• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

تاثیر دو رویداد بر بازار ارز و ارز.

  • کد خبر : 43845
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
تاثیر دو رویداد بر بازار ارز و ارز.

فعالان بازار منتظر نتایج دو رویداد هستند. این اتفاقات چیست و چه تاثیری بر بازار ارز و سکه دارد؟

بازار ارز و ارز از ابتدای شهریور ماه با نوساناتی روبه‌رو بوده و در حال حاضر در محدوده‌های مشخصی در حال تسویه است. طی سه هفته گذشته قیمت دلار وارد کانال 59 هزار تومان شد اما نتوانست از 60 هزار تومان عبور کند. قیمت دلار هرات نیز از ابتدای شهریورماه وارد کانال 59 هزار تومانی شد، اما آنقدر رشد نکرد که خط مقاومتی 59 هزار و 600 تومان را بشکند.

قیمت دلار هرات روز شنبه از 59 هزار و 400 تومان آغاز شد و با نوسان درهم کاهش یافت. قیمت دلار در هرات تا 59 هزار و 200 تومان کاهش یافت اما نتوانست از این سطح پایین بیاید و با قیمت 59 هزار و 250 تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت درهم که نقش اصلی را در بازار ایفا می کند طی 25 روز گذشته زیر سطح مهم 16300 تومان در نوسان بوده است. قیمت درهم از روز شنبه با قیمت 16 هزار و 280 تومان آغاز شد، در ابتدا تا 16 هزار و 290 تومان افزایش یافت و باز هم از 16 هزار و 300 تومان فراتر نرفته است. قیمت درهم در نهایت 16270 تومان بسته شد. حباب دلار درهم همچنان مثبت است و به 300 تومان رسیده است که نشان می دهد قیمت تخمینی درهم به دلار بالاتر از قیمت دلار تهران معامله می شود.

قیمت دلار تهران از میانه کانال از 59 هزار تومان آغاز شد و با افزایش قیمت درهم در ابتدا تا 59 هزار و 600 تومان افزایش یافت. قیمت دلار با کاهش درهم به روند کاهشی خود ادامه داد و به 59 هزار و 450 تومان رسید.

قیمت سکه امامی که هفته گذشته تا میانه کانال 43 میلیونی افزایش یافته بود، هنوز نتوانسته از آن عبور کند. قیمت ارز روز شنبه با اختلاف منفی 43 میلیون و 300 هزار تومانی افتتاح شد و در ابتدا با افزایش درهم 50 هزار تومان رشد کرد. اما بعدها و در نیمه دوم قیمت ارز به 43 میلیون و 200 هزار تومان کاهش یافت و با همین نرخ به فعالیت خود پایان داد.

قیمت طلای مذاب که هفته گذشته به سطوح بالای کانال 15 میلیونی رسید، با کاهش قیمت روز جمعه از مناطق بالا فاصله گرفت. قیمت هر اونس طلا پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا نوسان کرد و دوباره به زیر 2500 دلار رسید. قیمت طلا طی دو هفته گذشته بین دو سقف خود در نوسان بوده که نشان از حساسیت این محدوده دارد.

قیمت طلای مذاب از 15 میلیون و 682 هزار تومان آغاز شد و در ابتدا تا پله هفتم این کانال صعود کرد. اما در نیمه دوم سال قیمت طلای مذاب مانند سایر بازارها کاهش یافت و در 15 میلیون و 614 هزار تومان بسته شد.

در روز سه شنبه هفته گذشته در “طبقه بازار” بحث شد که بیت کوین در محدوده حساسی نوسان دارد و پس از آن تحلیل، قیمت بیت کوین تا خط حمایت 52000 دلار سقوط کرد. در طول این کاهش، بیت کوین بیش از 163 میلیون دلار نقد شد. در روزهایی که بیت کوین و ارزهای دیجیتال رو به افول بودند و بازارهای فارکس، ارز و سهام نیز با نوسانات مواجه بودند، پروژه ارز دیجیتال تلگرام که در بین ایرانیان محبوبیت دارد، در بازار داخلی رشد کرد. معامله گران گفتند که در روزی که فولاد و فملی در بازار سرمایه می فروختند، سفارشات خرید و فروش DOGS در صرافی های ارزهای دیجیتال داخلی شدید بود.

دو اتفاقی که در روزهای آینده رخ خواهد داد برای فعالان بازار مهم است و آنها به دنبال آن هستند. اولین اتفاق، تخصیص قرعه کشی ایران خودرو است که گفته می شود روز یکشنبه مشخص می شود. معامله گران معتقدند که پس از آن بازار احتمالاً نوسان خواهد داشت.

دومین رویدادی که مورد توجه معامله گران قرار گرفته، جلسه شورای حکام است که طی دو روز آینده، ۱۸ شهریورماه برگزار می شود. تجار معتقدند این دیدار پس از اظهارات گروسی درباره میزان اورانیوم غنی شده و مواضع آمریکا و اروپا در رابطه با روابط جمهوری اسلامی و روسیه حائز اهمیت است.

توئیت همتی در مورد وام عشق سوژه داغ بازار بود. کسبه شنبه بازار در این باره صحبت های متفاوتی داشتند اما آنچه جالب توجه بود اظهارات وزیر اقتصاد درباره دو رئیس دولت سیزدهم بود. همتی پیش از این درباره نرخ سود گفته بود که شب ها نمی توانیم بخوابیم و صبح از خواب بیدار شویم تا ببینیم نرخ سود تغییر کرده است. از نظر بازار این اولین خط و نشان تعهد برای فرزین رئیس کل بانک مرکزی بود و بعد در مورد وام عشقی و بورس جایگاه دوم را گرفت.

به گفته دلالان، قیمت دلار هرات بین 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 600 تومان گیر کرده است و در صورت شکستن این طرف و آن طرف، تقریباً 400 تومان در نوسان است. تا زمانی که قیمت دلار نتواند از خط مقاومت عبور کند، نوسان نرخ ارز به سمت کانال 58 هزار تومانی خواهد رفت. تحلیلگران فنی معتقدند کف ارز در 42 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد و در این حوزه شکاف در نمودار وجود دارد. از دیدگاه معامله گران، تا زمانی که این طبقه نگه داشته شود، نگهبان یک بازار گاو نر است. البته بازار در حال حاضر در دوران رکود به سر می برد زیرا از اوایل شهریور ماه صعودی بوده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43845

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.