به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز در آخرین روز مهر ماه چرت زد و در نیمه دوم از خواب بیدار شد.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت 49 هزار و 900 تومان آغاز شد و در ابتدا تمایل به کاهش نشان داد. بازار ارز در نیمه اول تا 49 هزار و 700 تومان افت کرد اما در ادامه وارد کانال 50 هزار تومان شد و تا 50 هزار و 400 تومان افزایش یافت.

قیمت درهم امارات نیز با سطح مثبت 13 هزار و 860 تومان باز شد، ابتدا روند نزولی را نشان داد اما در سطح 13 هزار و 830 تومان باقی ماند. در پایان کارش را در شبکه 14 هزار تومان به پایان رساند. قیمت تتر روز یکشنبه برابر با دلار تهران بود و ابتدا با کاهش 50 هزار تومانی به انتهای کانال و سپس به 50 هزار و 700 تومان افزایش یافت.

پای تتر در وسط است.

گروهی از معامله گران سقوط دلار را به تتر مرتبط دانستند و گفتند که تتر تمام قیمت دلار را به کانال 49 هزار تومانی رساند.

قیمت سکه از سقف حمایتی 28 میلیون و 600 هزار تومان آغاز شد و با افزایشی وارد کانال 29 میلیونی شد و در انتهای این کانال معامله می شد. قیمت سکه رفاه قبل از سایر بازارهای سکه وارد کانال 29 میلیونی شد.

طلای مذاب که روز شنبه به 10 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت و حباب منفی داشت، روز یکشنبه تا خط مقاومت 10 میلیون و 600 هزار تومان بالا رفت و حباب مثبت شد. موضوع طلای مذاب این بود که با توجه به کاهش وضعیت بلوکی در این بازار، قیمت طلای مذاب زودتر از همه بازارها شروع به افزایش کرد و معامله گران عنوان کردند که این روزها طلای مذاب پیشتاز بازارها است.

ادعایی که بازار را هیجان زده کرد

خبری از روزنامه تلگراف بعدازظهر یکشنبه به بازار رسید و معامله گران می گویند این خبر بازار را هیجان زده کرد. تلگراف مدعی شد برخی از مقامات ارشد دولت آمریکا از دولت انگلیس خواسته اند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه های تروریستی خود قرار دهد.

روز یکشنبه رسانه های نزدیک به دولت و بانک مرکزی بار دیگر از قیمت دلار 49 هزار تومانی و عدم خریدار خبر دادند. معامله گران می گویند این نوع گزارش ها دوباره به بازار آمد و قیمت ها افزایش یافت.

توییتی از داوود سوری اقتصاددان در بازار دست به دست می شد و مورد بحث قرار می گرفت. آقای سوری در توییتی نوشت: «هر متر 1540 دلار، خانه گران قیمت یا دلار ارزان؟»

معامله گران فنی معتقدند دلار وارد محدوده جدید 49 هزار و 500 تا 50 هزار و 500 تومان شده و از هر طرف که بشکند به همین روند ادامه می دهد. تحلیل میان مدت تتر نیز در بازار دست به دست شد که در آن گفته شد محدوده 50 تا 49 هزار تتر بسیار مهم است و اگر این محدوده از بین نرود می تواند تا 54 هزار تومان نیز افزایش یابد. اما اگر گم شود، دامنه این تحلیل بی ارزش است.