• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

سیگنال پزشکیان به بازار سرمایه/ مقاومت دلار چند است؟

  • کد خبر : 43458
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
سیگنال پزشکیان به بازار سرمایه/ مقاومت دلار چند است؟

اکو ایران: روز گذشته مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشور اعلام کرد که منطقی نیست بنزین را به قیمت دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بدهیم. در آن روز بیشتر نمادهای گروه پالایشی نیز تحت تاثیر این اظهارات قرار گرفتند.

اکو-ایران، بازار سرمایه امروز در فضای سبز باقی ماند، بنابراین شاخص کل دفتری هر روز از هفته جاری در سبز بسته شد.

شاخص کل بازار سرمایه با افزایش 8 هزار و 224 واحدی به مرز 2 میلیون و 76 هزار واحد رسید.

پس از اظهارات عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر کاهش نرخ های موجود، بازار سرمایه و اقدامات دلاری با استقبال بهتری مواجه شده است.

روز گذشته مسعود مزیکیان رئیس جمهور کشور نیز اعلام کرد که منطقی نیست بنزین را به قیمت دلار آزاد بخریم و با یارانه به مردم بدهیم.

آن روز اکثر نمادهای گروه پالایشی تحت تاثیر اظهارات وزیر اقتصاد و رئیس جمهور سبزپوش شدند و مورد استقبال سبز قرار گرفتند.

همزمان با رشد شاخص کل بورس، ارزش معاملات نیز اندکی افزایش یافت و ورود پول واقعی به بازار سرمایه مثبت شد، اما توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد که ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه. هنوز در سطح پایینی است که بر محدودیت می افزاید. دامنه نوسانات سهامداران را نگران کرده است.

صندوق‌های با درآمد ثابت زمانی استقبال می‌شوند که انتظارات رکودی حاکم باشد، افزایش قابل‌توجه ورود پول واقعی به صندوق‌های با درآمد ثابت پس از آزادسازی وجوه قفل‌شده در طرح ایران خودرو نشان می‌دهد که انتظارات رکودی همچنان حاکم است و بازار اوراق بهادار هنوز نتوانسته سرمایه‌گذاران را آرام کند. . خوب را جذب کند

تحقیقات اکوایران نشان می‌دهد در سه روز گذشته صندوق‌های با درآمد ثابت 2.907 میلیارد تومان پول واقعی وارد کرده‌اند.

سد قوی در برابر دلار

بازار ارز امروز معاملات خود را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته آغاز کرد، اما شکاف تتر با دلار تهران کاهش یافت و تتر حدود 100 تومان بالاتر از دلار تهران معامله می شود.

امروز حباب درهم از محدوده منفی خارج شد اما بازار ارز و طلا برخلاف حرکت اونس طلای جهانی نوسان صعودی را ثبت کرد، بنابراین همان قاعده حرکت نوسانی اونس و دلار است. در ایران

در حال حاضر، فناوران بیشتر بر اصلاح بیشتر اونس طلای جهانی در کوتاه مدت متمرکز هستند.

دلار تهران از نظر فنی مقاومت روانی و فنی در ردیف 60 هزار تومان دارد، اما مهمترین مقاومت دلار در میان مدت در محدوده 62 هزار تومان است که نشان دهنده مانع مهمی است. در بازار دلار

سکه امامی امروز قبل از 43 میلیون تومب متوقف شد اما امروز حباب تمام اقلام طلا به جز سکه گرمی رشد کرد.

در بازار سرمایه ارزش معاملات صندوق طلا نسبت به روز گذشته 16 درصد کاهش یافت و جریان پول واقعی نسبت به روز گذشته کاهش یافت که به نظر می رسد دلیل آن انتظارات تحلیلگران از اصلاح اونس طلای جهانی باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43458

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.