• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

کانال مرجع قیمت دلار کجاست؟

  • کد خبر : 42487
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کانال مرجع قیمت دلار کجاست؟

بازار روز از بازار شب جدا شد، شب ها پشت خط بازار جنگ است و روز قیمت برمی گردد/ کلبه بدون ارز در اختیار واردکنندگان قرار گرفت/ رکورد ورود پول ها شکسته شد صندوق های طلا/ کانال جهت قیمت دلار کجاست؟

این روزها بازار طلا و ارز شاهد جدایی نوسانات شبانه روزی است. شب ها پشت خط بازار محتاط می شود و قیمت ها بالا می رود اما در روز قیمت ها کاهش می یابد. از روز چهارشنبه، این روند محسوس‌تر می‌شود و قیمت‌ها در ابتدای روز بالا باز می‌شوند، اما در معاملات روزانه کاهش می‌یابند. در معاملات پشت خطی، قیمت طلا و ارز با انتشار اخباری مبنی بر شدت تنش در منطقه افزایش یافت و وارد کانال های بالاتر شد. به عنوان مثال قیمت دلار هرات در هفته گذشته دو کانال افزایش یافت و در معاملات پایانی روز جمعه با صندوق جنگ به 61 هزار تومان رسید. قیمت طلای آب شده نیز به 16 میلیون تومان افزایش یافت.

نوسانات درهم و گره خورده

روز شنبه قیمت دلار هرات از 61 هزار تومان آغاز شد، اما با کاهش قیمت درهم بازار کاهش یافت و در نیمه دوم معاملات قیمت دلار هرات به 60 هزار و 600 تومان و سپس با حمایت کاهش یافت. آنها آمدند 60 هزار و 800 تومان. هر چند قیمت لحظه ای دلار هرات از کانال 61 هزار تومان عقب نشینی کرد، اما قیمت دلار فردا همچنان در کانال 61 هزار تومان در نوسان است و تلاش می کند خط مقاومتی 61 هزار و 300 تومان را بشکند. در نتیجه بازار ارز هرات بار دیگر وارد بن بست شد.

قیمت درهم امارات که هفته قبل را در میانه کانال 16 هزار تومان به پایان رسانده بود، با افزایش معاملات روز جمعه عقب افتاد. به همین دلیل نرخ اول درهم با اختلاف مثبت 250 تومانی 16 هزار و 750 تومان باز شد. قیمت درهم متعاقبا نوسانات رفت و برگشتی را تجربه کرد و در نهایت در 16760 تومان بسته شد که حد مقاومت بازار محسوب می شود.

بازار تتر نیز این روزها بسیار پرنوسان بود. در معاملات روز جمعه، قیمت تتر تا 63 هزار تومان افزایش یافت، اما در ادامه به سمت انتهای کانال 62 هزار تومانی حرکت کرد. قیمت تتر روز شنبه 62 هزار تومان کاهش یافت و به سقف پشتیبانی 61 هزار و 600 تومان رسید.

وضعیت بازار طلا و سکه

بازار طلا و ارز نیز اولین روز هفته را با افزایش آغاز کرد. قیمت طلای مذاب روز معاملاتی خود را با قیمت 15 میلیون و 710 هزار تومان آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات در پله هشتم کانال 15 میلیون تومان معامله شد. آخرین بار طلای مذاب در این بازه قیمتی در 3 مه بود. وضعیت بلوک در بازار طلا نیز مشهود شد. روز شنبه علاوه بر بازار ارز هرات، بازار طلای ذوب شده نیز وارد بن بست شد و قیمت طلای آب شده در مرز کانال 16 میلیون تومان معامله شد. در این شرایط حجم فروش در بازار افزایش یافت و خریداران از بازار خارج شدند. برخی معامله گران معتقدند این وضعیت باعث کاهش قیمت شده است و برخی دیگر معتقدند بازارساز با در نظر گرفتن روند رفت و آمد نرخ سود در معاملات شبانه روزی در حال تزریق است. حباب طلای ذوب شده نیز روز یکشنبه افزایش یافت و به بیش از یک درصد رسید که رقم قابل توجهی است.

قیمت سکه امامی نیز که از افزایش روز جمعه عقب مانده بود، روز شنبه با قیمت مثبت 650 هزار تومانی به 43 میلیون و 800 هزار تومان رسید. سکه امامی که از 19 مرداد وارد کانال 43 میلیون تومانی شده بود در این کانال تثبیت شد و فاز صعودی خود را حفظ کرد.

رکورد ورود پول به صندوق های طلا شکسته شد

روز شنبه رکورد ورود پول به صندوق های طلا شکسته شد و این میزان به 403 میلیارد تومان رسید که بیشترین میزان ورود پول به صندوق های طلا تاکنون است. از سوی دیگر در بازار سهام شاهد خروج بیش از یک همتی پول واقعی بودیم. برخی معامله گران معتقدند بخشی از این خروج سرمایه به سمت بازار طلا رفته است.

تحلیل فنی و پیش بینی آینده بازار.

از نگاه تحلیلگران فنی، کانال 61 هزار تومانی به عنوان نقطه عطف دلار شناخته می شود. به گفته آنها، این کانال می تواند روند آینده دلار را مشخص کند. اگر دلار نتواند از مرز 61 هزار و 300 به 61 هزار و 600 تومان عبور کند، احتمال بازگشت به سطوح پایین تر وجود دارد. همچنین محدوده مقاومت طلای مذاب 15.950.000 تا 16.100.000 تومان است که می تواند در این محدوده واکنش نشان دهد.

تحلیلگران همچنین معتقدند تا زمانی که صندوق جنگ در بازار وجود داشته باشد و شدت تنش ها افزایش یابد، روند بازار صعودی خواهد بود. اما اگر گرمای جنگ این بار فروکش کند، نرخ ها کاهش می یابد.

یکی از نکات جالب بازار، سفارشات صنایع دستی بدون ارز بود که برای تحویل به واردکنندگان برای ایفای تعهد ارزی فروخته می شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42487

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.