• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

پیش بینی بورس فردا 18 خرداد 1403 / شمارش معکوس برای پایان دولت و چرخش 180 درجه ای دولت ها

  • کد خبر : 39722
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
پیش بینی بورس فردا 18 خرداد 1403 / شمارش معکوس برای پایان دولت و چرخش 180 درجه ای دولت ها

اکو ایران: چیزی تا پایان دولت سیزدهم باقی نمانده است. فضای سیاسی کشور به دنبال انتصاب نهمین رئیس جمهور است. اما وزرای دولت سیزدهم با خبری در این روزهای پایانی دولت بازار سرمایه را شوکه کردند!

اخبار اقتصادی، بازار بورس تهران امروز منفی شد و شاخص نسبت به افت های یک ماهه اخیر اندکی کاهش یافت. ارزش معاملات در پایان معاملات امروز به 3200 میلیارد تومان و ارزش بازار نیز به 7110 همتی رسید. (ارزش بازار در آغاز آوریل 1403 تقریباً 8000 همات بود.)

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش مثبت 11 هزار واحدی نقشه بازار را سبز کرد.

گروه شیمیایی امروز بیشترین ارزش تجاری را داشت و ارزش تجاری بیش از 233 میلیارد تومان را به ثبت رساند. فرآورده های نفتی نیز با 217 میلیارد تومباس در رتبه دوم و تولیدکنندگان فله با 161 میلیارد تومباس در رتبه سوم قرار گرفتند.

گروه خودرویی چند روزی است که دیده نشده و بدون معامله خاصی بازار را در صف های خرید و فروش رصد می کنند. این گروه چند روزی است که از نظر ارزش معاملاتی جزو سه گروه اول بازار سرمایه نیست. .

ولیاله جعفری مدیر سردبیران نظارتی سازمان بورس گفت: 10 تیرماه به مهلت یکساله ایران خودرو و سایپا برای خروج از ماده 141 قانون تجارت پایان می‌دهد. در پایان تیرماه، هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران تشکیل جلسه داد و وضعیت پذیرش دو شرکت مذکور را بررسی کرد.

در روزهای پایانی دولت سیزدهم، مسئولان اقتصادی وقتی به بازار سرمایه و وضعیت این روزهای صنایع می اندیشند، چرخشی 180 درجه ای کرده اند. محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که باید فاصله بین نرخ ارز را به حداقل برسانیم. رئیس کل بانک مرکزی در صداوسیما درباره عدم پذیرش نرخ ارز در بازار آزاد اظهاراتی داشته و حالا به دنبال کاهش فاصله بین نرخ ارز است!

در ادامه بانک مرکزی طی نامه ای به بانک ها هشدار داد در صورت رعایت نکردن سقف سود با اقدامات جدی مواجه خواهند شد و طبق آخرین بخشنامه حداکثر نرخ سود ۲۳ درصد تعیین شده است!

خبرهای عجیب مسئولان اقتصادی برای بازار سرمایه به رئیس بانک مرکزی ختم نمی شود و وزرای اقتصاد دولت سیزدهم نیز برای اهالی بازار سرمایه شگفتی هایی داشتند.

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت از اتخاذ چهار تصمیم کلان دولت برای بهبود سودآوری در بازار سرمایه خبر داد. اولین تصمیم، کنترل قانونی نرخ سود بانکی است. فرزین تا 48 ساعت پیش نمی دانست که مشکلات بورس ناشی از نرخ سود است! احسان خاندوزی اعلام کرده است که قرار شد رئیس کل بانک مرکزی بیشتر مراقب این موضوع باشد!

خاندوزی در نشست خبری خود اعلام کرد که دکتر مخبر دستور بررسی موضوع نرخ خوراک پالایشگاه ها را که تاثیر زیادی بر سودآوری شرکت ها دارد، داد.

همچنین بر اساس شنیده ها قرار است فردا جلسه شورای هماهنگی سران قوا برای تصمیم گیری درباره سومین سالگرد تجدید ارزیابی دارایی ها برگزار شود.

سخنان امروز سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم با غافلگیری همراه بود. خاندوزی همچنین از مکلف شدن سازمان برنامه و بودجه به پذیرش بار مالی معافیت های مالیاتی خبر داد. شرکت های سهامی عام در ماده 1403 مستثنی هستند.

این حجم از تصمیمات و اقدامات دولت سیزدهم که تنها چند روز به پایان کارش باقی مانده، برای مردم بازار سرمایه عجیب است و چرخش 180 درجه ای که این روزها مسئولان دولت سیزدهم در پیش گرفته اند. سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند! در این شرایط نرخ سود از محدوده 36 تا 37 درصد این روزها به کمتر از 33 درصد کاهش یافت. محمد باقر قالیباف امروز به عنوان رئیس مجلس دوازدهم منصوب شد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

امروز بورس تهران مملو از اخبار مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم شد و محتوای این خبر حاکی از چرخش 180 درجه ای دولت سیزدهم در شمارش معکوس برای پایان بازار سرمایه بود.

اما نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که نماگر RSI در محدوده 23 واحد قرار دارد.

در پایان معاملات امروز شاخص کل در نزدیکی محدوده 2 میلیون و 50 هزار واحدی واکنش مثبت نشان داد که سطح حمایتی احتمالی تلقی شد. البته فردا آخرین روز معاملاتی این هفته پرتنش است و ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از 20 خرداد آغاز می شود و اهالی بازار بر این باورند که خط نقره امروز توقف مذاکرات برای تعیین نامزدهای انتخابات است. .

برای شاخص کل اگر راهی برای بازگشت به ارقام بالاتر دارد باید گفت که میانگین های 55 روزه و 200 روزه به عنوان مقاومت های قوی در راه هستند و با ارزش معاملاتی پایین نمی توانند بر آنها فائق آیند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39722

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.