• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

حباب دلاری درهم چه سیگنالی می‌دهد؟

  • کد خبر : 44474
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
حباب دلاری درهم چه سیگنالی می‌دهد؟

روز دوشنبه حباب دلار درهم رشد کرد و به 600 تومان رسید. در بازار گیج کننده چه گذشت؟ حباب دلار درهم چه سیگنالی می دهد؟

در دومین روز از پاییز، بازار طلا و ارز به روند صعودی خود ادامه داد و در نهایت بازار ارز نیز با این روند همکاری کرد. قیمت سکه به سمت کانال 45 میلیونی حرکت کرد، قیمت طلای مذاب از وسط کانال 16 میلیونی عبور کرد، قیمت درهم به 16 هزار و 400 تومان رسید و قیمت دلار هرات با افزایش از سد 43 روزه خود عبور کرد. این حرکت بازار زمانی رخ داد که قیمت دلار تهران کاهش یافت و با سایر بازارها افزایش پیدا نکرد. در واقع روز دوشنبه به دلیل این حرکت دلار در تهران، حباب دلار درهم افزایش یافت و دلار تهران زیر نرخ دلار هرات معامله شد که جالب بود.

قیمت دلار هرات که در 43 روز گذشته زیر خط مقاومت 59600 توکن در نوسان بود، سرانجام روز دوشنبه از این خط عبور کرد. قیمت دلار هرات از 59 هزار و 500 تومان آغاز شد و به 59 هزار و 900 تومان رسید. در پایان بازار، قیمت دلار هرات نتوانست وارد کانال 60 هزار تومانی شود و با افت 59 هزار و 650 تومانی به فعالیت خود پایان داد. البته پشت خط قیمتی دلار هرات دوباره به سمت 60 هزار تومان حرکت کرد.

به گفته معامله گران، در صورت بازگشایی قیمت دلار هرات از مرز 59 هزار و 600 تومان در روز سه شنبه، دوباره به سمت کانال 60 هزار تومانی حرکت می کند.

قیمت درهم امارات دومین روز مهرماه را با شکاف مثبت 40 تومانی به 16 هزار و 320 تومان آغاز کرد و تا پایان بازار به روند صعودی خود ادامه داد. قیمت درهم 16400 تومان به پایان رسید. این قیمت برای بازار دبی محدودیتی است که در 20 سپتامبر قابل عبور نبود. همانطور که قبلاً گفتیم، حباب دلار درهم در روز دوشنبه متورم شد و به بیش از 600 تومان رسید، یعنی قیمت دلار تهران 600 توکن زیر برابری درهم در معامله است.

حباب دلار درهم در روز دوشنبه رشد کرد و به بیش از 600 تومان رسید، یعنی قیمت دلار تهران 600 توکن زیر برابری درهم در معامله است. این افزایش قیمت درهم در حالی صورت گرفت که در بازار شنیده می شد اواخر هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی به امارات سفر کرد. برخی به شوخی می گویند که افزایش درهم به دلیل سفر رئیس جمهور به دبی است. اما در کنار شوخی دلالان با سفر فرزین به دبی، فعالان بازار دو فرضیه در مورد افزایش قیمت درهم دارند. ابتدا تزریق درهم توسط بازارگردان – نقل و انتقالات ارزی متوقف شد زیرا دبی یکی از آنهاست. کانال های مهم مداخله نقل و انتقالات ارزی است و اگر بازارساز قدرت مانور بیشتری داشته باشد، چپ او شلوغ تر و موثرتر می شود.

قیمت دلار تهران در روز گرانی در تمامی بازارها به صورت نابرابر ادامه یافت. قیمت دلار تهران 59 هزار و 650 تومان باز شد و با رسیدن قیمت درهم به مرز مهم، قیمت دلار تهران به 59 هزار و 700 تومان رسید. در پایان بازار قیمت دلار تهران با کاهش نرخ باز شدن بسته شد.

نکته ای که در مورد بازار ارز وجود داشت این بود که هر روز به کانال های تحلیلی اضافه می شد که فرض می کردند قیمت دلار با دستورات کنترل می شود. آنها سه دلیل برای این حدس و گمان دارند. اول اینکه طی یک ماه گذشته علیرغم اخبار منفی، قیمت دلار در قیمت 59 هزار تومان متوقف شد. دلیل دوم معامله گران در سایت های خدمات صرافی هستند که قیمت دلار آنها با بازار آزاد ارز متفاوت است و در محدوده 60 هزار تومان است که روز دوشنبه در کانال 61 هزار تومان ذکر شد. افزایش حباب دلار سومین دلیل برای معامله گران است. بر اساس برآوردهای اکوایران، متوسط ​​حباب درهم در نیمه اول سال 19 تومان بوده که این رقم در سه ماهه تابستان 97 تومان برآورد شده است، در شهریور ماه به 174 تومان و در هفته پایانی شهریور ماه افزایش یافت. این فاصله بیشتر شد و میانگین آن بیش از 300 تومان برآورد می شود. عده ای با استناد به این ارقام معتقدند رشد حباب دلار درهم نشان دهنده ماندگاری قیمت دلار است.

قیمت طلای مذاب روز دوشنبه در پله پنجم کانال 16 میلیونی بازگشایی شد. البته قیمت طلا با افزایش معاملات ثانویه به این حد رسیده بود. قیمت طلای مذاب به 16 میلیون و 550 هزار تومان رسید و در نهایت در 16 میلیون و 529 هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مذاب نسبت به آخرین سرعت هفته گذشته نزدیک به 400 هزار تومان افزایش یافت و روز دوشنبه به خط مقاومت مهم 16 میلیون و 570 هزار تومان رسید.

قیمت ارز مانند طلای مذاب بالا رفت و به سمت کانال 45 میلیونی پیش رفت. قیمت ارز از 44 میلیون و 700 هزار تومان آغاز شد و با 150 هزار تومان افزایش به 44 میلیون و 850 هزار تومان رسید. حباب ارز همچنان 17 درصد است.

به گفته معامله گران فنی، این نوسان بازار بسیار عجیب شده است. بازار طلای مذاب به دلیل اشباع خرید سیگنال خرید ممنوع می دهد و با رسیدن به حد مقاومت، بازار فارکس به دلیل محصور شدن در محدوده مشخص خود سیگنال خرید می دهد. به شما توصیه می کنند در چنین بازاری خریدار یا فروشنده کامل نباشید و قدم به قدم موضع گیری کنید.

خبر سفر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی عباس عراقچی در بازار دست به دست می چرخید. وزیر امور خارجه گفت: تلاش می‌کنیم دور جدیدی از مذاکرات در حوزه هسته‌ای را آغاز کنیم و در صورت تمایل طرف‌های دیگر می‌توانیم در سفر به نیویورک مذاکرات را از سر بگیریم.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44474

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.