به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت دلار با بسته شدن اتاق های معاملات در هرات به روند کاهشی خود ادامه داد و وارد کانال 50 هزار تومان شد. قیمت دلار هرات فردا ساعت 9 با 51 هزار و 300 تومان تاخیر افتتاح شد و تا کانال 50 هزار تومان سقوط کرد. بازار ارز هرات شنبه شب با قیمت 50 هزار و 800 تومان بسته شد.

در پشت صف روز شنبه گفته شد که تالارهای تجارت هرات روز یکشنبه باز می شود، هرچند اواخر هفته گذشته گفته شد که تالارهای تجارت هرات روز شنبه بازگشایی می شود که این اتفاق نیفتاد. دلار سلیمانیه که از هفته گذشته به حالت عادی بازگشته بود و بالای دلار هرات معامله می شد، شنبه شب زیر قیمت دلار هرات در 50 هزار و 750 تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات از 14 هزار و 100 تومان شروع و با قیمت 13 هزار و 940 تومان بسته شد. کاهش قیمت دلار پس از ورود درهم به کانال 13 هزار تومان افزایش یافت که نشان از همسویی کامل بازار دبی با بازار دارد.

به گفته تحلیلگران فنی، محدوده 50 هزار و 500 تا 50 هزار و 700 تومان، بازه حمایتی مهمی است که در صورت از دست دادن آن، فشار فروش در بازار افزایش می یابد. علاوه بر این بازه قیمتی 13800 تا 14000 تومان در بازار درهم برای دلار حائز اهمیت است. در صورت تثبیت قیمت درهم به زیر 14 هزار تومان، ممکن است شاهد کاهش قیمت دلار و تثبیت در کانال 50 هزار تومانی باشیم. .

گروهی از معامله گران معتقدند کاهش قیمت دلار از سقف 53 هزار و 700 تومان افزایش عقب نشینی است و عقب نشینی ها به تدریج در حال تکمیل شدن است. از نظر این دسته قیمت دلار در میانه کانال 50 هزار تومان گران فروشی می شود و سپس باید این گران فروشی خالی شود. اما از سوی دیگر گروهی از معامله گران هستند که می گویند قیمت دلار در دست بازارساز است و در صورت نوسان مجدد با تزریق جلوی آن را می گیرد. این هفته بازار ارز و ارز در انتظار خروج از اتحادیه اروپا برای برخی تحریم ها علیه ایران است که در صورت دریافت سیگنال منفی از این اتفاق می تواند قیمت دلار را افزایش دهد.