• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

خبر مهم برای بازار ارز از آمریکا

  • کد خبر : 39845
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
خبر مهم برای بازار ارز از آمریکا

اکوایران: روز قبل، ترامپ در دادگاه به هر 34 اتهام مجرم شناخته شد. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری در اذهان عمومی برای ترامپ مضر خواهد بود و ممکن است طرفداران او را ناامید کند.

بازار ارز در این هفته اندکی رشد کرد و قیمت ها در بازار ارز و سکه نسبت به آخرین توقف هفته قبل افزایش یافت.

پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی، ستاد انتخابات فعال شد و نامزدهای انتخاباتی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. بازار ارز باید رویکرد و نگاه کاندیداهای ریاست جمهوری را رصد کند. نگاه به سیاست های اقتصادی و نوع نگاه به سیاست خارجی خبر مهمی خواهد بود که آینده بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد. بهبود و ارتقای روابط بین الملل به ویژه با اعراب تأثیر غیرقابل انکاری بر کنترل قیمت ها در بازار ارز داشته است. حضور پررنگ مقامات کشورهای عربی در مراسم قدردانی از رئیس جمهور و تماس های انجام شده با مقامات ایرانی در این هفته نشان می دهد که اعراب همچنان خواهان بهبود روابط با ایران هستند.

معامله گران طلا سرانجام اعتصاب خود را شکستند و به همین دلیل این احتمال قوت گرفت که بخشی از افزایش قیمت در بازار ارز و طلا در هفته جاری به دلیل افزایش تقاضا در زمان تعطیلی طلافروشی ها باشد. سکه امامی در این هفته 3.54 درصد رشد کرد اما در کانال 40 میلیون تومان در نوسان است.

تتر در آخرین روز هفته از خواب بیدار شد، شکاف خود را در برابر دلار کاهش داد و در نهایت در همان سطح دلار تهران قرار گرفت.

یکی از نگرانی ها در مورد آینده بازار ارز، احتمال پیروزی ترامپ است که به سابقه خروج وی از برجام و سیاست های خصمانه وی در قبال ایران بازمی گردد. یک روز قبل، ترامپ در دادگاه به هر 34 اتهام مجرم شناخته شد. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری در اذهان عمومی برای ترامپ مضر خواهد بود و ممکن است طرفداران او را ناامید کند. این خبر که قدرت ترامپ را تضعیف می کند، در نهایت انتظارات صعودی بازار ارز را خنثی می کند و اثر وعده های ضد ایرانی وی را از بین می برد.

طلای مذاب در این هفته بیش از 3 درصد افزایش یافت اما در نهایت نیم سکه با 1.02 درصد افزایش کمترین شکاف را ایجاد کرده است.

هفته آینده نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار می شود و بازار ارز آن را از نزدیک دنبال می کند. البته اخبار رسیده تا این لحظه به عدم تایید قطعنامه الزام آور علیه ایران اشاره دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39845

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.