به گزارش اخبار اقتصادی، بیت کوین (BTC) برای اولین بار از 22 ژوئن به زیر مرز 29000 دلار سقوط کرده است. این حرکت پایین‌تر زمانی اتفاق می‌افتد که حجم بازار ارزهای دیجیتال در حال کاهش 21 میلیارد دلاری است.

بر اساس داده های CoinMarketCap، همراه با کاهش بیت کوین، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال نیز 1.7 درصد کاهش یافت. از زمان نوشتن این مقاله، ارزش بازار از 1.185 تریلیون دلار به 1.164 تریلیون دلار کاهش یافته است.

نوسانات فعلی قیمت بیت کوین هنوز با اوج 0.011 در 14 جولای فاصله دارد، زمانی که بیت کوین در حدود 31350 دلار معامله می شد.

علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های نهنگ بیت‌کوین، به ارزش بیش از یک میلیون دلار، از 31 جولای به 1344 در اول آگوست افزایش یافت.

پیش از این، رابرت کیوساکی، نویسنده 76 ساله کتاب «پدر پولدار پدر فقیر»، با اشاره به بحران مالی در آمریکا، تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بیت کوین اعلام کرده بود. کیوساکی دلیل اصلی افزایش سهام آمریکا را افزایش سقف بدهی می داند.

بیت کوین در بحبوحه شکایت و تحولات سیاسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده 2 درصد سقوط کرد.

روز سه‌شنبه، در بحبوحه تحولات بزرگ در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین نزدیک به ۲ درصد کاهش یافت و به ۲۸۹۱۲ دلار رسید.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریچارد هارت، مغز متفکر Hex، مبنی بر اینکه او یک میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت نشده فروخته است، نگرانی های نظارتی را برانگیخته است.

همچنین، عرصه سیاسی بر عدم اطمینان می افزاید و یک رقیب جمهوری خواه متعهد شد که در صورت انتخاب شدن، «جنگ» رئیس جمهور بایدن علیه بیت کوین را متوقف کند.

علاوه بر این، IRS یک الزام جدید را معرفی کرده است که مالیات دهندگان آمریکایی را ملزم می کند اوراق قرضه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را به عنوان درآمد ناخالص گزارش کنند، که بیشتر بر اعتماد بازار تاثیر می گذارد و به نوسانات اخیر قیمت کمک می کند.

SEC v. خالق هگز

شکایت اخیر صرافی علیه ریچارد هارت، خالق Hex و Pulsechain، نگرانی‌هایی را در مورد سرکوب احتمالی دارایی‌های ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

با توجه به موضع گزارش شده صرافی در مورد در نظر گرفتن تمام دارایی های رمزنگاری شده به جز بیت کوین به عنوان اوراق بهادار، سرمایه گذاران مطمئن نیستند و فروش بالایی دارند.

این منجر به کاهش قیمت BTC/USD شده است زیرا فعالان بازار نسبت به عوامل نظارتی محتاط هستند.