• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0

میدان نبرد فولاد/ آینده قیمت سنگ آهن پس از حوادث چین

  • کد خبر : 38387
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
میدان نبرد فولاد/ آینده قیمت سنگ آهن پس از حوادث چین

اکوایران: قیمت سنگ آهن در دو هفته اخیر در بازارهای جهانی به ویژه به دلیل تغییرات تقاضا از سوی چین با نوساناتی همراه بوده است. به دلیل افزایش عرضه و عدم قطعیت تقاضا در بازارهای عمده، قیمت ها در کوتاه مدت تحت فشار قرار گرفتند.

اخبار اقتصادی، در دو هفته گذشته قیمت سنگ آهن به دلیل متغیر تقاضا و شرایط بازار با نوساناتی مواجه شده است. اخیراً بازارها به دلیل انتظار افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان فولاد چینی شاهد افزایش قیمت بوده اند. با این حال، نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف در چین وجود دارد که می تواند بر قیمت ها فشار وارد کند.

چشم انداز کوتاه مدت نشان می دهد که تقاضا برای سنگ آهن، به ویژه در چین، که بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان است. ممکن است ضعیف باشد. این به دلیل فصل ضعیف ساخت و ساز و ادامه نگرانی ها در مورد بازار املاک چین است. علاوه بر این، بازار جهانی در حال حاضر افزایش عرضه را تجربه می کند که می تواند منجر به کاهش قیمت ها در آینده شود.

بررسی فنی بازار جهانی فولاد و مس / روند فنی فولاد و مس به کجا می رود؟

تغییرات قیمت سنگ آهن و پیامدهای جهانی آن

به طور کلی، انتظار می رود قیمت سنگ آهن تحت تأثیر تقاضای نسبتا ضعیف و افزایش عرضه در کوتاه مدت قرار گیرد، اما نوسانات قیمت ممکن است به دلیل تحولات اقتصادی و سیاست های زیست محیطی ادامه یابد.

بررسی ها نشان می دهد که عوامل دیگری ممکن است در آینده نزدیک بر بازار سنگ آهن تاثیر بگذارد. افزایش فعالیت های ساخت و ساز و زیرساخت ها در هند و سایر مناطق در حال توسعه می تواند به عنوان یک محرک مثبت برای تقاضای سنگ آهن عمل کند، به ویژه اگر این مناطق ظرفیت خود را برای افزایش تولید فولاد افزایش دهند. از سوی دیگر، تحلیلگران نیز نگران افزایش عرضه سنگ آهن از کشورهای تولیدکننده بزرگ مانند استرالیا و برزیل هستند که ممکن است بر قیمت ها فشار بیاورد. این عوامل متناقض نشان دهنده پیچیدگی های بازار سنگ آهن و دشواری در پیش بینی دقیق روند بلندمدت قیمت است.

طلا همچنان به رویاپردازی ادامه می دهد / قیمت نفت برنت کاهش می یابد

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38387

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.