به گزارش اخبار اقتصادی، پیش از ورود به فصل پاییز، بازار با فصل جدید پر می شود. در این مرحله انواع اولیه نارنگی وارد می شود که همگی سبز رنگ و طعم تلخی دارند. البته در سال های اخیر محصولات پاییزی رنگارنگ شده اند. به همین دلیل بخشی از بازار میوه به نارنگی سبز، زرد و نارنجی اختصاص دارد. نارنگی هایی که قیمتشان در بازار کم نیست.

اما جهاد کشاورزی از استان مازندران اعلام کرده که مردم نارنگی زرد و نارنجی نخرند. چون تبدیل به میوه شدند. آنطور که این سازمان اعلام کرده است، با توجه به گرم بودن آب و هوا، میزان شکر در رقم هوشیموتو و میاگاوا نارنگی به حد مناسب رسیده و مشکلی برای برداشت وجود ندارد. اما باغداران از برداشت سایر ارقام که سطح قند آنها کافی نیست خودداری کنند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رنگ هیچ یک از انواع پرتقال در باغ های استان هنوز زرد و نارنجی نشده است و مردم در صورت مشاهده نارنجی از این رنگ ها در بازار از مصرف آن خودداری کنند. آنها را بخر آنها را بخرید، زیرا به احتمال زیاد این میوه ها سبز و رنگ شده اند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسنی عنایتی افزود: برداشت ارقام نارنگی دیررس شامل انشو، پیج، کلمنتین، یافا و یونسی نیز همزمان با برداشت برخی از ارقام پرتقال مانند تامپسون از نیمه اول سال جاری آغاز می شود. نوامبر.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران، زمان برداشت کیوی و تامپسون به ترتیب 15 مهر و 15 آبان است. زیرا مقدار بریکس در کیوی باید بیش از 6 باشد و برداشت زود هنگام کیوی بازارپسندی این میوه را از دست می دهد زیرا بافت میوه هنوز کامل نشده است.

همچنین بر اساس قوانین جاری در کشورهای مقصد صادراتی، ورود ارقام کیوی با حداقل بریکس کمتر از 2.6 ممنوع است، به همین دلیل جهاد کشاورزی استان مازندران نسبت به برداشت زود هنگام به باغداران هشدار داد.

قیمت نارنگی در بازار.

در حال حاضر هر کیلو نارنگی زودرس در بازار مازندران بین 25 تا 30 هزار تومان به فروش می رسد. اما در مغازه ها و میوه فروشی های تهران قیمت نارنگی از 45000 تومان شروع و تا 80000 تومان نیز به فروش می رسد.