• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

نرخ ارز 25 هزار تومان بود.

  • کد خبر : 35904
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
نرخ ارز 25 هزار تومان بود.

شمش های بورس در هفته اول اسفند تا کانال 25500 تومانی افزایش یافت و نسبت به بازار بار گران شد. علت این افزایش قیمت بازگشت انتظارات تورمی به مسیر رشد و جابجایی بخشی از سرمایه های سرگردان به سمت بازار پروفیل بلند فولاد بوده است. با این حال حجم فروش پروفیل بلند فولادی در رینگ فیزیکی بورس کالا همچنان محدود بود که البته نسبت به هفته قبل افزایش داشت.

اخبار اقتصادی، طی هفته اول اسفندماه بالغ بر 270 هزار تن مقاطع بلند فولادی شامل میلگرد و تیرآهن در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران به فروش رسید. برای این میزان محصول، تقاضای 154 هزار تنی در بازار به ثبت رسید که در نهایت منجر به فروش 67 هزار و 517 تن محصول در این بازار شد و به این ترتیب ارتباط بین حجم معاملات و حجم عرضه در بازار ایجاد شد. هفته منتهی به چهارمین جمعه ماه مارس، 25 درصد به دست آمد. اگر چه فروش 25 درصد از پروفیل های فولادی بلند مقدار قابل توجهی از لبه فیزیکی را نشان نمی دهد. اما با توجه به رکود جدی در حوزه املاک و پروژه های زیربنایی، دیگر انتظاری برای فروش پروفیل های بلند فولادی این رینگ وجود نداشت.

افزایش قیمت میلگرد در کیسه

بررسی داده های حلقه فیزیکی بورس کالای ایران حکایت از عرضه ۲۴۳ هزار و ۷۰۰ تن میله فولادی با قیمت پایه در محدوده ۲۱ هزار و ۶۰۰ تا ۲۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول دارد. برای این محصول تقاضای 112 هزار تنی در این بازار به ثبت رسید که در نهایت منجر به فروش 53 هزار تن میله فولادی با میانگین قیمت 23 هزار و 277 تومان در هر کیلوگرم از این محصول شد.

با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کمیسیون بورس، قیمت کل این میله به 25500 تومان می رسد. این در حالی است که در همین روز شمش های موجدار در بازار آزاد با نرخ 24 هزار و 600 تومان فروخته شد. به این ترتیب هر کیلوگرم میلگرد موجود در بازار آزاد تقریباً 900 تومان گرانتر از میلگرد بود. فروش 53 هزار تن میلگرد در رینگ فیزیکی بورس کالا به قیمتی بالاتر از قیمت آن در بازار آزاد نشان از ذهنیت گرانی در بین خریداران دارد. البته با توجه به نزدیک بودن به روزهای پایانی سال، احتمال افزایش قیمت پروفیل بلند فولادی در میان مدت بسیار زیاد است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35904

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.