• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

پیش بینی بازار سهام برای فردا 30 مهر 1403.

  • کد خبر : 45492
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
پیش بینی بازار سهام برای فردا 30 مهر 1403.

بورس تهران پنجمین روز نزولی خود را پشت سر گذاشت به طوری که آخرین هفته مهر 1403 یکی از سخت ترین هفته های کاری بازار سرمایه محسوب می شود و عملکرد مهر مانند ماه های گذشته منفی ثبت شد.

اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بورس تهران، ارزش معاملات به سختی به 2900 میلیارد تومان رسید و ارزش بازار بورس تهران حدود 6535 میلیارد تومان است و فاصله آن از سطح 7 هزار همتی افزایش یافته است.

در بین اهالی بازار سرمایه اخباری مبنی بر توقف معاملات معامله گران بورس تهران منتشر شد، هرچند این اقدام نمادین است و اتفاق خاصی را در بازار رقم نمی زند، اما بازخورد این خبر ممکن است وضعیت بازار را نشان دهد. . بورس تهران پنجمین روز منفی متوالی خود را با افت بیش از 19 هزار واحدی به پایان رساند و عدد شاخص را به رقم 2 میلیون و 21 هزار واحد رساند.

در بازار کنونی گروه فلزات اساسی به تنهایی توانست بیش از 221 میلیارد تومان ارزش معاملاتی را از آن خود کند و بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دهد. پس از آنها گروه شیمیایی و گروه بانکی به ترتیب با 54 هزار و 46 هزار میلیون تومان در رده های بعدی قرار دارند که نشان از وضعیت اسفبار ارزش معاملات دارد.

از سوی دیگر در بازار ارز و سکه نیز شاهد رونق و افزایش قیمت هستیم و سکه طلا از سد 54 میلیون تومب عبور کرد. بنابراین زمزمه برگزاری جلسه تیم اقتصادی برای بازار سرمایه داغ می شود.

محدود کردن دامنه نوسانات بازار سرمایه همچنان می تواند خطرناک باشد. مسئولان دولتی و تیم اقتصادی که از آزادی اقتصادی صحبت می‌کنند باید در اولین گام بازار را برای انطباق با شرایط بیشتر آزاد کنند. قطعاً می توان بازار را از این وضعیت ایجاد شده نجات داد زیرا محدود کردن بازار چیزی را پیش نمی برد. بازار آزاد دلار و ارز محدود نیست و معاملات کاملاً طبق شرایط انجام می شود. نبود این آزادی عمل در بازار سرمایه با ایجاد محدودیت باعث خروج بیشتر سرمایه از بورس تهران می شود.

خبر تنش در منطقه بازار را به این روند و وضعیت واداشته و عراقچی اعلام کرده است که هرگونه حمله به ایران برای ما به معنای عبور از خط قرمز است. ما چنین حمله ای را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

اما تنها خبر تنش در منطقه وضعیت بازار را اینگونه نکرده است. مواردی مانند بودجه سال آینده؛ انتخابات آمریکا و سودآوری شرکت ها در نیمه اول سال جاری و مهمتر از آن عدم تغییر نرخ سود بانک مرکزی شاید از جمله عواملی باشد که در بحران این روزهای بازار سرمایه نقش داشته است.

در کنار این اخبار از گروه خودرو، لیدر سنتی بازار سرمایه اخباری را نیز منتشر کرده است تا شایعاتی را در میان اهالی بازار سرمایه مبنی بر افزایش سرعت و کمیت تولید در نیمه دوم سال ایجاد کند.

ایران خودرو اعلام کرده است که برای دستیابی به افزایش تولید خودرو بازنگری در سیاست قیمت گذاری ضروری است. سیاستی که در سال های اخیر خسارات هنگفتی به خودروسازان وارد کرده است. در سال های اخیر به دلیل فروش محصولات به قیمت کمتر از قیمت تمام شده تولید، زیان ناشی از قیمت گذاری اجباری به شدت افزایش یافته و نقدینگی خودروسازان از منابعی غیر از فروش محصولات و منابع تامین شده است. مانند تسهیلات گران قیمت بانکی یا پیش فروش محصولات.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

شاخص کل پنجمین روز منفی خود را با افت تقریبا 100 هزار واحدی به پایان رساند و سودآوری شاخص برای ماه فوق به رقم منفی 4 درصد رسید.

از نظر فنی، بازار می تواند این محدوده را به عنوان یک سطح حمایتی در نظر بگیرد، البته در شرایطی مانند تغییر نرخ دلار نیما، کاهش نرخ سود، کاهش تنش های منطقه ای و ….

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45492

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.