• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

فولاد سنگان 80 درصد آب مصرفی را بازیابی می کند

  • کد خبر : 30977
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۹
فولاد سنگان 80 درصد آب مصرفی را بازیابی می کند

علی امرایی، مدیرعامل فولاد سنگان در حاشیه نمایشگاه متافو در گفتگو با «اکو ایران» گفت: یکی از برنامه های ما ساخت بزرگترین کارخانه کنسانتره هماتیت در کشور با ظرفیت 2.5 میلیون دستگاه است. تن

وی افزود: کارخانه گندله ما از 5 میلیون تن به 7 میلیون تن خواهد رسید. این طرح و طرح کارخانه کنسانتره هماتیت قطعا در سال 1405 به بهره برداری می رسد و همچنین در این دو پروژه بیش از 800 نفر مشغول به کار هستیم.

به گفته امرایی، یکی از مهم ترین موضوعاتی که در فولاد سنگان دنبال می شود بحث محیط زیست است. جدا از آن از نظر ضایعات، این شرکت اولین شرکتی است که سنگ آهن را کم آب کرده و 80 درصد آب مصرفی در این کارخانه به چرخه تولید باز می گردد.

به گفته امرایی، یکی از مهم ترین چالش های این صنعت بحث انرژی است، چه گاز و چه برق. اما برای رفع این چالش در منطقه، فولاد سنگان با همکاری گروه فولاد مبارکه، نیروگاه 200 مگاواتی احداث کرده است.

به گفته وی، با راه اندازی این نیروگاه نیاز به برق به طور کامل تامین می شود.

امرایی با اشاره به بحران گاز در زمستان سال آینده گفت: شرکت مبارکه با همکاری وزارت نفت در نظر دارد در سال های آینده این مشکل را حل کند.

مدیرعامل سنگان در بخشی از این گفت و گو با انتقاد از وزارت راه و شهرسازی و به طور مشخص شرکت راه آهن گفت: در حالی که بیشترین حمل و نقل مواد معدنی از شمال شرق به مرکز و جنوب انجام می شود، همچنان شاهد تلاش برای انتقال مواد معدنی از شمال شرق به مرکز و جنوب هستیم. حمل و نقل مواد از طریق راه آهن انجام شود. این اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی دو خطه شدن این مسیر به دلیل مسائل زیست محیطی و فرسودگی حمل و نقل جاده ای ضروری است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30977

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.