• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

طلای آب شده پرواز کرد/ بورس احیا می‌شود؟

  • کد خبر : 43241
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
طلای آب شده پرواز کرد/ بورس احیا می‌شود؟

اکو ایران: طلای آب شده با دو بال دلار و اونس طلا در این ماه به پرواز درآمد، اما سهامداران منتظر احیای بازار سهام هستند.

اخبار اقتصادی، بازارها در مرداد ماه دو دولت را تجربه کردند. در آغاز مرداد 1403، دولت سیزدهم همچنان بر سر کار بود و روزهای پایانی خود را می گذراند. 16 مرداد اما مراسم تحلیف چهاردهمین رئیس جمهور مسعود مزیکیان در بیت رهبری برگزار شد و دو روز بعد مراسم تحلیف در مجلس برگزار شد.

در حالی که ایران میزبان مهمانان بین المللی مراسم تحلیف بود، اسماعیل هنیه، رئیس جنبش سیاسی جبهه حماس که یکی از میهمانان این مراسم بود، شب بعد از تحلیف در محل اقامت خود در تهران به دست اسرائیل به شهادت رسید، که این امر باعث شد که این تشریفات بسیار سخت باشد. ضربه به بازارها

مسعود بیزیکیان در آخرین روز از این ماه موفق شد برای تمامی وزرای پیشنهادی خود از مجلس رای اعتماد بگیرد.

سقف و کف دلار تهران

در روزهای پایانی دولت سیزدهم، قیمت دلار در تهران در سال 1403 کمترین محدوده قیمتی خود را تجربه کرد، دومین ماه تابستان را از کانال 57 هزار تومان آغاز کرد، سپس وارد کانال 58 هزار تومان شد و سپس ترور اسماعیل هنیه. در تهران تحت تاثیر تنش. منطقه ایجاد شده رشد کرد، به سقف 61600 تومبا رسید و سپس وارد فرآیند اصلاح شد. دلار تهران دفتر مرداد ماه را در کانال 59 هزار تومان بست.

ناآرامی و شورش در نیمه اول مرداد

درهم امارات در این ماه معاملات خود را در محدوده 15820 تومان آغاز کرد. با توجه به تنش ها و نوسانات قیمتی رخ داده در بازار ارز در نیمه اول مرداد ماه، بیشترین و کمترین حباب درهم در نیمه اول مردادماه به ثبت رسید. کمترین حباب درهم در محدوده منفی 258 تومان در 12 مرداد و بیشترین حباب در محدوده 373 تومان در روز چهاردهم به ثبت رسید.

چرا تتر اینقدر فرار است؟

اگرچه دلار دیجیتال در این ماه با رشد 1.2 درصدی کمترین عملکرد را در بازار ارز و طلا ثبت کرد، اما دامنه نوسان آن بسیار بیشتر از دلار و درهم قابل معامله در روزهای تعطیل و تعطیلی بازار رسمی بود. ساعت بازار در مرحله رکود قرار دارد، زیر دلار تهران معامله می شود و در روندهای صعودی، دلار تهران پشت سر دلار تهران است، به همین دلیل دامنه نوسانات تتر معمولا بیشتر از دلار تهران است درهم

حرکت بر خلاف جهت حباب و قیمت ارزها.

در بازار طلا و سکه، طلای مذاب با 6.7 درصد افزایش، 4.6 درصد رشد اونس جهانی طلا در ماه جاری و 2.1 درصد افزایش قیمت دلار آزاد دوبال، بیشترین افزایش قیمت را در بین تمامی بازارها تجربه کرد. طلا ذوب شد که به او کمک کرد از سایر رقبا پیشی بگیرد.

دلیل اینکه ارزها نتوانستند به خوبی طلای مذاب عمل کنند، کاهش حباب آنها نسبت به مدت مشابه در تیرماه است. حباب سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در این ماه به ترتیب 2، 5.9، 5.5 و 8.4 درصد کاهش داشته و برخلاف روند قیمت ها حرکت کرده است.

آیا امیدها در بورس محقق می شود؟

در این ماه، سهامداران بدشانس بودند زیرا تنها بازاری که بازدهی منفی داشت، بازار سهام بود. شاخص بورس بازدهی منفی 6.2 درصدی را به ثبت رساند.

دوره گذار دولت، بلاتکلیفی سهامداران با برنامه اقتصادی دولت چهاردهم، تعطیلات کارگاه ها و شرکت ها به دلیل گرما و عدم تعادل در مصرف برق، ترور اسماعیل هنیه در تهران، افزایش قیمت های منطقه ای تنش و فراخوان ایران خودرو برای ثبت نام خودرو و جذب نقدینگی قابل توجه در این طرح از جمله دلایل ثبت نام است. این بازده ماهانه منفی در بازار سرمایه است.

متاسفانه ارزش عملیات خرد بازار سرمایه پایین است و محدودیت دامنه نوسان، سایه ریسک را در بازار سرمایه زنده نگه داشته است. زیرا محدودیت دامنه نوسان زمانی اعمال می شود که سطح ریسک افزایش یابد. این در حالی است که نرخ دلار نیما رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و هیات عالی بانک مرکزی حمایت از بانک ها را تا سقف 10 میلیارد تومان در بازار سرمایه تصویب کرد که نکته مثبتی است.

در این هفته تعداد صف های فروش بزرگ کاهش یافت و فشار فروش ناشی از اخبار مثبت و حضور نسبی خریداران از بین رفت. عملکرد مثبت شاخص کل در هفته پایانی مرداد ماه نیز نکته مثبتی است که می تواند امیدها را برای بازار تقویت کند. بازگشت بازار سرمایه

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43241

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.