• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

معیوب ترین خودروهای داخلی; از ساینا و کوئیک تا پاریس و رانا

  • کد خبر : 27869
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
معیوب ترین خودروهای داخلی;  از ساینا و کوئیک تا پاریس و رانا

در برخی از کشورهای جهان سازمان های مستقل و قابل اعتمادی برای ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی وجود دارد. از جمله معروف ترین شرکت ها می توان به JD Power و Consumer Reports of America اشاره کرد که هر ساله گزارشی در مورد کیفیت خودروهای تولیدی منتشر می کنند. خریداران خودرو نیز به این گزارش ها اهمیت زیادی می دهند و خودروسازان اغلب محصولات خود را بر اساس بازخوردهای دریافتی بهبود می بخشند. در کشور ما نیز موسسه خصوصی بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درگیر رده بندی کیفی خودروهای داخلی است که البته چند ماهی است که گزارش هایی از این شرکت در دسترس نیست.

همانطور که می دانید خریداران خودرو همواره از کیفیت پایین خودروسازان داخلی گلایه داشته اند. حتی خودروهای تولیدی صفر کیلومتر نیز گاهی با مشکلات عجیبی مواجه می شوند که نتیجه نهایی آن نارضایتی مشتریان خواهد بود. با در نظر گرفتن تکنولوژی قدیمی خودروهای تولیدی و همچنین استفاده از قطعات بی کیفیت، طبیعی است که نتیجه کار راضی کننده نباشد و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که قیمت خودرو در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. تلاش ما در این مقاله این است که تعدادی از مشکل سازترین خودروهای داخلی را معرفی کنیم تا خریداران از نقاط ضعف آن ها آگاه شوند. اما متاسفانه باید گفت که خودروهای این لیست نسبت به خودروهای دیگر قیمت ارزان تری دارند و به همین دلیل بازار خرید و فروش آنها نیز رونق گرفته است.

ساینا اس

اگر گزارش های کیفی خودروهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ماه های گذشته را مطالعه کنید، شاهد افت یکی از پرفروش ترین محصولات سایپا یعنی ساینا خواهید بود. این خودرو که در واقع تیبا با ظاهری جدیدتر است از مشکلات زیادی رنج می برد. از مشکلات رایج ساینا می توان به صدای زیاد کمک فنرهای داخل کابین، صدای داخل کابین پس از مدتی استفاده، لرزش فرمان در سرعت بالا، صدای زیاد موتور در داخل کابین اشاره کرد. ، و کیفیت پایین مونتاژ.

کوئیک اس

خواهر و برادر هاچ بک ساینا با نام کوئیک شناخته می شوند، خودرویی که همچنان بر پایه تیبا ساخته شده و تنها در ظاهر تغییراتی را به خود دیده است. ایرادات کوئیک نیز مشابه سینا بوده و همواره در رده های پایین جدول کیفیت خودروهای ملی قرار می گیرد. مونتاژ ضعیف بدنه و فاصله عجیب بین پنل ها، صدای زیاد موتور در کابین، استفاده از مواد بی کیفیت، سر و صدای داخل کابین، ضربه گیرهای پر سر و صدا و …. از جمله مشکلات این هاچ بک محبوب هستند.

وانت نیسان

این وانت قدیمی که هنوز هم با قیمت های نجومی تولید و به فروش می رسد ایرادات زیادی دارد. از جمله مشکلات وانت نیسان قدیمی و فرسوده می توان به کیفیت مونتاژ بسیار ضعیف قطعات، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین، مصرف سوخت بالا، ایمنی ضعیف و ترمز ضعیف اشاره کرد.

سایپا 151

وانت سایپا 151 به روش همیشگی برادرش در ارائه پکیج ناایمن و معیوب ادامه می دهد. موتور پر سر و صدا، کیفیت مونتاژ ضعیف، مواد بی کیفیت استفاده شده در کابین و غیره. از جمله مشکلاتی است که این خودروی کم مصرف از آن رنج می برد.

پژو

احتمالا شما هم ویدیوهایی در مورد کیفیت پایین بدنه این خودرو دیده اید. همه ما به خوبی می دانیم که کیفیت خودروهای تولیدی در سال های اخیر به شدت افت کرده است و پژو پارس نیز از این قاعده مستثنی نیست. پارس در جدول لیگ کیفیت خودروهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران یک پله بالاتر از محصولات سایپا قرار دارد اما همچنان مشکلات اساسی از جمله ایرادات فنی مانند ضعیف بودن باتری، دینام و موتور و همچنین بدنه را دارد. نقص هایی مانند کیفیت رنگ. در کابین این خودرو کاهش قابل توجهی در کیفیت قطعات استفاده شده مشاهده می شود.

پژو 206

206 زمانی که وارد کشورمان شد خودروی فعلی محسوب می شد و نسبت به محصولات آن زمان از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بود، اما هر چه گذشت کیفیت این خودرو نیز کاهش یافت، به همین دلیل 206 فعلی. هیچ شباهتی به نمونه های اولیه ندارد. افت شدید کیفیت ساخت و مونتاژ و استفاده از قطعات بی کیفیت در کابین، صدای ورودی زیاد داخل از جمله مشکلاتی است که در 206 وجود دارد.

قورباغه پلاس

اولین نسخه های رانا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کردند، اما ایران خودرو با عرضه نسخه پلاس خود کیفیت خودروی مورد نظر را تا حد زیادی ارتقا داده است، هرچند رانا پلاس نیز در رتبه بندی کیفی خودرو کمی از پژو پارس عقب است. از مشکلات این خودرو می توان به کیفیت نامناسب ساخت و مونتاژ، کیفیت پایین مواد داخل کابین، صدای زیاد هنگام ورود به خودرو و همچنین فضای بسیار کم در صندلی های عقب اشاره کرد.

پدال

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=27869

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.