• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

محدوده قیمت دلار مهم کجاست؟

  • کد خبر : 36518
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
محدوده قیمت دلار مهم کجاست؟

اکوایران: به گفته تحلیلگران فنی، بازار خالی است و قیمت دلار تمایل به اصلاح دارد. در واقع این دسته از خرید دلار در محدوده فعلی ریسک محسوب می شود. از سوی دیگر گروهی معتقدند تقاضای دلار برای نوروز همچنان در بازار وجود دارد و قیمت دلار تغییر چندانی نخواهد داشت.

اخبار اقتصادی، قیمت دلار در معاملات همچنان زیر سقف تاریخی قرار دارد، با این حال، قیمت طلای مذاب بالاتر از سقف تاریخی نوسان کرد و با صعود آنا در پایان سال به سقف کانال صعودی خود رسید. سال . هفته قیمت دلار هرات هفته گذشته از کانال 60 هزار تومانی عبور نکرد و به انتهای کانال 59 هزار تومانی رسید و در همین کانال به نوسانات خود ادامه داد.

قیمت دلار هرات از روز جمعه پشت خط 59 هزار و 700 تومان آغاز شد و در این محدوده در نوسان بود. قیمت درهم امارات بالای محدوده حمایتی 16300 تومان نوسان داشت و این سقف برای قیمت حواله حائز اهمیت است. اگر قیمت درهم این هفته این خط حمایتی را از دست بدهد، ممکن است قیمت دلار تهران وارد کانال 59 هزار تومانی شود. نکته جالبی که در هفته گذشته توجه بازار را به خود جلب کرد، قیمت لحظه ای دلار در تهران بود که برابر و حتی بالاتر از برآورد قیمت دلاری درهم در معامله بود.

خبر از سرگیری فعالیت بانک ملی ایران در عراق توجه تجار را به خود جلب کرد. بانک مرکزی عراق در نامه ای اعلام کرد که به دلیل تعهدات دوجانبه، تعلیق مجوز فعالیت شعبه بانک ملی ایران در این کشور به حالت تعلیق درآمده است تا فعالیت بانک ملی در این کشور امکان پذیر باشد. از سر گرفته شود. کشور .

معامله گران همچنین درباره توئیت عبدالناصر همتی بحث کردند. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت دوازدهم در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: قبلاً هشدار داده بودم؛ در شرایط تورم 40 درصدی، اگر ارزهای خارجی با نرخ های بسیار پایین تر از بازار به فروش برسند، کنترل نرخ ارز دشوار خواهد بود. اصرار بر تعیین نرخ ارز 50 درصدی کمتر از نرخ بازار در نیما با تصور اینکه بازار آزاد قابل معامله نیست، نرخ ارز را در مسیری برگشت ناپذیر قرار داده است!

به گفته تحلیلگران فنی، بازار خالی است و قیمت دلار تمایل به اصلاح دارد. در واقع این دسته از خرید دلار در محدوده فعلی ریسک محسوب می شود. از سوی دیگر گروهی معتقدند تقاضای دلار برای نوروز همچنان در بازار است و قیمت دلار تغییر چندانی نخواهد داشت. از نظر فنی بازه حمایتی قیمت دلار هرات از 59150 تومان تا 58800 تومان است. اگر گم شود، فشار فروش افزایش می یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36518

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.