• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

حقوق سربازان کمتر از مصوبه «خدمات دولتی» است. قانون تا چه اندازه حقوق سربازان را تعیین می کند؟

  • کد خبر : 33349
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
حقوق سربازان کمتر از مصوبه «خدمات دولتی» است.  قانون تا چه اندازه حقوق سربازان را تعیین می کند؟

اکوایران: رئیس کمیسیون 90 مجلس درباره نامه خود به رئیس سازمان برنامه و بودجه وزیر دفاع درباره لزوم افزایش حقوق سربازان توضیحاتی ارائه کرد.

اخبار اقتصادی: حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی، در خصوص ارسال نامه ای به وزیر دفاع و رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر لزوم رعایت قانون مجلس شورای اسلامی بودجه 1402 در زمینه افزایش حقوق سربازان اعلام کرد: یکی از اولویت های اصلی مجلس یازدهم مصوب شد که میزان حقوق سربازان براساس قانون خدمت وظیفه عمومی باشد و در این راستا اعتبارات لازم را در قانون نظام وظیفه در نظر می گیریم. بودجه 1401 و 1402.

پژمان فر ادامه داد: در ماده 49 قانون «وظیفه عمومی» تعیین شده است که حداقل حقوق سربازان چقدر باید باشد و تاکید داریم وقتی حقوق همه اقشار هر سال افزایش می یابد، حقوق سربازان نیز باید افزایش یابد.

وی همچنین تاکید کرد: شورای اسلامی در بودجه سال 1402 تصویب کرد که حداقل درآمد ماهانه سربازان مجرد شاغل در مناطق غیرعملیاتی 60 درصد حداقل درآمد پرداخت کننده باشد و در صورت حضور سربازان در مناطق عملیاتی، باید این میزان باشد. 75% حداقل درآمد پرداخت کننده و در صورت متاهل بودن و نداشتن فرزند باید 90% حداقل دستمزد پرداخت کننده پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه این موضوع یک قانون و قابل اجرا است اما به طور دقیق و کامل اعمال نمی شود. وی گفت: در واقع حقوق مستشار در سال جاری 8 میلیون تومان است و بر این اساس حداقل حقوق یک استخدامی مجرد فعال در منطقه غیرعملیاتی باید 4 میلیون و 800 هزار تومان باشد اما از ابتدای در سال حقوق این سربازان تنها 3 میلیون و 800 هزار تومان بوده است، یعنی یک میلیون تومان کمتر از آنچه در قانون مقرر شده است.

حقوق سربازان یکی از موضوعاتی است که همیشه مطرح است. در همین راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش حقوق سربازان در دولت سیزدهم از یک میلیون و 200 هزار تومان به چهار میلیون و 800 هزار تومان خبر داد.

پژمانفر می گوید، اما تاکید ما بر این است که مابه التفاوت حقوق دریافتی سربازان به آنها داده شود. حتی برای سربازانی که دوره خدمتشان به پایان رسیده است، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این افراد نیز مابه التفاوت حقوق خود را درخواست و دریافت کنند. برای انجام این کار پیگیر هستیم.

وی در پایان علت اصلی کمتر بودن حقوق سربازان از آنچه در قانون مقرر شده است را کمبود منابع عنوان کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33349

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.