به گزارش اخبار اقتصادی قیمت دلار هرات روز چهارشنبه در قیمت 49 هزار و 500 تومان بازگشایی شد و پس از چندین بار رسیدن به سطح مقاومتی مهم 49 هزار و 600 تومان، نتوانست از این سد عبور کند. بازار ارز هرات از 49 هزار و 400 تومان به 49 هزار و 500 تومان داد و ستد کرد و سرانجام روز چهارشنبه پشت خط 49 هزار و 510 تومان به کار خود پایان داد.

معامله گران می گویند وضعیت فعلی بازار دردناک و خسته کننده است. قیمت دلار سلیمانی که در روز سه‌شنبه به 49 هزار و 450 تومب رسیده بود و شکاف منفی خود را با قیمت دلار هرات روز سه شنبه با شکاف منفی از 250 تومان به 49 هزار و 200 تومان کاهش یافته بود و با 49 هزار و 430 تومان افزایش به کار خود پایان داد.

سر و صدای منفی دلار سلیمانیه در روز چهارشنبه باعث شد تا دلالان اظهارنظر جدیدی مبنی بر عدم امکان افزایش قیمت دلار داشته باشند. آنها فکر می کنند هیچ حرکتی وجود ندارد افزایش قیمت دلار به این بازار برگردید.

بر اساس اخبار روز چهارشنبه، گروه نزولی دوباره وارد بازار شد. این گروه بر این باورند که بر اساس اخبار، تنش میان ایران و آمریکا افزایش یافته و در صورت عدم انتشار اخبار موثق از مذاکره در هفته آینده، خریدار جدیدی وارد بازار خواهد شد. این دسته می گوید که در حال حاضر تنها خریداران در بازار کسانی هستند که می خواهند به سفر بروند. به گفته آنها دوره نخل دهی هفته آینده به پایان می رسد.

برخلاف نزولی که بر اساس منابع بازار در دست بازارساز است که عاری از منابع و فروش نفت است، معتقدند بازارساز اجازه نوسانات زیادی را در بازار نمی دهد.

دو خبری که به بازار رسید و معامله گران سیگنال منفی دریافت کردند از سوی کنگره آمریکا بود. اولین خبر درباره طرح ارائه شده در کنگره آمریکا برای ممنوعیت سفر مقامات ایرانی به آمریکا و سفر به ایران با پاسپورت آمریکایی بود.

خبر دوم از توییت یکی از نمایندگان مجلس آمریکا منتشر شد که گفت تا دو هفته دیگر تحریم های حیاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان می رسد. این تحریم ها شامل موشک های بالستیک، پهپادها و غیره می شود. برنامه هسته ای ایران محدودیت‌ها نخست‌وزیر بریتانیا، رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان باید قبل از اینکه دیر شود مسیر خود را تغییر دهند و از قطعنامه ۲۲۳۱ برای آغاز تحریم‌های فوری علیه ایران استفاده کنند.

معامله گران فنی بر این باورند که قیمت دلار تا زمانی که حمایت یا مقاومت مهم خود را رد کند و تثبیت نشود، در این محدوده نوسان می کند.