• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

واکنش بازارها به اتفاقات لبنان

  • کد خبر : 44663
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
واکنش بازارها به اتفاقات لبنان

اکوایران: روز قبل اسرائیل طی یک حمله تروریستی سید حسن نصرالله را به شهادت رساند و ابعاد این حادثه واکنش امروز بازارها را به دنبال داشت.

شور و شوق امروز بازارها را هدایت می کرد. در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و ترور ادعایی سیدالمقاومت توسط این رژیم، امروز بازارها به شور و شوق درآمدند، شور و نشاطی که قابل پیش بینی بود و شرایط متفاوتی را برای بازارهای مختلف ایجاد کرد. گفتنی است بالاخره بعدازظهر امروز حزب الله شهادت دبیرکل خود را تایید کرد.

اخبار مرتبط

لحظه به لحظه با حوادث لبنان: شهادت سید حسن نصرالله قطعی شد/ بعد چه خواهد شد؟

اکوایران: بعدازظهر دیروز انفجارهای مهیبی بیروت پایتخت لبنان را لرزاند. ارتش اسرائیل سپس مدعی شد که سید حسن نصرالله را کشته است. ساعاتی پیش حزب الله لبنان شهادت دبیرکل خود را تایید کرد.

اکوایران در این گزارش به بررسی شرایط امروز بازارهای مختلف پرداخته است.

چرا شاخص وزن برابر کمتر اصلاح شد؟

سازمان بورس و اوراق بهادار امروز دامنه نوسانات بازار سهام را کاهش داد و وجوه اهرمی را به یک درصد کاهش داد تا از تاثیر احساساتی که انتظار می رفت بر بازار سرمایه سنگینی کند، بکاهد.

ارزش معاملات خرد امروز کاهش یافت و به محدوده دو هزار و 246 میلیارد تومان رسید. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 0.38 درصد کاهش و شاخص کل هم وزن 0.22 درصد اصلاح شد.

دلیل این امر این است که تعداد معامله گران و خریداران در نمادهای کوچکتر از نمادهای بزرگتر کمتر بوده و حجم پایه معاملاتی به دلیل کمبود خریدار پوشش داده نشده است. این موضوع باعث شد که شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل بورس تهران اصلاح کمتری را تجربه کند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در محدوده دو میلیون و 146 هزار واحد قرار دارد.

نوسانات بازار ارز چگونه بود؟

تروریسم و ​​تنش های منطقه ای اغلب باعث ایجاد شوک های موقتی در بازار ارز شده است، اما تحلیل اکوایران از نوسانات قیمت ارز در سال جاری نشان می دهد که این شوک ها موقتی بوده و بازار ارز حتی در نیمه اول سال نیز بازدهی منفی داشته است. در پی انتشار خبر ترور سید حسن نصرالله در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت، تتر از شب گذشته افزایش یافت و دلار و درهم همراه با آن افزایش یافت.

رشد درهم امروز بیشتر از سایر ارزها بود به همین دلیل حباب درهم افزایش یافت و به محدوده 765 تومان رسید. سقوط حباب درهم و کاهش قابل توجه آن برای بازگشت بازار ارز به تعادل قبلی و تعدیل شوک ضروری است.

بررسی روند امروز بازار ارز و طلا نشان می دهد که پس از انتشار خبر حمله تروریستی شب گذشته، بازار ارز و طلا با افزایش قیمت مواجه شد اما پس از آن قیمت ها در بازار ارز و طلا کمی آرام شد، اما در نهایت با تایید خبر شهادت سید حسن نصرالله قیمت ها به سمت بالا در نوسان بود.

البته پس از آن بازار ارز دوباره آرام گرفت و به همین دلیل تتر در زمان نگارش این مقاله زیر دلار قرار دارد.

حباب کالای طلا رشد کرد

طلا تحت تاثیر اونس جهانی و قیمت داخلی دلار است. اونس جهانی طلا شب گذشته رکورد معاملات این هفته را بست، بنابراین خریداران اونس جهانی طلای این هفته در پایان هفته 1.6 درصد سود کسب کردند.

پس از لمس محدوده قیمتی بالای 2680 دلار، برخی از معامله گران اونس طلا اقدام به شناسایی سود کردند که باعث شد قیمت اونس جهانی طلا تا محدوده 2645 دلار اصلاح شود، اما در نهایت با انتشار این خبر. با توجه به تشدید حملات اسرائیل به لبنان، اونس جهانی طلا قیمت خود را در محدوده دو هزار و 658 دلار به پایان رساند.

افزایش حباب ها تنها محدود به معاملات درهم در روز جاری نبود، بلکه حباب طلا و ارز نیز در روز جاری افزایش یافت که نشان از افزایش سطح شور و نشاط در بازار ارز و طلا دارد.

در حال حاضر حباب سکه امامی در محدوده 19.4 درصد و حباب ربع 84 درصد است که بالاترین سطح حباب ربع از 25 تیرماه تاکنون است.

حباب طلای آب شده امروز به حدود 420 هزار تومان رسید.

افزایش سطح حباب ها اغلب باعث احتیاط معامله گران بزرگ بازار در سمت خرید می شود و با توجه به رشد قابل توجه اونس جهانی طلا، در صورت کنترل دلار و اصلاح اونس طلا، احتمال اصلاح طلا وجود دارد. . .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44663

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.