• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

خط دهی طلا و دلار به بازار سکه

  • کد خبر : 39719
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
خط دهی طلا و دلار به بازار سکه

فعالان بازار می گویند اگر قیمت سکه امامی بار دیگر تحت تاثیر دو متغیر اساسی خود یعنی دلار و اونس طلای جهانی قرار گیرد، ممکن است نوسانات سکه به سمت بالا ادامه یابد.

اخبار اقتصادی؛ اگرچه کمتر از 10 روز تا نشست شورای حکام باقی مانده است، اما ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره برنامه هسته ای ایران و گزارش شب گذشته این خبرگزاری مورد توجه فعالان سیاسی و اقتصادی قرار گرفت. بر این اساس، آسوشیتدپرس روز دوشنبه اعلام کرد که بر اساس آخرین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اعضای شورای حکام، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به 30 برابر حد توافق شده در برجام رسیده است. .

بر اساس این گزارش محرمانه، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران با خلوص 60 درصد به 142.1 کیلوگرم رسید که نسبت به گزارش قبلی در بهمن ماه 20.6 کیلوگرم افزایش داشت. مجموع ذخایر اورانیوم ایران اکنون 6201.3 کیلوگرم تخمین زده می شود که نسبت به گزارش قبلی 675.8 کیلوگرم افزایش یافته است. این بیانیه از آن جهت برای بازار حائز اهمیت است که در روزهای اخیر اختلاف آمریکا و اروپا بر سر پرونده هسته ای ایران در کانون توجه تجار قرار گرفته است. در همین راستا، رویترز گزارش داد که فرانسه، آلمان و انگلیس پیش نویس قطعنامه ای را علیه ایران تنظیم کرده اند، اما هنوز آن را به اعضای شورای حاکم تحویل نداده اند.

پیش بینی قیمت سکه امروز 8 خرداد

این در حالی است که روز دوشنبه به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه امامی با 600 هزار تومان افزایش به 40 میلیون و 700 هزار تومان رسید. از سوی دیگر قیمت طلای مذاب با نوسانات مواجه شد و در میانه کانال 14 میلیونی به مرز مقاومتی خود رسید.

فعالان بازار می گویند امروز اگر قیمت سکه امامی دوباره تحت تاثیر دو متغیر اساسی خود یعنی دلار و اونس طلای جهانی قرار گیرد، احتمالاً سکه به نوسانات صعودی خود ادامه خواهد داد.

به گفته این گروه، تثبیت ارز در محدوده 40 میلیون و 800 هزار تومان مهم است و در صورت حفظ این محدوده می تواند در گام بعدی به کانال جدید صعود کند. در غیر این صورت در صورت از دست دادن سکه از حد فعلی می تواند به تدریج تا پله دوم کانال 40 میلیون تومان عقب نشینی کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39719

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.