• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

بحران انرژی در تابستان 1403 / صنایع زیر سایه قطعی برق!

  • کد خبر : 43478
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
بحران انرژی در تابستان 1403 / صنایع زیر سایه قطعی برق!

اکوایران: در تیرماه 1403 قطعی های مکرر برق باعث کاهش 19 درصدی مصرف برق در صنایع بورسی شد و باعث اختلال در تولید و کاهش فعالیت های صنعتی شد. در عین حال مصرف ریالی گاز و برق نیز به دلیل این محدودیت ها کاهش یافت و مصرف گازوئیل و بخار افزایش چشمگیری داشت.

اخبار اقتصادی، در پی قطعی های مکرر برق در تابستان 1403، مصرف برق صنایع بورسی در تیرماه نسبت به خرداد ماه کاهش چشمگیری داشت. این کاهش مصرف برق باعث اختلال در فعالیت ها و کاهش تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی شده است.

براساس گزارش دفتر طبقه‌بندی صنایع و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصرف ریالی حامل‌های انرژی اعم از گاز، برق، آب، نفت کوره، بخار و گازوئیل در چند صنعت بورسی در تیرماه بررسی شده است نسبت به ژوئن نتایج این بررسی ها نشان می دهد که بیشترین مصرف انرژی در بین صنایع به گاز و برق اختصاص دارد. مصرف گاز و برق در تیرماه نسبت به خردادماه به ترتیب 7 و 19 درصد کاهش داشته است که به نظر می‌رسد پیامد قطعی برق در صنایع بوده و در نهایت باعث کاهش تولید این واحدها شده است. از سوی دیگر مصرف گازوئیل و بخار در این مدت به ترتیب 175 و 28 درصد افزایش یافته است.

چشم سرمایه گذاران به درآمد انویدیا

بر اساس آخرین آمار، مصرف گاز در صنایع بورسی در خردادماه حدود 4 میلیارد مترمکعب بوده، در حالی که در تیرماه با کاهش جزئی به 3 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب رسیده است. همچنین مصرف برق این صنایع در تیرماه به 3.7 میلیارد کیلووات ساعت کاهش یافت.

تاثیر کاهش 19 درصدی عرضه برق بر صنایع بورسی

گفتنی است 6 صنعت فلزات اساسی، شیمیایی، تامین برق، فرآورده های نفتی، مواد معدنی فلزی و سیمان 99 درصد انرژی مصرفی صنایع بورس را تشکیل می دهند.

همچنین بررسی مصرف انرژی در صنایع بورسی نشان می دهد که مصرف گاز در تیرماه از 79 میلیارد ریال به 72 میلیارد ریال کاهش یافته است. همچنین با توجه به محدودیت های اعمال شده بر مصرف برق، مصرف ریالی در تیرماه به 42 میلیارد ریال کاهش یافت که نسبت به 49 میلیارد ریال در خرداد ماه کاهش یافت.

030606

آیا تبلیغات در بورس تهران آغاز می شود؟

تحقیقات نشان می دهد که نسبت مصرف گاز، برق و آب در صنایع بورسی در تیرماه به ترتیب 57، 32 و 11 درصد بوده است. در جای دیگر این گزارش اشاره شده است که صنایع فلزات اساسی با 48 درصد، فرآورده های شیمیایی با 17 درصد، برق، گاز، بخار و آب گرم با 12 درصد، فرآورده های نفتی با 10 درصد، معادن معدنی فلزات با 8 درصد و سیمان 4% آهک و گچ بیشترین مصرف انرژی را در صنایع ذکر شده تشکیل می دهند.

کمبود برق باعث شد تولید خراب شود!

بر اساس این گزارش، مصرف حامل های انرژی در صنایع فلزات اساسی، شیمیایی، برق رسانی، گاز، بخار و آب گرم و فرآورده های نفتی به ترتیب 61، 21، 15 و 13 میلیارد ریال بوده است.

030606

در بخش پایانی این گزارش، مصرف گاز در صنعت فلزات اساسی بالغ بر 28 میلیارد ریال و مصرف این انرژی در صنایع فرآورده های شیمیایی و تامین برق، گاز، بخار و آب گرم 15 میلیارد ریال عنوان شده است. ریال به ترتیب و در فرآورده های نفتی حدود 14 میلیارد ریال است. همچنین مصرف گاز در صنایع سیمان، آهک و گچ و استخراج سنگ معدن کمتر از 5 میلیارد ریال بوده است.

شرکت های خودروسازی به دانشجویان تنبل بورس تبدیل شدند

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43478

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.