• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

بازار سرمایه و ارز سرخ شدند، بازار طلا سرخ‌تر

  • کد خبر : 42794
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
بازار سرمایه و ارز سرخ شدند، بازار طلا سرخ‌تر

اکوایران: بازار ارز، طلا و سرمایه این روز قرمز شد.

اخبار اقتصادی، بازار ارز امروز قرمز و بازار طلا و سکه قرمز شد. دلار تهران با 200 تومان کاهش نسبت به قیمت پایانی روز گذشته به محدوده 59 هزار و 700 تومان رسید و تا کانال 59 هزار تومان عقب نشینی کرد.

لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در شورای اسلامی اعلام شد. معامله گران بازار ارز معتقد بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی برای دولت مسعود البدیشیان می تواند تاثیر اصلاحی بر بازار ارز تهران داشته باشد، زیرا پس از درگذشت سید ابراهیم رئیسی، کشور وارد فاز انتقال اجرایی شد. اما این مرحله با تایید کابینه مسعود البدیشیان به پایان می رسد.

در چنین شرایطی تجربه کاری افراد پیشنهادی و اعتماد بازارها به افراد معرفی شده می تواند عمق تاثیر وزرای معرفی شده بر بازار ارز را مشخص کند.

جزء «اقدام تلافی جویانه ایران» در بازار

امروز سردار علی محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که قتل شهید اسماعیل هنیه در تهران نقض آشکار منشور سازمان ملل است و رژیم صهیونیستی در زمان مشخصی پاسخ این حماقت را خواهد گرفت.

اجماع بین المللی علیه رژیم صهیونیستی روند صعودی پیدا کرده است و ایران با صبر راهبردی خود در پاسخگویی، شاهد روند صعودی اجماع جهانی علیه این رژیم است. بیانیه هفته گذشته کشورهای عربی در حمایت از ایران و محکومیت اسرائیل یکی از مصادیق تغییر فضای سیاسی بین المللی در رابطه با ایران و اسرائیل است. زمان پاسخگویی را اعلام نکنید و این اقدام را به زمانی ناشناخته برای دیگران موکول کنید. اجماع جهانی علیه اسرائیل روند رو به رشدی به خود گرفته است که باعث می شود نگرانی های بازار داخلی کمتر شود.

در چنین شرایطی، به تعویق انداختن اقدامات تلافی جویانه ایران تا زمان مناسب، نگرانی بازار ارز را کاهش داده است، بنابراین بازار ارز نتوانسته از سد مقاومتی عبور کند و تحت تاثیر اخبار، روند اصلاحی را در پیش گرفته است.

تحلیل تکنیکال سکه امامی نشان می دهد که اندیکاتور مکدی سیگنال فروش سکه امامی را صادر کرده است و سقف 41 میلیون و 400 هزار توکن نزدیک ترین پشتوانه سکه امامی است. در این منطقه ابر کومو پاک شده است که در نظر گرفته شده است. به عنوان پشتیبانی حباب سکه امامی امروز تا کانال 17 درصد سقوط کرده است.

طلای مذاب تاکنون از محدوده حمایتی معتبر 15 میلیون و 170 هزار تومان عبور کرده است. در این محدوده سطح تصحیح فیبوناچی 23 درصد است و خط نشانگر ایچی کومو کیوژنسن صاف شده است و نشان می دهد که اینگونه است. یک پشتیبانی معتبر اگر طلای مذاب زیر این حمایت تثبیت شود، محدوده 14 میلیون و 750 هزار تومانی پشتوانه اصلی بعدی طلای مذاب خواهد بود.

دلار تهران و درهم امارات نیز در محدوده حمایتی قرار دارند و بر اساس وضعیت نموداری طلا و ارز، تحلیلگران در چنین شرایطی به جز دلار با حمایت 59700 تومان و درهم با حمایت 16000 تومان پیشنهاد خرید و فروش ندارند. 230 تومان باید مشخص شود و سپس می توان موقعیت معاملاتی مناسبی را انتخاب کرد.

ایران خودرو بازار سرمایه را مختل کرد

بازار ارز، طلا و سرمایه این روز قرمز شد.

در این روز ارزش معاملات در بازار سهام و حق تقدم، صندوق های طلا و صندوق های درآمد ثابت نسبت به روز گذشته کاهش یافت و در تمامی موارد ذکر شده خروج پول واقعی به ثبت رسید.

با توجه به منفی بودن بازار ارز و طلا، امکان اصلاح قیمت در بازار ارز و کاهش ارزش معاملات و خروج پول واقعی در موارد ذکر شده برای ورود به بازار ارز و طلا وجود ندارد. . بررسی های اکوایران نشان می دهد متقاضیان خرید خودرو از ایران خودرو از امروز تا 7 مردادماه فرصت دارند یکی از حساب های خود را در بانک های عامل به نام ایران خودرو نمایندگی و 230 میلیون در آن حساب مسدود کنند.

به نظر می رسد این خبر تاثیری بر کاهش جمعی ارزش معاملات و خروج پول واقعی از بازار سرمایه نداشته است. ایران خودرو منتظر امضای مجوز افزایش قیمت از سوی معاون اول رئیس جمهور است.

بررسی جریان پول واقعی در بورس و پیشگیرانه نشان می دهد که خروج پول واقعی از بازار سرمایه روندی نزولی به خود گرفته است که می توان آن را ناشی از اصلاح عمده بازار سرمایه و تسویه بازار از سوی بازار سرمایه دانست فروشندگان محدوده محدود نوسانات، عدم وجود اخبار مثبت یا منفی بر بازار مربوطه تمرکز کنید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42794

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.