در نزدیکی نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اخبار مثبت و منفی که انتظارات را برمی انگیزد افزایش یافته و فعالان ارزی در بلاتکلیفی تصمیم گیری گرفتار شده اند. حتی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دارای ابهاماتی است در حالی که کاهش نرخ غنی سازی ایران به عنوان یک نکته مثبت در این گزارش ذکر شده است اما بر اساس گزارش رویترز، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از این گزارش ها آمده است که در رابطه با منشا اورانیومی که ظاهراً توسط آژانس کشف شده است، ایران دو نکته را روشن نکرده است و هیچ پیشرفتی در مورد مسائل پادمانی باقی مانده در این گزارش حاصل نشده است.

از سوی دیگر، استفانی لیختنشتاین، روزنامه‌نگار مستقل مستقر در وین، با استناد به منابع دیپلماتیک نوشت که نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نمی‌کند و این موضوع کار را دشوارتر می‌کند.

عدم قطعیت دلار تهران

در چنین شرایطی که بازار ارز به سیگنال ها و پارامترهای سیاسی توجه دارد، قیمت دلار قبل از تعطیلی اربعین نه قدرت ورود به کانال 50 هزار تومانی را داشت و نه حاضر به بازگشت به کانال 50 هزار تومانی شد. سطح 50000 تومان. نیمه اول کانال 49 هزار تومان.

از نظر فنی، اگرچه دلار توانست سقف مثلث تشکیل شده را بشکند، اما در همان محدوده متوقف شد، اما دو شمع دوجی متوالی در همان بازه قیمتی نیز نشان از عدم قطعیت دلار تهران دارد.

محدوده حمایتی میان کانالی 49 هزار تومان مهم ترین حمایت از دلار است اما مقاومت 50 هزار تومانی نیز مانع بزرگی در مسیر صعودی دلار است.

مقاومت سرنوشت ساز ارز

قیمت سکه نزدیک به خط روند حمایتی صعودی حرکت می کند، در حالی که دلار مثلث صعودی خود را شکسته است، سکه نزدیک به حمایت در داخل مثلث حرکت می کند و مهمترین مقاومت در مقابل آن محدوده 29 میلیون و 500 هزار تومان است. واحد پول امامی در سه ماه گذشته اصلاح شد و به این مقاومت نزدیک شد و نتوانست بالای آن تثبیت شود و به این ترتیب مثلث صعودی تشکیل شد.

مهمترین حمایت در برابر سکه در حال حاضر که مماس بر حمایت خط روند صعودی است، محدوده 28 میلیون تومانی است که سکه رفاه توانست آن را بشکند.

بازار سرمایه بار شد

بازار سرمایه از ده روز به بعد رویه اصلاحی خود را تغییر داده و صعودی شده است، شاخص کل در این ده روز رشد تقریباً یازده درصدی را به ثبت رسانده و ارزش معاملات خرد نیز نسبت به پایان سال جاری دو برابر رشد داشته است.

در شرایطی که در هفته جاری احتمال اصلاح در بازار وجود داشت، شاخص کل با بار خبری مثبت رشد کرد، خبر افزایش نرخ ارز شرکت های پالایشی و پتروشیمی عامل بارگیری تقاضا در پایتخت بود. بازار روز قبل با رفتن معامله گران به تعطیلات و انتظار برای ایجاد فشار فروش برای تامین نقدینگی افزایش یافت و انتظار کاهش محسوس ارزش معاملات خرد وجود داشت که نشان از وجود خریداران با قیمت های پایین تر داشت. نسبت به قیمت پایانی بازار و در صورت افزایش ارزش معاملات خرد در روزهای آینده و ادامه روند صعودی خود، می توان انتظار تداوم روند صعودی را داشت.

در حال حاضر شاخص کل از حمایت 2 میلیون و 145 هزار واحدی برخوردار است اما در صورت ادامه مسیر صعودی، مقاومت 2 میلیون و 220 هزار واحدی برای کل شاخص مهم خواهد بود.