• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

یاور بازار طلا رسید/ طلا و سکه می پرند؟

  • کد خبر : 32059
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
یاور بازار طلا رسید/ طلا و سکه می پرند؟

اکوایران: در شرایط رکود دلار، اونس طلا به بازار طلا و ارز کمک کرده است. روز قبل، پس از نشست فدرال رزرو، اونس طلا افزایش یافت که احتمالا امروز قیمت طلا و ارز را افزایش خواهد داد.

اخبار اقتصادی، آخرین نشست سیاست پولی فدرال رزرو در سال 2023 یک روز قبل از آن به پایان رسید.

در این جلسه مقرر شد نرخ سود مرجع بدون تغییر در همان سطح 5.25 تا 5.5 درصد باقی بماند. این رویکرد یک رویکرد محتاطانه و یکنواخت برای کنترل تورم است که در سال 2022 به اوج خود رسید.

فدرال رزرو در بیانیه خود در نظر گرفت که تورم همچنان بالا است، اما در ادامه توضیح داد که کاهش تورم نسبت به سال قبل نشان دهنده اعتماد به اقدامات فدرال رزرو است که نشان دهنده اطمینان به چشم انداز آینده است. داده های اشتغال بهتر از حد انتظار در ایالات متحده، بازار کار مطلوب و بهتر از حد انتظار را نشان می دهد.

به طور کلی، تولید ناخالص داخلی در سال 2023 با بهبود چشم انداز بهبود یافت. داده های ایالات متحده نشان می دهد که در دراز مدت، بعید است که این رکورد بر اقتصاد ایالات متحده تأثیر بگذارد.

داده های بازار کار تغییری در چشم انداز بیکاری در سال جاری و سال آینده نداشته است و این چشم انداز برای سال جاری 3.8 درصد و برای سال آینده 4.1 درصد است. تورم امسال حدود 3.7 درصد است و انتظار می رود در سال 2024 به 2.4 درصد کاهش یابد که کمتر از پیش بینی قبلی است.

در حالی که سیاستگذاران پیش‌بینی می‌کردند هزینه استقراض تا پایان سال بین 5.5 تا 5.75 درصد باشد، اکنون هزینه استقراض بین 5.25 تا 5.5 درصد است.

پیش بینی های فدرال رزرو کاهش نیم درصدی نرخ بهره را برای سال آینده تایید می کند. شاخص دلار روز گذشته کاهش یافت و در نقطه مقابل، اونس طلا با جهشی محسوس به کانال 2000 دلاری صعود کرد و در محدوده 2300 دلار قرار گرفت.

با افزایش قابل توجه اونس طلا، پیش بینی می شود قیمت طلا و سکه امروز افزایش یابد.

اونس طلا پس از سقوط شاخص دلار تقویت شد و همزمان با نشست فدرال رزرو رشد خوبی را تجربه کرد.

آیا طلای درون از رنج بیرون خواهد آمد؟

به نظر می رسد امروز با حمایت طلای جهانی، سکه امامی و طلای مذاب از دایره رنج خارج شود. طلای مذاب در گام اول می تواند تا محدوده 10700000 تومان و پس از آن کانال 10900000 تومان بالا رود. .پیشتر است. سکه امامی نیز می تواند تا نصف کانال 29 میلیون تومانی افزایش یابد.

عملکرد بازار سهام منفی بود

پس از شکستن مقاومت دو میلیون و صد هزار واحدی، بازار سرمایه با وجود حفظ این حمایت، به نظر می رسد بالاتر از مقاومت شکسته تثبیت شود.

ارزش معاملات خرد در هفته جاری کاهش یافت و عملکرد بازار سرمایه به منفی 0.59 درصد رسید.

لایحه بودجه این هفته رد شد و دولت باید ظرف یک هفته لایحه جدید را با ارائه اصلاحاتی به مجلس ارائه کند که باید بررسی شود که آیا لایحه جدید می تواند باعث سبز شدن بازار سهام شود یا خیر.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32059

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.