآمد 22 می و اعلام تقسیم سهام، زمانی که سهام با ارزش بازار 3.34 تریلیون دلار بسته شد، 43 درصد افزایش یافت و از مایکروسافت با 3.32 میلیارد دلار پیشی گرفت. با وجود کاهش سه روزه از آن زمان، ارزش بازار انویدیا همچنان 139 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

آری والد، رئیس تحلیل تکنیکال در Oppenheimer Investments، گفت که روند بلندمدت مهمتر از هر سطح خاصی است و این روند همچنان قوی است. به گفته وی، انویدیا همچنان بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه خود در حدود 101 دلار و میانگین متحرک 100 روزه خود با 92 دلار معامله می شود.

بروس زارو، استراتژیست فنی ارشد در Granite Capital Management، گفت: «برای سهامی که در روند صعودی است (مانند Nvidia)، شکستن سطح اول حمایت نگران کننده نخواهد بود. با این حال، او اضافه کرد که کاهش به زیر 100 دلار نگران کننده خواهد بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40868

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.