• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

سه عامل افزایش قیمت دلار/ سومین رکورد خروج پول از بورس ثبت شد

  • کد خبر : 41091
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
سه عامل افزایش قیمت دلار/ سومین رکورد خروج پول از بورس ثبت شد

قیمت درهم به 17 هزار تومان رسید، دلار تهران تغییر کانال داد / 87 درصد قیمت ربع سکه حباب است / سومین رکورد خروج پول از بورس در سال 1403 به ثبت رسید / ¿ سه چه بودند عوامل؟ از افزایش قیمت دلار؟

بازار ارز و ارز در روز شنبه به رشد پشت خط ادامه داد و این روند به یکشنبه بازار نیز کشیده شد. با افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه، قیمت دلار وارد کانال جدیدی شد، قیمت درهم به 17 هزار تومان رسید و قیمت طلای مذاب در کانال 15 میلیونی به رشد خود ادامه داد و در این کانال تثبیت شد. قیمت دلار از 23 اردیبهشت وارد کانال 62 هزار نشده و قیمت ارز از 12 اردیبهشت وارد کانال 43 میلیونی نشده است که قابل توجه است.

به گفته معامله گران، سه عامل باعث رشد بازار ارز و سکه شده است. اولین عامل خبری است که گفته می شود چندین حساب تراست به دلیل تحریم های آمریکا شناسایی و مسدود شده اند. دلالان می گویند با این اقدام عرضه درهم و دلار مختل شده و تا زمانی که پول نفت جدید و حساب جدید تشکیل نشود، این اختلال باعث اختلال در عرضه درهم می شود.

عامل دوم تشدید تنش بین اسرائیل و لبنان و مواضع هر دو طرف بود. به گفته آنها، این خطر سیاسی در بازار وجود دارد که تنش بین اسرائیل و لبنان به جنگ تبدیل شود.

کانال های دلاری روز یکشنبه تحلیل تیم اقتصادی دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات را آغاز کردند. روز یکشنبه در فضای مجازی عنوان شد که علی طیب نیا مسئول برنامه های اقتصادی پزشکان شده است. طیب نیا در این چند سال به دلیل عملکرد پایدار اقتصادی دولت اول روحانی به یک برند تبدیل شده است. تریدرها پس از این خبر گفتند که آس پزشکان در بازی تغییر کرده است.

از سوی دیگر دو چهره مطرح در تیم اقتصادی آقای جلیلی حضور داشتند. چهره اول مالدار معروف آقای یاسر جبرائیلی و چهره دوم آقای مسعود درخشان بود. تکلیف یاسر جبرائیلی از نظر بازار مشخص است اما مواضع آقای درخشان در خصوص بازار طلا و بورس جالب بود. از جمله برنامه های مسعود درخشان، تأسیس بانک ملی جمهوری اسلامی با ادغام تمامی بانک های دولتی خصوصی، حذف بازار ارز، تعطیلی تمامی صرافی های خصوصی و جلوگیری از هرگونه فعالیت پولی و مالی برای کسب سود از وجوه بلااستفاده بود. به گفته دلالان، سومین دلیل افزایش قیمت روز یکشنبه، پیش بینی پیروزی جلیلی در انتخابات چهاردهم است.

چرا بازار اکنون باید این را ارزش گذاری کند؟ تحلیلگران پاسخی دارند: پایتخت از هرگونه زیاده خواهی هراس دارد و تاکنون سخنگوی دولت فعلی، رئیس مجلس فعلی، معاون اجرایی دولت فعلی، چند وزیر دولت فعلی، شهردار تهران و همکارانش. رئیس بنیاد شهید فعلی و تعداد زیادی از مردم در دولت در حال حاضر از یک نامزد حمایت می کنند که به نظر آنها ادامه روند موجود به نفع فعالیت آنها نیست زیرا نظر تیم فعلی با بازار متفاوت است. .

قیمت دلار هرات روز یکشنبه از 61 هزار و 400 تومان آغاز شد و به 51 هزار و 900 تومان رسید. با این افزایش قیمت دلار در هرات، قیمت دلار در تهران وارد کانال 62 هزار تومان شد.

قیمت درهم با اختلاف مثبت 180 تومانی 16 هزار و 880 تومان باز شد و به 16 هزار و 970 تومان رسید. قیمت درهم در نیمه دوم سال 16 هزار و 960 تومان به پایان رسید.

قیمت طلای مذاب در کانال 15 میلیونی پیش رفت و تا محدوده مقاومتی 15 میلیون و 350 هزار تومان صعود کرد.

قیمت سکه در روز یکشنبه متفاوت بود. قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا 43 میلیون و 250 هزار تومان، سکه رفاه 43 میلیون و 163 هزار تومان و قیمت سکه در بازار بین 42 میلیون و 900 هزار تومان بود. 43 میلیون و 200 هزار تومان.

قیمت ربع سکه با 400 هزار تومان افزایش به 15 میلیون و 950 هزار تومان رسید. قیمت حباب ربع دلار سکه در روز یکشنبه با سه درصد افزایش به 87 درصد رسید. یعنی 7 میلیون و 400 هزار تومان این سه ماهه حباب است.

در سمت رسمی بازار شاهد افزایش قیمت اسکناس و حواله دلاری در صرافی ها بودیم. قیمت اسکناس دلار ۴۶ هزار تومان و حواله ۴۳ هزار تومان افزایش یافت. میانگین موزون قیمت دلار در سایت بانک مرکزی نیز افزایش یافت و با افزایش تقریبا 400 تومانی به 39 هزار و 400 تومان رسید که رقمی بالاتر از سایر دلارهای بازار رسمی است.

برخلاف بازار ارز و سکه، بازار سهام مورد توجه معامله گران قرار گرفت. روز یکشنبه سومین رکورد برداشت پول از بورس شکسته شد. خروج پول واقعی در بورس به بیش از یک سطح رسیده است.

به گفته تحلیلگران فنی، دو سطح مقاومتی بازار دلار هرات 62 هزار و 300 تومان و 62 هزار و 600 تومان و کف محکم بازار 61 هزار و 300 تومان است. قیمت تتر که روز یکشنبه با افزایش کانال 62 هزار تومانی وارد شد، با ریزش در عملیات بعدازظهر این کانال را از دست داد. گروهی از معامله گران معتقدند اگر قیمت تتر در عرض یک ساعت الگوی شانه ای را تکمیل کند، ممکن است به سمت انتهای کانال 61 هزار تومانی حرکت کند. از دیدگاه تحلیلگران، آنچه سیر تحول بازار را تعیین می کند، نتیجه انتخابات روز شنبه است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41091

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.