• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
5

چشم بازارها به مثلث انتخاباتی

  • کد خبر : 41268
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
چشم بازارها به مثلث انتخاباتی

اکوایران: جهان در حال حاضر شاهد سه انتخابات مهم است.

رقابت انتخاباتی نامزدها به مرحله نهایی خود رسیده است. دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حال برگزاری است و فردای آن روز تکلیف بازارها با رئیس جمهور آینده ایران مشخص می شود.

در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران، کشور بار دیگر در دوراهی سرنوشت ساز انتخاباتی قرار گرفت و بازارها نیز به نتایج انتخابات توجه کردند.

در حال حاضر بررسی اخبار بین المللی نشان می دهد که جهان در حال حاضر شاهد سه انتخابات مهم است.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از بازشماری انتخابات پارلمانی بریتانیا در روز جمعه، حزب کارگر به رهبری کیر استارمر توانست با کسب بیشترین آرا در این انتخابات پیروز شود.

این بزرگترین شکست محافظه کاران از قرن نوزدهم است. محافظه کاران تمایل دارند مواضع سخت تری در مورد سیاست خارجی اتخاذ کنند، اما حزب کارگر که اکثریت قاطع آرا را به دست آورد، مخالف برگزیت است و نسبت به محافظه کاران در سیاست خارجی مواضع انعطاف پذیرتری دارد. باید دید این انعطاف سیاسی شامل ایران می شود یا خیر.

همزمان مرحله دوم انتخابات پارلمانی فرانسه روز یکشنبه برگزار می شود. خبر برتری حزب راستگرای جبهه ملی به رهبری مارین لوپن نگرانی های ملی و بین المللی را برانگیخته است.

انتخابات ریاست جمهوری ایران سومین نقطه از این مثلث انتخاباتی است که در جهان شکل گرفته و فعالان اقتصادی به دقت آن را دنبال کرده اند.

انتخابات ریاست جمهوری در حال حاضر مهمترین پارامتر تاثیرگذار بر بازارهای داخلی است، تتر در حال حاضر در حال رشد است و اگر پس از انتخابات کاهش پیدا نکند، برای بازار ارز و طلا خطرناک خواهد بود.

در این هفته، اونس جهانی طلا شاهد رشد قابل توجهی بود، مخالفت یکی از اعضای فدرال رزرو با تداوم تثبیت نرخ بهره در سطح فعلی، همراه با تداوم رشد تقاضا برای مزایای بیکاری برای نهمین بار متوالی. هفته، بازده اوراق قرضه 10 ساله ضعیف و بازده اوراق قرضه کاهش یافت. قدرت رقابت طلا را افزایش داد و باعث رشد اونس جهانی طلا در این هفته شد.

در این هفته نیم سکه و ربع سکه تنها اقلامی در بازار طلا بودند که رشد قیمت را به ثبت رساندند، اما رشد 1.7 درصدی اونس طلای جهانی به تعدیل حباب طلا و تعدیل جزئی قیمت سکه کمک کرد و باعث ذوب شدن آن شد. طلا و ارز امامی به زیر دلار می‌رسند.

تتر در معاملات پشت صحنه رشد کرده است، اما باید دید که آیا حباب درهم، تتر و طلای در حال ذوب تعدیل خواهند کرد یا خیر. زیرا اگر این موارد تعدیل نشود، اصلاح قیمت در بازار ارز و طلا دوام نخواهد آورد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41268

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.