به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات امروز 17 هزار واحد افت کرد و عدد شاخص در محدوده 2.1 میلیون واحد باقی ماند و با کمترین ارزش معاملاتی به پایان رسید. ارزش معاملات بورس تهران طی عملیات امروز به 2.799 میلیارد تومان رسید. در این میان حداقل می توان گفت ارزش معاملات طی هفته گذشته به طور میانگین کمی بالاتر از این ارزش بوده است. روند کاهش ارزش معاملات از آخرین روزهای فصل بهار امسال آغاز شد و این کاهش این روزها به اوج خود رسیده است.

گزارش های ماهانه شرکت ها یکی پس از دیگری در سامانه کدال قرار می گیرد و به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه تا پایان گزارش های منتشر شده شهریور ماه و پیش بینی اهالی بازار سرمایه اقدام به خرید نکنند. این است که این روش بی پروا در بازار می تواند تا. تا چند روز آینده تمام گزارش های فروش ماهانه شرکت ها در سامانه کدال قرار می گیرد.

اگر شرکت های سامانه کدال نیز گزارش های شش ماهه خوبی را منتشر کنند، بازار می تواند واکنش نسبتا خوب و مناسبی به این نوع گزارش ها از خود نشان دهد، زیرا خود گزارش ها در یک مکان خوب (فنی) به بازار سرمایه منتقل می شوند. سطوح پشتیبانی).

به گزارش ایسنا، در معاملات امروز مرکز طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 41 هزار و 181 تومان و نرخ حواله دلاری به 37 هزار و 437 تومان رسید. قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران 43 هزار و 855 تومان و نرخ حواله به یورو 39 هزار و 868 تومان بود.

ایسنا همچنین با انتشار خبر دیگری از بانک مرکزی اعلام کرد که مدیر روابط عمومی بانک مرکزی این رقم را معادل 5 میلیارد و 573 میلیون و 492 هزار یورو و در حساب شش بانک ایرانی اعلام کرده است. قطر. به گفته رئیس کل بانک مرکزی، تمامی منابع مربوطه جزء ذخایر ارزی بانک مرکزی و پشتوانه ریالی است و در جهت منافع ملی و تقویت ریال استفاده می شود.

همچنین پس از دیدار با احسان خاندوزی وزیر دارایی مصر، احسان خاندوزی در صفحه شخصی خود نوشت که دیدار سازنده ای با همتای مصری خود داشته و با تشکیل کمیته ای برای پروژه های مشترک موافقت کردیم. افزایش سرمایه بانک ایران و مصر به زودی انجام می شود. امیدوارم این نشست پس از سال ها و استقبال گرم شما به فعال شدن مجدد سیاست همکاری اقتصادی و دیپلماسی دولت کمک کند.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت به پایان رسید، بنابراین رگه منفی در بازار ادامه دارد و شاخص کل به زیر محدوده 2.1 میلیون واحدی نمی رسد.

می توان گفت افت منفی امروز نسبت به چند روز گذشته و هفته گذشته یکی از بزرگترین کندل های منفی کل شاخص کل بورس تهران بود. شاخص همچنان بالاتر از میانگین 55 روزه خود قرار دارد و به گفته کارشناسان بازار، این نشانه روند صعودی شاخص است و این کاهش ها نوسانات بازار محسوب می شود. اما ارزش معاملات این گروه همانند سایر گروه های تحلیلی بسیار نگران کننده است. بازاری که این اعداد و ارقام با توجه به ارزش معاملاتی آن ثابت می شود، جای نگرانی دارد و با این وجود مسئولان سازمان بورس بی سر و صدا بازار را از پشت میز مدیریت خود رصد کرده و وقت می گذرانند.