• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

هوای بهاری در بورس در آستانه پاییز/ واکنش بازار به انفجار در لبنان

  • کد خبر : 44277
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
هوای بهاری در بورس در آستانه پاییز/ واکنش بازار به انفجار در لبنان

اکوایران: روز قبل رژیم صهیونیستی عملیات تروریستی گسترده ای را در لبنان انجام داد، اما امروز بازار ارز و سرمایه واکنش متفاوتی نشان داد، دلار تهران امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافت و بازار سهام به مسیر سبز خود ادامه داد.

بازار سرمایه امروز سبز شد و نزدیک کانال دو میلیون و 100 هزار واحدی قرار گرفت.

در گذشته بازار سرمایه نسبت به تنش های منطقه ای و سیاسی حساس بود. به طور کلی در سال گذشته هر زمان که افزایش نرخ سود بدون ریسک، افزایش ناگهانی نرخ خوراک، عدم تعادل برق در تابستان، عدم تعادل گاز در زمستان و البته التهابات منطقه ای وجود داشت، واکنش بازار سرمایه منفی بود. . .

رژیم صهیونیستی روز قبل عملیات تروریستی گسترده ای را در لبنان انجام داد اما امروز بازار ارز و سرمایه واکنش متفاوتی از خود نشان داد. دلار تهران امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته و بورس به مسیر سبز خود ادامه داده است.

این واکنش بازار سرمایه و بازار ارز به اتفاقات روز گذشته لبنان را برخی به این دلیل می دانند که بازارهای ایران در یک سال گذشته با خطرات جدی تری مواجه شده اند و به دلیل اصلاحات اساسی در بازار سرمایه و وعده‌های جدید حمایتی از سوی دولت، سهامداران تصمیم گرفتند به سبز خود ادامه دهند. اتفاقا هوای بورس در آستانه پاییز بهاری شد.

آغاز تابستان برای اهالی بورس جالب نبود و امسال به نیمه رسیده است که بازدهی بازار سرمایه در نیمه اول سال منفی بود و سهامداران 4.4 درصد زیان دیدند اما سرسبزی اینها روزها در بازار سرمایه در کنار وعده های وزیر اقتصاد و رئیس جمهور، سازمان جدید بورس، بازار سرمایه را امیدوار کرده است.

در گذشته با تغییر دولت ها بازار سرمایه سبز شده بود و در این دولت این واکنش تا کنون به تعویق افتاده بود، بنابراین با تغییرات انجام شده، اعلام موقعیت های جدید و بهبود ارزش معاملات خرد. . در مقایسه با گذشته، سهامداران انتظار تغییر سبز را داشتند. بازار سرمایه در پاییز رشد کرد.

با توجه به عقب ماندگی بازار سهام نسبت به سایر بازارها و تورم در سال های اخیر، بهبود بازار سرمایه می تواند اثر تعدیل کننده ای بر بازار ارز داشته باشد، زیرا با جذب سرمایه به بازار سرمایه و بهبود عملکرد در این بازار در شرایطی که این بازار کمتر از ارزش ذاتی آن باشد، نقدینگی کمتری جذب بازار فارکس و ارزهای دیجیتال می شود.

در آن روز، ورود پول واقعی به صندوق‌های طلا کاهش یافت و در محدوده 27 میلیارد تومان قرار گرفت، اما ارزش معاملاتی صندوق‌های طلا نسبت به روز گذشته 29 درصد رشد داشت.

از آنجایی که امروز آخرین روز معاملاتی هفته جاری است و بازار روز شنبه تعطیل است، ورود پول واقعی به صندوق های با درآمد ثابت مطابق انتظار افزایش یافت و به 368 میلیارد تومان رسید.

امروز یک جلسه مهم فدرال رزرو برگزار می شود که برای بازارها مهم است. با در نظر گرفتن چشم انداز رکودی برای بازارهای جهانی، تصمیمات فدرال رزرو بر معاملات کالاها تأثیر می گذارد که ممکن است بر بازار سرمایه تأثیر بگذارد.

چشم معامله گران به نشست فدرال رزرو

بازار ارز امروز منفی شد و قیمت دلار و درهم کاهش یافت. حباب درهم با 100 تومان کاهش به محدوده 59 هزار و 400 تومان رسید، اما حباب درهم رشد کرد و به محدوده 314 تومان رسید.

حباب اقلام و سکه طلا امروز رشد کرد، حباب سکه امامی به 18 درصد و حباب طلای مذاب از 1 درصد گذشت، در حالی که قیمت طلا و سکه امروز تقریباً یخ زده بود.

در حال حاضر چشم معامله گران بازار طلا و ارز به تصمیمات امروز فدرال رزرو است و با توجه به نوسانات بالای اونس طلا، بازار جهانی و اخبار فدرال رزرو توجه تجار را به خود جلب کرده است. .

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44277

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.