به گزارش اخبار اقتصادی، روند اصلاح قیمت و رکود تجاری از نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد. با وجود گذشت بیش از 4 ماه از این شرایط، من هنوز بورس اوراق بهادار در مبارزه با بحران رکود تجاری و ارزش معامله خرد روزانه در این سال به پایین ترین حد خود رسیده است. دلیل ناتوانی بورس اوراق بهادار هنگام برخورد با رکود تجاری، ممکن است به دلیل چشم انداز ضعیف باشد. بورس اوراق بهادار علاوه بر قیمت بالای سهام، من آن را می دانستم. زیرا اگر فقط مشکل دورنماهای ضعیف مطرح می شد. تصویب نرخ گاز صنعتی می تواند اصلاح شود بورس اوراق بهادار فاصله از رکود تجاری، اما فقط واکنش بورس اوراق بهادار تهران با توجه به این اصلاح، رشد موجودی شاخص های سهام اندک بود.

معاملات سهام در بازار سرمایه چند ماهی است که راکد است. ارزش معامله خرد روزانه تبادل تهران در روزهایی که سیگنال‌های حمایتی از پشت شاخص‌های بورس می‌گرفتند. به حداکثر 7 همتی می رسد و در شرایط ضعیف تقاضا برای سهام به سطح 3 همتی سقوط می کند. ارزش معامله نبود 3 سهم در مانده 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل حکایت از رکود بحرانی معاملات بورس دارد.

بورس اوراق بهادار تهران در اوایل این هفته پول واقعی را وارد کنید به سهام و برداشت های سنگین از صندوق های با درآمد ثابت که یک فرآیند برداشت 9 روزه بود پول واقعی عمل را شکست ارزش معامله خرد که هفته قبل سطح 5 همتی را تجربه کرد و در پایان هفته به سطح 3 همتی بازگشت.
در دو روز اول این هفته 4 سطح رشد داشته است. در این هفته متوسط ارزش معامله کسری روزانه با 4 درصد کاهش نسبت به هفته قبل به 4.69 میلیارد تومب رسید. نتیجه جریان پول واقعی در هفته سوم شهریور 1.837 میلیارد تومبا منفی بود، این هفته به 874 میلیارد تومبا منفی کاهش یافت. مرحله شاخص کل سهام تهران نیز در پایان هفته گذشته دو میلیون و 126 هزار واحد را تعطیل کرد و در آخرین روز هفته جاری به سطح 2 میلیون و 121 هزار واحد سقوط کرد و عملکرد منفی 26 صد درصدی را به ثبت رساند. شاخص عمومی وزن برابر بورس اوراق بهادار تهران همچنین در هفته سوم شهریور نیز همین عملکرد شاخص عمومی در این هفته رشد 52 درصدی حاصل شد و عملکرد متفاوتی از خود نشان داد.

بهین یاب تقاضا برای محصولات فولادی را با مشکل مواجه کرد

شرایط بازار سهام؛ قبل از شروع فصل پاییز

بورس اوراق بهادار تهران در هفته اول مهرماه با سطح حمایتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص عمومی و سطح حمایت 720 هزار واحدی شاخص هم وزن آغاز خواهد شد. اگر روز شنبه 1 مهرماه، شاخص های سهام با افت تعادل مواجه شوند. هفته اول مهرماه از رشد قابل توجه تراز شاخص های بورسی محروم خواهد بود اما با رشد تراز در روز اول، احتمال عبور از سطح 2 میلیون و 150 هزار واحدی وجود دارد. شاخص عمومی و موجودی معادل 740000 واحد افزایش می یابد.

با این تفاسیر، سیگنال اصلی برای تشخیص آغاز یک روند صعودی قوی در شاخص های سهام باقی می ماند. ارزش معامله خرد بورس اوراق بهادار او منتظر واکنش دلار به روابط بین الملل کشورمان است. این هفته یکی از عواملی است که تاثیر زیادی در روند دارد بورس اوراق بهادار خواهد داشت؛ تقاضا برای دلار خواهد بود. تحلیلگران همچنان معتقدند که با ثبات نرخ دلار بازار آزاد در سطح 50 هزار تومان، ارزش معاملات خرد روزانه از 9 همت فراتر نمی رود.

انتشار سوئیفت برای واگذاری 6 میلیارد دلار ایران، تغییر نرخ مبادله ای مبنای محاسبه قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت ها. اصلاح نفت و پتروشیمی در تبادل مواد اولیه و مبنای قرارگیری ارز ایران و دلار مرکز مبادلات طلا به عنوان نرخ مبادله ای مبادله ای، حرکات جریان پول واقعی در صنعت ماشین و قطعات بسازید تبادل تهران، جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، تبادل اسرا، سخنرانی اعضای سازمان ملل و ادعا رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، سیگنال‌های این روزها بازارهای سهام هستند.

حبس شدن دلار و تاثیر آن بر قیمت ارز

در این شرایط هفته آینده سطح ارزش معاملات خرد در محدوده 3 تا 6 همتی پیش بینی می شود و با تغییر موقعیت های سرمایه گذاری در میان معامله گران با تغییر چشم انداز صنایع، بورس اوراق بهادار تهران با افزایش آهسته و اندک شاخص های بورس مواجه شد.