• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

چرا بازار ارز و سکه تغییر وضعیت داد؟

  • کد خبر : 44531
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
چرا بازار ارز و سکه تغییر وضعیت داد؟

معامله گران می گویند: سومین روز پاییز مصادف با رکورد روز بازار طلا و سکه، قیمت سکه به 46 میلیون رسید، طلای مذاب با افزایش یک پله کانال و وجوه طلا، 17 میلیون معامله شد. رکورد هم در ورود پول و هم در ارزش معاملات ثبت شد. چرا بازار تغییر کرد؟

با ورود دلار به کانال 60 هزار تومانی، قیمت طلا و سکه به رکورد تاریخی رسید; روز سه شنبه قیمت دلار از بازار دبی سیگنال افزایش دریافت کرد و وارد کانال 60 هزار تومان شد. با این حرکت بازار ارز، قیمت طلا و سکه در بازار به روند صعودی خود ادامه داد و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد، قیمت سکه به کانال 46 میلیونی رسید و قیمت طلای مذاب به یک پله از 46 رسید. کانال 17 میلیون

قیمت درهم که از روز دوشنبه با گارد اضافی تا 16 هزار و 400 تومان افزایش یافته بود، روز سه شنبه با اختلاف مثبت 100 تومانی به 16 هزار و 500 تومان رسید. در ادامه قیمت به روند خود ادامه داد و تا 16650 تومان افزایش یافت. در نهایت قیمت درهم با قیمت 16630 تومان به پایان رسید. همچنان حباب دلار درهم بالا و بالای 500 تومان تخمین زده می شود که نشان دهنده فاصله درهم با دلار تهران است.

قیمت دلار هرات که روز دوشنبه پشت کانال 60 هزار تومانی در نوسان بود، از روز سه شنبه در این کانال آغاز به کار کرد. قیمت دلار هرات پس از باز شدن قیمت درهم با شکاف مثبت سوخت و به 60 هزار و 550 تومان رسید. پس از کاهش حداکثری درهم، قیمت دلار هرات نیز از این حد خارج شد و به 60400 تومان رسید.

قیمت دلار تهران که با افزایش بازارها در دومین روز مهرماه همراه نبود، روز سه شنبه با سرعتی مشابه بازار ارز هرات حرکت کرد. قیمت دلار تهران از 60 هزار و 100 تومان آغاز شد و به 60 هزار و 650 تومان رسید. قیمت دلار تهران روز سه شنبه روی 60 هزار و 500 تومان بسته شد. دلالان دلیل عقب افتادن دلار تهران در روز دوشنبه از هرات و درهم را حجم عجیب فروش دلار در بازار تهران عنوان می کنند.

قیمت ارز روز سه شنبه با شکاف منفی از 250 هزار تومان به 45 میلیون و 600 هزار تومان باز شد و سپس با افزایش اولین متغیر یعنی قیمت دلار، صعود کرد و وارد کانال شد. 46 میلیون . قیمت سکه تا 46 میلیون و 250 هزار تومان افزایش یافت و در نهایت در کف 46 میلیون بسته شد. با این افزایش در بازارها، قیمت سکه رکورد تاریخی جدیدی را به نام خود ثبت کرد، رکورد قبلی سکه در سطح 45 میلیون و 800 هزار تومان در 26 فروردین ماه سال 1403 به ثبت رسید که بازار به هیجان جنگ رسیده بود. . امور مالی حباب ارز با رشد یک درصدی به 18 درصد رسید.

قیمت طلای مذاب مانند یک سکه رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. رکورد قبلی طلا در 5 فروردین ماه ثبت شده بود که قیمت آن به 16 میلیون و 780 هزار تومان رسید. قیمت طلای مذاب روز سه شنبه 16 میلیون و 630 هزار تومان آغاز شد و با افزایش قیمت وارد پله هشتم کانال 16 میلیونی شد. در ادامه، قیمت طلای مذاب با نوسانات رفت و برگشتی به رتبه هشتم بازگشت. حباب طلای آب شده از دیروز در سطح یک درصد ثابت مانده است که نشان می دهد قیمت بازار دویست هزار تومان بالاتر از ارزش ذاتی آن است.

این رکورد قیمت سکه امامی و قیمت طلای ذوب شده در حالی به دست آمد که قیمت سایر قطعات سکه نسبت به رکورد قبلی معاملات کمتر باقی مانده است.

همزمان با بازار طلا و سکه، صندوق های بورس طلا رکورد جدیدی را هم از نظر ورود پول و هم از نظر ارزش معاملاتی به ثبت رساندند. روز سه شنبه شاهد ورود 473 میلیارد تن پول به این صندوق ها بودیم که در کنار رکورد ارزش معاملات برای معامله گران قابل توجه بود.

معامله گران می گویند جهش بازار ارز و ثبت رکورد طلا در روزی اتفاق افتاد که پزشکان در نیویورک هستند و نشانه هایی از معاملات شنیده می شود. آنها همچنین گفتند که حتی اخباری مبنی بر تصویب لوایح FATF به بازار رسیده اما قیمت ها به این مسائل توجه نکرده اند.

اما آنها دو دلیل برای افزایش بازار داشتند. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، درهم پیشرو افزایش بازار بود و معامله گران معتقدند تزریق بازارگردان متوقف شده است. از دیدگاه تجار، افزایش تنش بین لبنان و اسرائیل دومین دلیل افزایش بازارها بود. فعالان بازار می گویند با این تنش ها و پیشرو بودن انتخابات آمریکا، کمتر کسی به نتیجه مثبت مذاکرات فکر می کند. روز چهارشنبه کنفرانس مطبوعاتی پزشکان در نیویورک برای بازار قابل توجه خواهد بود.

از منظر فنی، تحلیلگران معتقدند که بازارها به یک الگوی گوشه ای پر ریسک رسیده اند که اگر از بالا شکسته شود، اعداد در بازار عجیب می شوند. خط مقاومتی مهم طلای مذاب روی 16 میلیون و 840 هزار تومان قرار دارد که تا زمانی که بالاتر از این رقم تثبیت نشود، بازار در مسیر اصلاح قرار می گیرد. البته در معاملات پشت خطی با افزایش قیمت هر اونس طلا به 2640 دلار، قیمت طلای مذاب وارد پله نهم کانال 16 میلیونی شد.

هدف بازار ارز و سکه در سومین روز پاییز تغییر وضعیت بازار از بلوک به اجاره بود. معامله گران در این رابطه گفتند که میزان نقدینگی در بازار کاهش یافته و به همین دلیل میزان نقدینگی افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44531

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.