• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

شمش های فولادی به طلا تبدیل شدند

  • کد خبر : 36451
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
شمش های فولادی به طلا تبدیل شدند

ادامه افزایش نرخ ارز بخشی از نقدینگی از دست رفته را روانه بازار آزاد مقاطع طویل فولادی کرد و هر کیلوگرم شمش فولادی تا کانال 27 هزار تومانی در بازار آزاد تهران افزایش یافت. در عین حال این افزایش قیمت در این بازار اتفاق افتاد که تا یک ماه پیش این محصول حدود 12 درصد ارزان تر و در محدوده 24 هزار تومان به فروش می رسید. در عین حال، میلگرد در دایره فیزیکی بورس کالا گران شده است، اما این رشد مانع از ثبت تقاضای مشتریان نشد و برخلاف هفته های گذشته، دایره پروفیل های بلند فولاد رونق گرفت.

اخبار اقتصادی، افزایش انتظارات تورمی و افزایش موفقیت آمیز نرخ ارز در بازار آزاد تا کانال قیمت 60 هزار تومبه باعث ریزش پروفیل بلند فولادی در بازار آزاد و بازار فیزیکی کالای ایران شد. تبادل. برای خروج از رکود و افزایش تمایل به خرید این محصولات با قیمتی که فروش نهایی اضافه کرد.

چهارشنبه 25 اسفندماه 163 هزار تن مقاطع بلند فولادی شامل تیرآهن و میلگرد در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. برای این محصول 198 هزار تن تقاضا ثبت شد که نشان دهنده حداقل تاریخی در این رینگ در ماه های اخیر است. سرانجام در این روز 103 هزار تن پروفیل فولادی اعم از تیرآهن و میلگرد در این بازار به فروش رسید.

تقاضا از عرضه فراتر رفت

بررسی داده های معاملاتی رینگ صنعتی بورس کالای ایران حاکی از عرضه 136 هزار و 883 تن میلگرد فولادی غیرآلیاژی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران با قیمت پایه در محدوده 22 هزار و 778 تومباس است. کیلویی 24 هزار و 98 تومان از این محصول. افزایش قیمت فروش شمش فولاد در دو هفته اخیر از معاملات رینگ فیزیکی بورس کالای ایران زمینه ساز افزایش قیمت پایه میلگردهای فولادی شد.

با وجود رشد قیمت پایه، رینگ های فولادی بلند در بازار فیزیکی بورس کالای ایران رونق داشت. این در حالی بود که رکود شدید حاکم بر بخش ساخت و ساز، میلگرد را در بیشتر هفته های امسال با رکود شدید مواجه کرده است. اما ریزش ریال در هفته های پایانی سال باعث شد بخشی از نقدینگی اشتباه به سمت حلقه پروفیل های فولادی متمایل شود و این بازار پس از مدت ها رکود، رنگ رونق به خود بگیرد.

به این ترتیب در هفته سوم اسفند 158 هزار تن تقاضا در رینگ میله های فولادی ثبت شد که میزان تقاضا 1.15 برابر حجم عرضه بود که متقاضیان را به رقابت در قیمت ها برای گرفتن قطعه کشاند. از عرضه

در نهایت در رینگ صنعتی بورس کالای ایران 89 هزار تن شمش با میانگین قیمت 24 هزار و 577 تومان در هر کیلوگرم معامله شد که بالاتر از حداکثر قیمت پایه بود. با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و نرخ ارز، کل قیمت فروش این میله به 26 هزار و 800 تومان می رسد. این در حالی است که همزمان میلگرد در بازار آزاد تهران با حمایت تورم و سیگنال های پولی تا کانال 27 هزار تومانی صعود کرده بود. به این ترتیب خرید میلگرد در رینگ فیزیکی بورس کالا در این بازه قیمتی کاملا موجه بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36451

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.