• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

پیش بینی کیسه برای فردا 21 ژوئن 1403 / اندازه گیری زیر جلدی برای کیسه

  • کد خبر : 40211
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱
پیش بینی کیسه برای فردا 21 ژوئن 1403 / اندازه گیری زیر جلدی برای کیسه

اکوایران: در بازار امروز اخبار رسمی و حتی شایعاتی مبنی بر بورس تهران در بین اهالی بازار سرمایه منتشر شد و نشان از آغاز احتمالی روزهای بهتر برای بازار سرمایه دارد.

اخبار اقتصادی، در معاملات این روزهای بورس تهران ارزش معاملات 3200 میلیارد تومان بود اما شاخص با افت به پایان رسید. 2900 واحد نسبت به شاخص کاهش یافت. البته این افت در نیمه اول بازار تا مرز 5000 واحد پیش رفته بود.

ارزش بازار بورس در پایان معاملات امروز به 7.074 میلیارد تومان رسید. گروه خودرو با ارزش معاملاتی 211 میلیارد تومان مقام اول، فلزات اساسی با ارزش معاملات 175 میلیارد تومان در جایگاه دوم قرار گرفت. گروه شیمیایی نیز از نظر ارزش تجاری در بازار فعلی رتبه سوم را به خود اختصاص داد و ارزش تجاری این گروه حدود 164 میلیارد تومان است.

سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد در هفته گذشته تعداد خریداران خالص در بازار به 62 هزار کد رسید، این رقم برای هفته سوم فروردین ماه بیش از 138 هزار کد بود که افت قابل توجهی را تجربه کرده است.

بازار گروه خودرو امروز روند مثبتی را در پیش گرفته بود و نمادهایی مانند خساپا، خدیزال و آیکون شرق در صف خرید قرار گرفتند.

اخباری برای بهبود وضعیت نرخ سود در بازار شنیده شد. بورس تهران از آغاز هماهنگی بازار پول و سرمایه برای مدیریت ریسک نرخ سود خبر داده بود و روز شنبه 28 خرداد ماه چندین معامله تایید نشد!

بانک مرکزی در بخشنامه خطاب به مدیران بانکی تاکید کرد؛ برنامه مدیریت نرخ بهره باید شامل اقدامات و اقدامات اصلاحی مؤثر باشد و حداکثر ظرف مدت 2 هفته برای اصلاح و تعدیل نرخ بهره عملیاتی شود.

در ادامه بانک مرکزی نتایج ششمین دوره فروش اوراق دولتی (۲۶ خرداد) را اعلام کرد و نتیجه این مزایده صفر شد!

از سوی دیگر بانک مرکزی نرخ دلار را افزایش داده است که این افزایش نسبت به روزهای گذشته قابل توجه است. نرخ نیم دلار 42 هزار و 491 تومان بود.

خبر دیگری که برای بازار سرمایه منتشر شد و البته بیشتر شایعه بود (البته پیشکسوتان بازار معتقدند با شایعه خرید می کنید و با خبر می فروشید!!) این بود که با حمایت سازمان بورس. بورس اوراق بهادار تهران و تصویب هیأت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، مهلت یک ساله برای ایران خودرو و سایپا برای انصراف از ماده 141.

به نظر می رسد سازمان بورس در حال انجام اقداماتی برای فعال سازی مجدد بازار سرمایه است و این از اخبار منتشر شده امروز مشخص است. البته بازار هنوز از اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و در نهایت انتخابات مطمئن نیست. اما سازمان بورس در بحبوحه ناامیدی های ایجاد شده برای بازار سرمایه، عدم اعتماد اقشار مختلف جامعه به بازار سرمایه و حضور اقشار مختلف در ارزهای رمزنگاری شده در تلاش است تا بازار سرمایه را دوباره فعال کند. بازار (همستر)، در تلاش است تا بازار سرمایه را به روزهای عادی خود بازگرداند زیرا تا روزهای اوج بازار سرمایه راه زیادی در پیش است.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

بازار در نیمه اول امروز بیش از 5000 دستگاه از دست داد اما پس از پایان کار و با تغییر ماهیت صف های فروش گروه های بانکی و خودرویی و البته برخی از نمادهای گروه فولاد، بازار سرمایه ها با افت 2900 واحدی به پایان رسید.

از نظر فنی، شاخص در محدوده حمایتی احتمالی 2 میلیون و 50 هزار واحد و بیشتر قرار دارد و این موضوع با اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تلاقی می کند و شاید مانند دوره های تاریخی گذشته مشکل باعث رشد بازار در قالب رفتار جمعی می شود. البته این روزها باید اقدامات سازمان بورس هم مورد توجه قرار گیرد و ای کاش این اقدامات کمی زودتر انجام می شد. و باید به سازمان بورس و مسئولان اقتصادی فعلی و آینده کشور گفت که «زندگی ما مهلت امروز و فردای شما نیست»!

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40211

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.