• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

طلای آبشده یا سکه حواله؛ هوشمند بازار کسیت؟

  • کد خبر : 43584
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
طلای آبشده یا سکه حواله؛ هوشمند بازار کسیت؟

سکه هاوالا کانال 44 را از دست داد، محصول پیشرو بازار هنگام پایین آمدن چه بویی داشت؟

در اولین روز هفته نوسان قیمت برای معامله گران جالب بود. قیمت سکه حواله که هفته گذشته پیشتاز رشد بازار بود و در کانال 44 میلیونی در نوسان بود، روز شنبه این کانال را از دست داد، در حالی که قیمت سکه نقدی که هفته گذشته نتوانست وارد کانال 43 میلیونی شود. . ، شنبه در این کانال ثابت شد. اما بازار ارز همچنان پشت سد مقاومت در نوسان بود و نتوانست از آن عبور کند.

قیمت دلار هرات روز شنبه از 59 هزار و 300 تومان آغاز شد و پس از بازگشایی قیمت درهم و افزایش آن تا سقف مقاومتی، افزایش یافت و به مرز 59 هزار و 600 تومان رسید. در نیمه دوم، قیمت درهم کاهش یافت و قیمت دلار هرات نیز به نرخ افتتاحی بازگشت.

قیمت درهم با 50 تومان اختلاف مثبت نسبت به آخرین تغییر هفته گذشته 16 هزار و 270 تومان باز شد و تا مقاومت 16 هزار و 300 تومانی بالا رفت. اما در نیمه دوم معاملات قیمت درهم در این منطقه کاهش یافت و به 16250 تومان رسید. این در حالی است که قیمت درهم با نرخ پایانی مبادله ای کمتر از نرخ افتتاحیه بود، اما نسبت به هفته گذشته بالاتر بسته شد.

قیمت دلار در تهران مشابه بازارهای هرات و دوبی بود که ابتدا با آنها افزایش یافت و در نیمه دوم با کاهش قیمت دلار کاهش یافت. قیمت دلار تهران از 59 هزار و 600 تومان آغاز شد، نوسانات مختلفی را پشت سر گذاشت و در قیمت 59 هزار و 500 تومان به پایان رسید.

قیمت سکه پس از 28 روز به کانال 43 میلیونی بازگشت و روز شنبه در این کانال تثبیت شد. قیمت ارز روز شنبه از 43 میلیون و 100 هزار تومان آغاز شد و در نیمه اول به 43 میلیون و 400 هزار تومان رسید. در نیمه دوم، قیمت ارز افزایش خود را احیا کرد و به نرخ باز شدن بازگشت. قیمت بازار سکه سکه حواله بود که ۴۴ میلیون کانال از دست داد. قیمت سکه حواله در هفته گذشته پیشتاز افزایش در بازارها بود و در کانال 44 میلیونی معامله شد با اختلاف قیمت روز شنبه با کاهش نزدیک به 500 هزار تومانی در بازار به حدود 43 میلیون رسید. 700 هزار تومان. برخی از دلالان این بازار را هوشمند دانستند و گفتند که حتما بوی پایین رفتن از این بازار به مشام رسیده است.

قیمت طلای مذاب به آرامی مستقل از همه بازارها افزایش یافت. قیمت طلای مذاب در پله ششم کانال 15 میلیونی بازگشایی شد و با افزایش به پله هفتم این کانال رسید. با این افزایش قیمت طلای مذاب، حباب این بازار به 150 هزار تومان رسید که بالاترین رقم از 26 مرداد ماه به شمار می رود.

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار افزایش یافت، قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی برای اولین بار به کانال 42 هزار تومان رسید.

دو موضوع داغ بازار، اختلاف اتحادیه طلا با اتاق اصناف بر سر طلای مستعمل و صحبت های دولت در بازارها بود. رئیس کمیسیون طلای اتاق اصناف روز شنبه از ممنوعیت فروش طلای دست دوم خبر داد، اما نایب رئیس اتحادیه طلا اعلام کرد که هیچ محدودیتی برای فروش طلای دست دوم وجود ندارد.

روز شنبه کلیدواژه های فرمانداران جدید در مورد بازارها بازار را متمرکز کرد. کلیدواژه های مهم عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، قیمت به دلار نیما، نرخ سود و بازار سرمایه، کلیدواژه عارف معاون اول ثبت نام خودرو بود. در این میان تنها زمانی که مسئولان دولتی درباره بازار آزاد ارز صحبت کردند، صحبت های آقای مزیکیان بود که گفت دلیلی ندارد با دلار آزاد بنزین بخریم و با یارانه به مردم بفروشیم. سوال بازرگانان این بود که آیا این بدان معناست که دولت از بازار آزاد دلار جمع آوری می کند و با آن بنزین می خرد؟ این مکانیسم در واقع چگونه کار می کند؟

به گفته معامله گران فنی، یا بازار سکه حواله به سمت چپ می رود یا قیمت طلای مذاب بدون حمایت افزایش می یابد. خط مقاومتی مهم طلای مذاب حول و حوش 15 میلیون و 890 هزار تومان است که قیمت می تواند در این سطح به آن واکنش نشان دهد. با توجه به حراج شمش طلا در مرکز مبادلات روز یکشنبه و تعطیلی این بازار از یکشنبه تا شنبه هفته آینده، معامله گران پیش بینی می کنند که تعداد بلوک های این بازار برای جلوگیری از افزایش آن افزایش یابد. حمایت 59200 تومانی نیز برای قیمت دلار هرات مهم است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43584

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.