• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

رکورد تابستانه طلا و سکه/ قیمت طلا و سکه وارد کانال جدید شدند

  • کد خبر : 44125
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
رکورد تابستانه طلا و سکه/ قیمت طلا و سکه وارد کانال جدید شدند

قله جدید در بازار طلای انس باعث شد تا قیمت طلا و سکه رکورد تابستانی را ثبت کند، اما حباب بازار نشان می دهد معامله گران به باتوم رسیده اند، چرا؟

با رکورد قیمت آنا طلا در روز جمعه، قیمت طلا و ارز روز شنبه وارد کانال جدیدی شد. قیمت سکه امامی به 44 میلیون و طلای ذوب شده به 16 میلیون کاهش یافت که هر دو بازار بیشترین نرخ را در تابستان ثبت کردند.

با توجه به احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، پس از انتشار آمار تورم تولیدکنندگان در آمریکا در روز پنجشنبه، قیمت هر اونس طلا افزایش یافت. به دنبال این داده ها، بازار در ماه سپتامبر دو کاهش نرخ بهره را تجربه کرد و انتظارات فدرال رزرو باعث افزایش طلا شد. همچنین روز جمعه گزارش وال استریت ژورنال درباره این سوخت، قیمت طلا را دو برابر کرد و قیمت آن به بالای ۲۵۵۰ دلار و نرخ آن به ۲۵۸۶ دلار رسید و هفته را با ۲۵۷۸ دلار به پایان رساند.

قیمت طلای مذاب اولین بازاری بود که پس از صعود انس به کانال 16 میلیون رسید. قیمت طلای مذاب روز شنبه از کانال 16 میلیونی آغاز شد و تا خط مقاومتی 16 میلیون و 113 هزار تومان صعود کرد. در ادامه قیمت طلای مذاب نتوانست از این مرز عبور کند و در حدود 16 میلیون و 90 هزار تومان بسته شد.

قیمت ارز امامی که هفته قبل را با قیمت 43 میلیون و 700 هزار تومان به پایان رسانده بود، روز شنبه با قیمت مثبت از 400 هزار تومان به 44 میلیون و 100 هزار تومان رسید. در ادامه قیمت ارز 100 هزار تومان کاهش یافت و عملیات آن به 44 میلیون ختم شد. قیمت سکه اگرچه افزایش یافت اما به دلیل حباب سکه کاهش یافت و به 17 درصد رسید. کانال 16 میلیونی طلا و 44 میلیونی سکه رکورد قیمتی برای این دو بازار در تابستان است.

از سوی دیگر، بازار ارز که در پایان هفته گذشته به سطوح بالایی رسیده بود، در دو روز تعطیلات افت کرد اما همچنان کف حمایتی را حفظ کرد.

قیمت دلار هرات که در پایان هفته گذشته به بیش از 59 هزار و 600 تومان رسیده بود، در تعطیلات دو روزه کاهش یافت و در معاملات پس زمینه روز جمعه به سقف حمایتی 59 هزار و 300 تومانی رسید. قیمت دلار هرات روز شنبه با اختلاف مثبت 100 تومانی نسبت به قیمت پایانی پشت خط 59 هزار و 430 تومان افتتاح شد و معاملات با مشکل مواجه شد. قیمت دلار هرات بین 59 هزار و 400 تا 550 تومان بود و روی 59 هزار و 500 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با هرات یکی بود. بازار ارز دبی چهارشنبه هفته گذشته از سد ماهانه 16 هزار و 300 تومانی خود گذشت و به 16 هزار و 400 تومان رسید. با عقب افتادن دلار هرات از خط روز جمعه، قیمت درهم با اختلاف منفی 16 هزار و 350 تومان آغاز شد و به 16 هزار و 330 تومان کاهش یافت. قیمت درهم با همین نرخ تمام شد. حباب دلار درهم همچنان بالای 300 تومان است که نشان می دهد دلار تهران در معامله زیر نرخ درهم قرار دارد.

قیمت دلار تهران نیز در پایان هفته گذشته از سطوح بالایی عقب نشینی کرد و روز شنبه معاملاتی را بالای میانه کانال 59 هزار تومان انجام داد. قیمت دلار تهران روز شنبه بین سطوح پنجم و ششم کانال در 59 هزار تومان در نوسان بود. به گفته معامله گران، 60 هزار تومان به مرز روانی در بازار ارز تبدیل شده و بازارساز در یک ماه اخیر اجازه ورود دلار به این کانال را نداده است.

صندوق های بورس طلا روز شنبه همه در سبز بودند اما تحرکات خروجی این بازار در روز شنبه زیر چشم معامله گران بود. روز شنبه صندوق های طلا 18 میلیارد تومان برداشت کردند که البته این رقم زیاد نیست اما نشانه خوبی برای این بازار نیست.

پایان سفر پزشکان به عراق و پایان جلسه هیأت مدیره بدون مصوبه در بازار مورد توجه دلالان قرار گرفت. برخی مدعی هستند که این سفر موفقیت آمیز بوده و در روزهای آینده خبر انتشار پول بلوکه شده از عراق به بازار خواهد آمد. پس از سفر پزشکان به عراق، سفر رئیس جمهور به نیویورک برای بازار مهم است.

به گفته معامله گران، طلا و سکه فروشان در هفته گذشته ضرر کردند و با این افزایش نتوانستند طلا و سکه بخرند. از نظر آنها کاهش نرخ در بازار سکه و طلا بر اقبال خریداران باقی مانده تاثیر گذاشته و نوسان دیگری در بازار ایجاد می کند. اما اگر در هفته آینده قیمت طلا از محدوده حداکثری عقب نشینی کند، روند بازار طلا و ارز نیز نزولی خواهد بود. حباب در کف بازار طلا و ارز نیز نشان می دهد که معامله گران فعلا دست به دست هم داده اند.

شنبه بازار سه امتیاز داشت. اولین نکته تبلیغ طلا پشت بام بود. در شنبه بازار برخی از کانال ها شروع به پیش بینی های عجیب و غریب برای طلا کردند، برخی گفتند قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2024 به 2700 دلار خواهد رسید و برخی گفتند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2025 به 3600 دلار خواهد رسید. در کنار این کانال ها حتی فروش دلار و خودرو برای خرید طلا را توصیه می کردند.

تعطیلی بازار ارز هرات به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در روز یکشنبه دومین نقطه این بازار بود. با توجه به این تعطیلی، تسویه معاملات فردا به روز دوشنبه موکول شد.

آخرین نقطه بازار افزایش نرخ ارز ملی و ثبت سفارش ارز نیمایی در بازار آزاد ارز بود. برخی مدعی هستند با نزدیک شدن به مهلت تسویه تعهد ارزی، این سفارشات در بازار افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44125

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.