• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

سیگنال افزایش قیمت بنزین در بازار ارز

  • کد خبر : 43901
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
سیگنال افزایش قیمت بنزین در بازار ارز

کسبه در نامه ای تاکید می کنند که حرکتی برای حذف نرخ دستوری وجود دارد که برخلاف صحبت های معاون اول رئیس جمهور حکایت از افزایش قیمت بنزین دارد. چه چیزی راه را در بازار بسته است؟

تحلیلگران می گویند شرایط بازار به گونه ای است که اگر به دنبال سود بیشتر باشید، ضرر بیشتری خواهید داشت. پس از جهش از ابتدای شهریور، بازار ارز و سکه در حال حاضر از سطوح بالایی فاصله دارد و دارای نوسانات رفت و برگشتی مختصری است. از دید معامله گران این تغییر نرخ باعث شده تا فردی که تشنه سود بیشتر است متاثر شود و ضرر کند. این دسته توصیه می کنند که در این شرایط باید به سود کم بسنده کنید.

در یکشنبه بازار نوسان قیمت ها عجیب بود. قیمت دلار هرات که روز شنبه پشت خط نزولی قرار داشت از روز یکشنبه با افزایش آغاز شد و دلار تهران که زیر کانال میانه به 59 هزار رسیده بود، با صعود هرات به کانال میانی بازگشت. اما قیمت درهم و واحد پول امامی که پس از کاهش روز شنبه ثابت ماند، روز یکشنبه جبران کرد و نزولی شد.

قیمت دلار هرات از 59 هزار و 100 تومان آغاز شد و از ابتدا روند صعودی داشت. قیمت دلار هرات در نیمه دوم افزایش یافت و رقمی بالاتر از روز شنبه به 59 هزار و 400 تومان رسید. بازار ارز هرات روز یکشنبه وارد وضعیت اجاره ای شد به همین دلیل فردا قیمت دلار در هرات به زیر نرخ دلار نقطه ای رسید.

قیمت دلار تهران حرکتی مشابه دلار هرات داشت و روز یکشنبه افزایش یافت. قیمت دلار تهران از 59 هزار و 350 تومان آغاز شد و با افزایش ملایم 59 هزار تومانی به میانه کانال رسید.

روند قیمت درهم در روز یکشنبه برخلاف دلار هرات و دلار تهران کاهش یافت. قیمت درهم روز یکشنبه با اختلاف منفی 20 تومانی به 16 هزار و 250 تومان باز شد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، قیمت درهم با کاهش قیمت دلار غلبه کرد و با صحبت های منفی روز یکشنبه آن را جبران کرد. کاهش قیمت درهم تا 16240 تومان ادامه یافت.

از روز شنبه نشانه هایی در بازار به چشم می خورد که ارز پیشرو کاهش یافته و قیمت ها در حال کاهش است. قیمت ارز روز یکشنبه از 43 میلیون شروع شد و در ابتدا و اواسط اول به 43 میلیون و 250 هزار تومان رسید. قیمت ارز در نیمه دوم سال از این حد فاصله گرفت و با قیمت 43 میلیون و 150 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت طلای مذاب که از معاملات پشت خط جمعه از محدوده های بالایی فاصله گرفت، طی این دو روز در پله ششم کانال 15 میلیونی نوسان کرد. قیمت طلای مذاب روز یکشنبه از 15 میلیون و 620 هزار تومان آغاز شد و به 15 میلیون و 680 هزار تومان رسید. در نیمه دوم سال قیمت طلای مذاب از این سطح فاصله گرفت. حد اول مقاومت طلای مذاب 15 میلیون و 710 هزار تومان است و حد مهم آن در پله هشتم این کانال قرار دارد. به طور کلی، قیمت ها در سردرگمی باقی ماند و همه بازارها دچار نوسان شدند.

خبر جالب در بازار، قبض پولی حاصل از صادرات زنجیر فلزی بود. متن این نامه که در تاریخ ۲۲ شهریور نوشته شده، حاکی از آن است که ارز حاصل از صادرات زنجیره های فلزی مورد توافق قرار گرفته است. این نامه در بازار دست به دست می شود و دلالان می گویند حرکت به سمت حذف نرخ دستوری وجود دارد.

بحث داغ قیمت بنزین در بازار و صحبت های معاون اول رئیس جمهور در این باره بود. محمدرضا عارف گفت: چه عقل سلیمی می گوید بنزین را با دلار وارد کنیم و لیتری 1500 تومان بفروشیم؟ البته بازرگانان پاسخ های بی نهایتی برای این عقل سلیم داشتند. با اظهارات دولت چهاردهم در مورد قیمت بنزین، تجار سیگنال افزایش قیمت بنزین را دریافت کردند.

به گفته معامله گران فنی، تا زمانی که فاندی وارد بازار نشود، بازار رشد قابل توجهی نخواهد داشت. البته به این نکته هم اشاره می‌کنند که در سطوح پایین قیمت، بازارها واگرایی مثبت دارند، یعنی مسیر نزول بیشتر در حال حاضر بسته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43901

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.