• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

خانه ای برای 11 خانواده در سراسر کشور!

  • کد خبر : 36426
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
خانه ای برای 11 خانواده در سراسر کشور!

اخبار اقتصادی، روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر این قرارگاه. طرح ملی نهضت مسکن وی با حضور در گردهمایی سالانه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های عمرانی شهرهای جدید، نیاز مبرم کشور به تامین مسکن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر نسبت مسکن به خانوار در کشور 1 به 11 است که این امر در وضعیتی که تنها 5 درصد اختلاف در این نسبت طبیعی است و این مشکل نباید بیش از 25 درصد از سبد محصولات خانواده را شامل شود.

اکبری با تاکید بر اینکه مسکن با امنیت روانی خانواده ارتباط دارد و محصول جایگزینی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر جابجایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تامین مسکن است. چرا که در جایی که ظرفیت ساخته شده نه میل و نه قدرت خرید کافی برای مسکن وجود دارد و برخلاف جایی که ظرفیت ایجاد نشده، تمایل زیادی برای سکونت از سوی مردم وجود دارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این خصوص درباره اعمال تدابیری برای مهار تورم در پروژه های اجرایی گفت: به مدیران پیشنهاد می شود تا حد امکان از ساخت ساختمان های با طبقات بلند خودداری و تا حد امکان تقویت فنی و اجرایی داشته باشند. . و همچنین مدیریت تامین و تملک مواد برای انطباق با تورم ایجاد شده در کشور.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مسئول باید از سازوکارهای جدید و ابتکارات جدید برای تکمیل پروژه های باقی مانده قبل از پایان دولت استفاده کنند و از شروع پروژه های جدید که عواقب سنگینی برای دولت به دنبال دارد خودداری کنند، گفت: همه مدیران خواستار شرکت های تابعه و ستادی لاس سیتی های جدید هستند. باید با برنامه ریزی مناسب در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی، همفکری و همکاری برای تغییر رویکرد و نظارت حداکثری در حین و پس از اجرای پروژه ها، برای دستیابی به بیشترین تعداد ممکن از اهداف اقدام کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36426

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.