• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

عواقب تصمیمات “فدرال رزرو” در بازارها: سهام و دلار افزایش یافت

  • کد خبر : 44311
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
عواقب تصمیمات “فدرال رزرو” در بازارها: سهام و دلار افزایش یافت

اکو-ایران: با تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره و برنامه ریزی آن برای فرود نرم اقتصاد آمریکا، سهام و شاخص دلار آمریکا افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، پس از اعلام کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو و پیش بینی چرخه تدریجی کاهش نرخ، شاخص دلار جهش کرد، بازده اوراق بلندمدت افزایش یافت و سهام آسیایی ها رشد کردند.

بر اساس گزارش رویترز، S&P 500 یک شبه به بالاترین حد خود رسید، معاملات آتی آسیا 1 درصد و نزدک 1 درصد افزایش یافت. معاملات آتی اروپا نیز یک درصد افزایش یافت.

شاخص سهام نیکی ژاپن 2.3 درصد افزایش یافت و بازارهای سهام استرالیا و اندونزی نیز رکورد زدند، در حالی که انتظار می رود محرک در چین در راه است، بازده اوراق قرضه چین را کاهش داد و سهام هنگ کنگ و چین را افزایش داد.

سرانجام، تصمیم بزرگ گرفته شد: کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره پایه خود را 0.5 درصد کاهش داد و به محدوده 4.75-5 درصد رساند. شاخص دلار ابتدا به شدت کاهش یافت و در برابر پوند به پایین ترین حد در دو سال و نیم گذشته رسید، اما پس از آن به سرعت بهبود یافت.

به گفته جیسون وانگ، تحلیلگر خدمات مالی BNZ، این در مورد کاهش 0.25 یا 0.5٪ نیست، بلکه راه رو به جلو است، و به نظر می رسد آنها تصویری را ترسیم کرده اند که در آن اقتصاد هنوز به خوبی کار می کند.

شاخص دلار، بازده اوراق قرضه 10 ساله و افزایش طلا

در آخرین معاملات، شاخص دلار در برابر یورو به طور کامل پایین ترین سطح 1.1127 را شکست و در برابر ین ژاپن به 142.70 رسید.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نیز نسبت به روز گذشته به 3.719 درصد افزایش یافت و طلا به 2600 دلار در هر اونس رسید، اما پس از آن به 2559 دلار بازگشت.

تاکید جروم پاول بر عدم قطعیت تصمیمات فدرال رزرو

سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات متحده پیش بینی میانگین نرخ بهره خود را تقریباً مطابق با انتظارات بازار کاهش دادند، با این حال جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بر انعطاف پذیری تصمیمات آنها تأکید کرد.

آقای پاول پس از اعلام نرخ کاهش نرخ بهره به خبرنگاران گفت که هیچکس نباید فکر کند که این نرخ جدید کاهش نرخ بهره است. با گذشت زمان، بانک مرکزی نرخ سیاستی را به سطح خنثی‌تری می‌برد و بسته به تغییرات اقتصاد، با سرعتی که مناسب می‌دانیم حرکت خواهیم کرد.

تغییر تمرکز معامله گران به بانک انگلستان

پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، توجه به بانک انگلستان معطوف شد، جایی که تورم مداوم خدمات، شانس کاهش نرخ را برای معامله گران کاهش داده است. بازارها بر اساس نرخ بهره معیار بریتانیا قیمت گذاری کرده اند که بدون تغییر در 5٪ باقی می ماند، با تنها 19٪ احتمال کاهش 0.25٪.

رالی چین

در آسیا، افزایش انتظارات برای کاهش سیاست، بازدهی اوراق قرضه چین را پایین آورد و CSI 300 0.7 درصد افزایش یافت. هانگ سنگ هنگ کنگ نیز 1.9 درصد افزایش یافت.

یوان چین نیز در برابر دلار آمریکا به 7.0640 رسید که بالاترین میزان در 16 ماه گذشته است. انتظار می‌رود چین در روز جمعه نرخ سیاستی و نرخ بهره را کاهش دهد.

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی نیز با افزایش یک درصدی به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید.

آزادی عمل بیشتر برای بانک های مرکزی با تصمیم فدرال رزرو

کاهش نرخ بهره در ایالات متحده به بانک های مرکزی بازارهای نوظهور فضای بیشتری برای کاهش نرخ بهره و حمایت از رشد می دهد. بانک مرکزی اندونزی روز چهارشنبه، ساعاتی قبل از فدرال رزرو، نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش داد.

انتظار می رود بانک ژاپن در نشست روز جمعه خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما احتمالاً در آینده قابل پیش بینی افزایش نرخ را در نظر خواهد گرفت: شاید در اوایل ماه آینده.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44311

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.