• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

پیش بینی بازار سهام در هفته/بازار پس از شوک تروریستی

  • کد خبر : 42391
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
پیش بینی بازار سهام در هفته/بازار پس از شوک تروریستی

اکوایران: روز چهارشنبه بازار تحت تاثیر ترور اسماعیل هنیه قرار گرفت. آیا ریزش بازار ادامه خواهد داشت؟

اخبار اقتصادی، بورس تهران در هفته گذشته روندی نزولی داشت و در آخرین روز هفته، بورس با ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی، افت جدیدی را تجربه کرد. حماس

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 14 هزار و 339 واحد کاهش یافت و 191 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه نیز به دلیل تعطیلی مراکز دولتی و بانک ها، بازار سرمایه نیز تعطیل بود.

روز دوشنبه شاخص 29 هزار و 151 واحد افت کرد و 200 میلیارد تومان سرمایه خارج شد. روز سه شنبه شاخص 11 هزار و 289 واحد افت کرد و 201 میلیارد تومان پول واقعی برداشت شد.

روز چهارشنبه شاخص 52 هزار و 459 واحد افت کرد و در پنجمین روز خروج سرمایه از بازار به رقم 1241 میلیارد تومان رخ داد.

بنابراین در هفته گذشته این شاخص در مجموع 107 هزار و 371 کاهش یافت و اکنون در معرض سقوط به زیر 2 میلیون قرار دارد.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام نسبت به هفته قبل بیشتر بود. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرد 3.532 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2.897 میلیاردی هفته قبل 22 درصد افزایش داشت. اما رشد ارزش معاملات با رشد عرضه، افزایش صف های فروش و خروج پول واقعی همراه بود.

در هفته گذشته در مجموع یک هزار و 833 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد که نسبت به هفته قبل 282 درصد رشد نشان می دهد.

ناظران بر این باورند که کمبود برق در کشور دلیل اصلی رکود بورس در هفته های اخیر است. به همین ترتیب، تعطیلی روز یکشنبه نیز به دلیل کمبود برق اعمال شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور روز چهارشنبه دستور تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه را صادر کرد. دستوری که می تواند سیگنال مثبتی برای بورس ها باشد مبنی بر اینکه دولت قصد دارد از کاهش قیمت ها در بازار جلوگیری کند. اما این خبر روز چهارشنبه نتوانست جلوی افت بیشتر شاخص را بگیرد.

با این حال گفته می شود رئیس جمهور در روزهای آینده پیشنهادهای وزارتی خود را به مجلس ارائه خواهد کرد. هرچند واکنش ها به انتصابات اولیه رئیس جمهور متفاوت است، اما توجه فعالان اقتصادی به تیم اقتصادی دولت خواهد بود. ترکیب تیم اقتصادی دولت متشکل از وزرای اقتصاد و امنیت و همچنین روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه می تواند سیگنال مثبت یا منفی برای بازار داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42391

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.