به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار از اواسط مهرماه با انتشار خبر تشدید درگیری ها بین حماس و اسرائیل شروع به افزایش کرد و به بالای 53 هزار و 700 تومب رسید. پس از این قله، بازار ارز کاهش یافت و به انتهای کانال 50 هزار تومانی سقوط کرد و این منطقه حفظ شد. به گفته اکثر فعالان بازار، قیمت دلار زیر 50 هزار تومان در شرایط فعلی هدیه بازارسازان به خریداران خواهد بود.

بنابراین کمتر کسی فکر می کند که قیمت دلار بار دیگر وارد محدوده 40 هزار تومان شود. به گفته معامله گران، محدوده نوسان قیمت دلار جدید 50 هزار تا 51 هزار و 500 تومان خواهد بود تا اخبار مهمی از جمله خبر آتش بس در جنگ غزه به بازار برسد.

قیمت درهم امارات نیز پس از سقف کاهش یافت و تا خط حمایتی مهم 13 هزار و 800 تومان نزول کرد، اما در این سطح با واکنش خریداران مواجه شد و وارد کانال 14 هزار تومان شد.

در آخرین روز هفته بازار طلا و ارز با انس نوسان داشت اما بازار دلار روز آرامی داشت و قیمت دلار تهران حدود 51 هزار تومان بود. جمعه شب اعلام شد که بازار ارز هرات از روز شنبه بازگشایی می شود. با بازگشایی بازار ارز هرات در ابتدا می توان شاهد یک بازار هیجان انگیز بود. پایین ترین قیمت دلار هرات 50 هزار و 600 تومان بود. روز جمعه قیمت تتر به دلیل ریزش کانال 51 هزار تومان کاهش یافت.

به گفته کارشناسان، قیمت دلار در هرات باید بالاتر از سطح فعلی رشد تثبیت شود. مقاومت مهم بازار ارز هرات 51 هزار و 200 تومان است و در صورت شکسته شدن این حد، سد 51 هزار و 500 تومانی در پیش است.

به طور کلی، معامله گران معتقدند که بازار ارز و ارز به نقاط بحرانی رسیده است. به گفته آنها، بازار نشانه هایی از افزایش را نشان داده است، اما هنوز قطعی نیست. به نظر وی هفته پرتنشی برای بازارها خواهد بود و اخبار مهم سیاسی نیز به بازارها خواهد رسید.