• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

حذف تعهد مبادله ای منوط به موافقت وزارتخانه ها بود

  • کد خبر : 39365
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
حذف تعهد مبادله ای منوط به موافقت وزارتخانه ها بود

اکو ایران: خبر خوش برای صادرکنندگانی که ارز دولتی با نرخ 28500 تومان دریافت کرده اند. در صورت تایید وزارت مربوطه مبنی بر اجرای تعهدات خود می توانند نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند. این خبر را معاون بانک مرکزی اعلام کرد.

اخبار اقتصادی؛ بازگشت ارز حاصل از صادرات را می توان یکی از اصلی ترین مشکلات پیش روی صادرکنندگان در بخش های مختلف دانست، معضلی که همواره مورد گلایه فعالان اقتصادی بوده و به عنوان یکی از موانع صادرات شناخته می شود. در همین راستا و به منظور تسهیل در روند صادرات، رئیس کل بانک مرکزی اواسط هفته گذشته از تصویب سه فوریت دستور برای حمایت از صادرکنندگان خبر داد. این سه دستورالعمل شامل «استفاده از ارز انفرادی»، «گواهی امتیاز صادرات در مرکز مبادلات ارزی» و «استفاده از ریال برون مرزی با روسیه» است که به طور ویژه برای رفع موانع صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

از سوی دیگر محمدرضا فرزین به فعالان بخش خصوصی از دستورات لازم برای تسهیل بازگشت ارز به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان در این بخش خبر داد. در همین راستا، محمد آرام، معاون ارزی بانک مرکزی امروز اعلام کرد که در صورت موافقت وزارتخانه ذی صلاح با اجرای تعهدات، تمامی واردکنندگانی که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت کرده اند از تعهدات ارزی خود رها می شوند.

به گفته رئیس صرافی بانک مرکزی، تمامی واردکنندگانی که ارز 28 هزار و 500 تومانی دریافت کرده اند در صورت تایید وزارت ذی صلاح از تعهدات ارزی خود خارج می شوند. این بخشنامه از سوی بانک مرکزی با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور به تمامی بانک ها ابلاغ شده است.

وی گفت: برای استفاده از ارز تکی نرم افزاری در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران تهیه شده و حداکثر تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسد. با راه اندازی این نرم افزار ارز افراد توسعه می یابد و محصولاتی که ارز ترجیحی دریافت نمی کنند به بازار عرضه می شود.

آرام همچنین به صدا و سیما گفت: سال گذشته 17 میلیارد دلار ارز از افراد دریافت کردیم که بخشی از آن برای تامین هزینه های شرکت های اقتصادی و مابقی برای تامین نیازهای وارداتی استفاده شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39365

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.