• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

پشت صحنه باز کردن حساب ارزی در ترکیه و دبی

  • کد خبر : 43626
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
پشت صحنه باز کردن حساب ارزی در ترکیه و دبی

سکه را برگرداند و طلای مذاب را از بازار بیرون آورد. در بازار گفتند عده ای به دنبال افتتاح حساب ارزی در ترکیه و دبی هستند. پشت صحنه این حساب پولی چیست؟

برنده چالش روز افتتاحیه هفته بازار روز یکشنبه اعلام شد. روز شنبه دو سیگنال متناقض به بازار طلا و ارز داده شد. قیمت ارز حواله کاهش یافت و کانال 44 میلیون ضرر کرد اما برعکس قیمت طلای آب شده افزایش یافت. در معاملات روز یکشنبه مشخص بود که بازار سکه حواله به سمت چپ چرخیده و بازارها به سمت محدودیت های مهمی در راستای رشد قیمت طلای مذاب حرکت می کنند.

قیمت طلای مذاب روز یکشنبه با قیمت 15 میلیون و 735 تومان آغاز شد و با افزایش قیمت وارد پله هشتم کانال 15 میلیونی شد و پس از این افزایش اصلاحی انجام داد. با این حال در نیمه دوم، قیمت طلای مذاب باز هم با صعود به مرز مقاومت مهم خود در پله نهم، کار خود را به پایان رساند. حباب قیمت طلای مذاب نیز افزایش یافت و به یک درصد رسید که حدود 300 هزار تومان از قیمت طلای مذاب حباب است.

قیمت سکه امامی که از روز شنبه وارد کانال 43 میلیونی شد، روز یکشنبه در این کانال افزایش یافت. قیمت ارز از 43 میلیون و 100 هزار تومان شروع شد و به میانه کانال 43 میلیون رسید. حباب سکه چاق شد و به 19 درصد رسید که ثابت کرد بیش از 8 میلیون از قیمت فعلی سکه حباب است.

قیمت دلار هرات در خط حمایت 59 هزار و 200 تومان بازگشایی شد و با بازگشایی قیمت درهم و افزایش آن به خط مقاومتی 59 هزار و 600 تومان نزدیک شد. قیمت دلار هرات هنوز نتوانسته از این مرز عبور کند. قیمت دلار هرات در 25 روز گذشته نتوانسته بالای این حد تثبیت شود.

قیمت درهم با شکاف منفی 50 تومانی تا 16 هزار و 200 تومان آغاز شد و تا 16 هزار و 300 تومان افزایش یافت، اما روز یکشنبه نتوانست بر آن غلبه کند. قیمت درهم در نهایت 16270 تومان بسته شد.

قیمت دلار در تهران نیز مانند هرات و درهم معاملات دردناکی را تجربه کرد و تورم حباب بازار طلا و ارز نیز حکایت از عدم همگامی بازار ارز با رشد طلا و سکه داشت. قیمت دلار تهران در میانه کانال از 59 هزار تومان آغاز شد و به 59 هزار و 750 تومان رسید. البته هر دو دلار تهران و هرات در معاملات ثانویه روند صعودی خود را ادامه دادند و قیمت دلار تهران تا 60 هزار تومان افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران، سه عامل تعطیلی، کمبود طلای نقدی در بازار و واردات خودرو در افزایش قیمت ها دخیل است. از نظر آنها با توجه به تعدد تعطیلات و شلوغی این روزهای بازار، قیمت قبل از تعطیلات افزایش یافته است تا ریسک افزایش قیمت را به عهده بگیرد. برخی معامله گران روز یکشنبه مدعی شدند طلای ذوب شده در بازار کمتر است و این دومین دلیل افزایش قیمت هاست. برخی معامله گران معتقدند سومین دلیل رشد بازارها مربوط به اخباری است که از واردات خودرو به گوش می رسد. در یکشنبه بازار عده ای مدعی شدند که در حال تحقیق درباره نحوه افتتاح حساب ارزی در ترکیه و دبی هستند.

دو هفته است که بحث واردات خودرو توسط افراد حقیقی در بازار مطرح شده است. بانک مرکزی روز شنبه اعلام کرد که واردات خودرو از طریق سپرده گذاری در بانک های خارجی مجاز است.

معامله گران گفتند که به دنبال راه هایی برای افتتاح حساب در روز یکشنبه هستند. جالب بود که برخی توصیه کردند به بانک کشاورزی ترکیه مراجعه نکنید زیرا هزینه مالیات آن بیشتر است. به طور کلی، اخبار مربوط به واردات و حساب های ارزی باعث ایجاد تحرکاتی در بازار شده است.

به گفته معامله گران فنی، موج صعودی طلای آب شده در صورت تکمیل می تواند به 16 میلیون و 300 هزار تومان برسد. محدوده مقاومت اول 15 میلیون و 900 هزار تومان است که در صورت عبور از آن قیمت می تواند 16 میلیون و 140 هزار تومان واکنش نشان دهد. تحلیلگران می گویند که تفاوت زیادی بین اعداد بالا و پایین نمودار وجود دارد که نوسانات افزایش می یابد.

موضوع بازار ارز این بود که بانک مرکزی یک رشته مدیریتی جدید به نام مدیریت کلی تنظیم بازار ارز را در حوزه ارز اضافه کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43626

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.