• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

نشست مهم فدرال رزرو در روز چهارشنبه؛ تصمیمی که جهت بازارها را تعیین می کند

  • کد خبر : 44168
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
نشست مهم فدرال رزرو در روز چهارشنبه؛ تصمیمی که جهت بازارها را تعیین می کند

اکوایران: تصمیم فدرال برای کاهش نرخ بهره در روز چهارشنبه نقش بسیار مهمی در نوسانات بازار دارد. اما سرنخ هایی که از تصمیمات آینده فدرال رزرو به دست می آید نیز بسیار مهم خواهد بود.

اخبار اقتصادی، بسیاری از بانک های مرکزی جهان در این هفته برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه خواهند داد. بانک مرکزی چین این هفته نرخ بهره یک و پنج ساله را تعیین خواهد کرد. بانک مرکزی برزیل نیز در مورد نرخ بهره تصمیم می گیرد. بانک انگلستان و بانک ژاپن نیز در این هفته با یکدیگر ملاقات خواهند کرد. سایر داده های اقتصادی نیز در این هفته در کانون توجه سرمایه گذاران قرار دارد که ممکن است بر انتظارات آنها در مورد جهت گیری آینده بازارها تأثیر بگذارد.

ساخت و ساز خانه آمریکایی و خرده فروشی

در میان داده‌های اقتصادی، «خرده‌فروشی ایالات متحده» که در روز سه‌شنبه هفته جاری منتشر می‌شود، می‌تواند برای بازار حائز اهمیت باشد، اگرچه ممکن است تغییر چندانی در قیمت‌ها ایجاد نکند، اما بازار آن را در نظر گرفته و تأثیر آن را خواهد داشت. همراه با تصمیم فدرال رزرو پس از جلسه نقل خواهد شد. یعنی اگر خرده فروشی کاهش یابد که نشان می دهد مردم آمریکا در یک ماه گذشته خوب خرج نکرده اند و فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش دهد، طلا کاهش می یابد و دلار افزایش می یابد. اگر مصرف و رشد اقتصادی کند شود (که با داده‌های بازار مسکن اندازه‌گیری می‌شود) و فدرال رزرو نرخ‌ها را 0.25 درصد کاهش دهد، ریسک در بازار دوباره افزایش می‌یابد و دارایی‌های پرریسک مانند بازار سهام، طلا و نقره می‌توانند سقوط کنند. باشد

از این نظر، «شاخص بازار مسکن NAHB» نیز نشان دهنده اعتماد سازندگان به ساخت خانه است که در ماه های اخیر کاهش یافته است.

نشست بانک انگلستان و ژاپن

در رابطه با نشست هفته جاری بانک مرکزی انگلیس، پیش بینی بازار این است که نرخ بهره در این نشست تغییر نخواهد کرد زیرا رشد دستمزد در این کشور بالا است و نرخ بیکاری کاهش یافته است. اما تعداد افرادی که به کاهش نرخ بهره رای می دهند می تواند بر بازار تاثیر بگذارد. معامله گران همچنین سخنرانی اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس را دنبال می کنند.

اجلاس بانک مرکزی ژاپن نیز روز جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد. پس از افزایش دو مرحله‌ای نرخ بهره در سال جاری، احتمالاً تغییری در نرخ‌های بهره وجود نخواهد داشت، اما آنچه مهم است این است که آیا رئیس بانک مرکزی ژاپن در سخنرانی خود از افزایش نرخ بهره خبر خواهد داد. .

ین هفته آینده بسیار نوسان خواهد داشت و معامله آن می تواند بسیار پرخطر باشد.

تورم کانادا و اشتغال استرالیا

آمارهای تورم از کانادا و آمار اشتغال استرالیا نیز در این هفته منتشر می شود، اما در شرایطی که نرخ بهره بزرگترین اقتصاد جهان تعیین می شود، کمتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و حتی بر روی ارزهای آنها نیز تاثیر چندانی نخواهد داشت.

نشست نرخ بهره فدرال رزرو

نمودار نقطه ای فدرال رزرو در بالا، که چشم انداز اعضای فدرال رزرو را برای نرخ بهره نشان می دهد، نشان می دهد که اکثر اعضا انتظار داشتند نرخ بهره در سال جاری 5 درصد و بالاتر از 5 درصد باشد، اما بازار با نرخ بهره نزدیک به 4 درصد قیمت گذاری می کرد. بازار همچنین انتظار دارد نرخ بهره تا پایان سال آینده (2025) به زیر 3 درصد برسد، در حالی که میانگین در میان اعضای فدرال رزرو 4 درصد بود.

بنابراین، کاهش شدید بازده اوراق در واقع همان قیمت گذاری در بازار است.

در نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو، کاهش نرخ بهره اولین چیزی است که به بازار خواهد آمد. اگر دو کاهش نرخ بهره (0.5 درصد کاهش) وجود داشته باشد، احتمالا طلا افزایش می یابد و در صورت کاهش نرخ بهره، با کاهش مواجه می شود.

این جلسه یکی از معدود جلساتی است که بازار احتمال کاهش نرخ بهره را 50 تا 50 می کند و ابهام زیادی پیرامون آن وجود دارد، بنابراین قیمت ها می توانند در زمان کاهش نرخ بهره نوسانات زیادی را تجربه کنند . بنابراین اگر دو کاهش نرخ بهره اعلام شود، ممکن است شاخص دلار به 100 کاهش یابد.

نکته مهم دیگر «پیش بینی فدرال رزرو بر اساس داده های اقتصادی» است. در جلسه قبلی، اعضای فدرال رزرو انتظارات تولید ناخالص داخلی خود را نسبت به ماه های گذشته تغییر ندادند. انتظار موسسات مالی در مورد تولید ناخالص داخلی امسال بیش از 2 درصد است. اگر اعضای فدرال رزرو انتظارات تولید ناخالص داخلی خود را به کمتر از 2 درصد کاهش دهند، برای دارایی های ریسک منفی خواهد بود زیرا آنها ترس از رکود را در این داده ها می بینند. از سوی دیگر، موسسات مالی انتظار دارند نرخ بیکاری به 4.5 درصد افزایش یابد، اما اگر پیش بینی نرخ بیکاری نیز افزایش یابد، به این معنی است که فدرال رزرو نگران بازار کار است و کاهش نرخ بهره بیشتری در راه است ، اما لزوماً اینطور نیست. منجر به رشد دارایی های ریسک نمی شود.

فدرال رزرو احتمالا پیش بینی تورم اصلی را به 2.6 درصد کاهش خواهد داد.

بعد سخنرانی جروم پاول است. اگر او سیگنال دهد که اشتغال ایالات متحده در حال زجر کشیدن است و رشد اقتصادی ممکن است کند شود، مشخص نیست که کدام جهت قیمت ها را هدایت می کند.

پس از سخنرانی وی، سرمایه گذاران داده های خرده فروشی را مجددا ارزیابی خواهند کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44168

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.