به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت درهم به عنوان شاخصی از تقاضای وارداتی دلار در بازار ارز محسوب می شود که گفته می شود با توجه به سهم بازار ارز، در تعیین قیمت ارز آمریکا در بین معامله گران اهمیت دارد. واردات کشور

حباب درهم-دلار که شکاف بین نرخ آزاد دلار و نرخ درهم-دلار است میزان تمایل به خرید تجار و انتظارات و احساسات خرید را ارزیابی می کند و بررسی آن در بین تجار رایج است. . بررسی‌های اکوایران در مورد حباب درهم نشان می‌دهد که میانگین کوتاه‌مدت حباب درهم کمتر از بلندمدت است و موید آن است که معامله‌گران به خانه رفته‌اند و فضای رکودی بر معاملات حاکم شده است.

حباب هفتگی و ماهانه درهم در کانال 800 تومان نشست کرده است. این در حالی است که حباب درهم شش ماهه در کانال هزار تومان قرار دارد، این نشان می دهد که معاملات درهم روند صعودی کوتاه مدت خود را از دست داده اند یا دست بازارساز در معاملات درهم دوباره به گونه ای باز شده که توانسته عرضه کند. حباب درهم، کاهش درهم و کنترل نرخ دلار از طریق کانال درهم.

تحلیل حباب درهم در هفته جاری نشان می دهد که انتظارات کاهش در ابتدای هفته بازار ارز را به سمت پایین سوق داده و حباب درهم به کانال 600 تومانی کاهش یافته است، اما تنش های دریایی و همسویی روسیه با کشورهای عربی در کانال 900 تومان خطرات افزایش بازار و پایان حباب درهم را در پایان هفته ایجاد کردند.

پشتوانه مهم ارز از بین رفت.

دلالان سکه همچنان آرام هستند. سکه در این هفته حمایت مهم محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان را از دست داد و در ادامه با از دست دادن کانال 28 میلیون تومانی، به کانال 27 میلیون تومان نیز راه یافت. اونس طلا و قیمت دلار آزاد روند را متوقف کردند، ارز افت کرد و با همکاری اونس و سکه دلار به کانال 28 میلیون تومان بازگشت.

IMG_20230714_103825_611

با وجود بازگشت سکه به کانال 28 میلیون تومان، بررسی حباب سکه اطلاعات متفاوتی می دهد. حباب ارز در روزهای پایانی هفته روند نزولی به خود گرفته و در کانال 19 درصد قرار گرفته است. این در حالی است که میانگین حباب سکه در بلندمدت تا میان مدت در سطح 22 درصد تثبیت شده است. شکست تابو حباب سکه و افت سه درصدی آن در دوره هفتگی نسبت به میانگین شش ماهه و سه ماهه نشان می دهد که معامله گران صعودی به خانه بازگشته اند و احساسات صعودی در بازار سکه در حال کاهش است.

در مرحله بعد باید دید که معامله گران یا از تشکیل کف جدید در حباب سکه استقبال می کنند و وارد محدوده خرید می شوند یا همچنان مراقب فاصله گرفتن از بازار هستند و در صورت نبود حباب سکه به ریزش حباب ادامه می دهد. تقاضا

آیا برای افزایش سخت خواهد بود؟

قیمت پایانی دلار در پایان هفته جاری نسبت به مدت مشابه هفته قبل کاهش یافته است که موید روند نزولی دلار در هفته جاری است. این هفته دلار آمریکا به خط روند صعودی خود که از ماه دسامبر بالای آن معامله می شد، رسید و اندکی افزایش یافت. اگرچه دلار توانسته است خط روند صعودی بلندمدت خود را حفظ کند، اما حمایت کم ابر کومو را از دست داده است، که نشان می دهد اگر دلار نتواند به حمایت ابر کومو برگردد، برای گاوها و روند نزولی مشکل خواهد بود. پایین می تواند تا کانال 48 هزار تومان ادامه یابد. معامله گران دلار در این هفته متحمل ضرر شدند و دارایی های آنها 2.5 درصد کاهش یافت.

سکه امامی نیز همراه با دلار آزاد کاهش یافت و علاوه بر کاهش قیمت، حباب آن نیز کانال 20 درصدی خود را از دست داد. ارزش دارایی های دارندگان سکه امامی در هفته جاری 2.4 درصد کاهش یافت.

سه ماهه خشن و سخت متقاعد کرد که این هفته باید پایین بیاید و 3.7 درصد سریعتر از بقیه بازار سقوط کند. ربع سکه در این هفته ضربه خورد و حمایت خط روند صعودی شش ماهه خود را از دست داد. رابا سکه در معاملات روز پنجشنبه توانست به خط روند صعودی خود عقب نشینی کند اما برای بازگشت به روند صعودی خود باید بالای 10 میلیون و 300 هزار تومان تثبیت شود.

با این حال، معامله گران طلا در این هفته کمتر از سایر بازارها ضرر کردند و 1.2 درصد زیان را ثبت کردند. این هفته طلا پس از لمس خط روند حمایتی روند صعودی خود افزایش یافت و اندیکاتور MACDI نیز سیگنال صعودی را برای طلای گرم منتشر کرد.