• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

زانوی طلا روی گلوی سکه

  • کد خبر : 31916
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
زانوی طلا روی گلوی سکه

اکوایران: این روزها در حالی که بازار ارز تهران شاهد تثبیت قیمت دلار در نیمه اول کانال 50 هزار تومانی بوده است، قیمت جهانی طلا پیشرو اصلی ارزها شده و نوسانات را تحت تاثیر قرار داده است. سکه امامی

اخبار اقتصادی، از این حیث قیمت هر اونس طلا در 22 آذرماه توانست به حداکثر تاریخی خود برسد و از مرز 2140 دلار عبور کند. همین امر باعث شد تا ارز امامی تا 29 میلیون و 800 هزار تومان گران شود. با این حال، مدت زیادی نگذشت که طلا سقوط کرد.

بررسی ها نشان می دهد قیمت جهانی طلا روز گذشته به 1980 دلار کاهش یافت. این قیمت نشان دهنده کاهش بیش از 150 دلاری نسبت به بالاترین رکورد هفته گذشته است. لازم به ذکر است که سرمایه گذاران منتظر نتایج نشست بانک های مرکزی اصلی جهان در خصوص نرخ بهره و همچنین داده های تورم از ایالات متحده هستند. از این نظر، آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه منتشر شد و تا حدودی انتظارات در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو برای سال آینده را تغییر داد و منجر به تقویت شاخص دلار آمریکا در برابر طلا شد. بنابراین طلا تحت فشار قرار گرفت و معامله گران از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس دور شدند.

به عبارت دیگر، در حال حاضر، سرمایه گذاران منتظر گزارش قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در نوامبر هستند که قرار است روز سه شنبه منتشر شود تا سرنخ های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو پیش از سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه کند.

پس از زلزله ای که در بازار جهانی طلا رخ داد، قیمت سکه امامی نسبت به 13 آذر بیش از 600 هزار تومان کاهش داشته است. روز گذشته معامله گران سکه با افت 150 هزار تومانی از سطح 29 میلیون و 300 هزار تومان به 29 میلیون و 150 هزار تومان رسیدند.

از سوی دیگر تحلیلگران فنی بر این باورند که بازار طلای مذاب در محدوده حمایتی قرار دارد و در صورت از دست دادن آن ممکن است تا مرز 10 میلیون و 400 هزار تومان سقوط کند. در حال حاضر، دلار ثابت است و اگر اونس به کاهش ادامه دهد، ممکن است ارزها و طلا در حال کاهش باشند. حمایت کمتر این ارز حدود 28 میلیون و 800 هزار توکن است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31916

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.