به گزارش اخبار اقتصادی، بیت کوین (BTC) در ماه گذشته با وجود شاخص های ضعیف بازار، بالای 30000 دلار بود. در همین حال، معدنچیان در تلاش بودند تا دارایی های خود را تصفیه کنند.

پس از اینکه یک قاضی آمریکایی در 13 جولای به نفع ریپل و XRP رای داد، بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال در کمتر از پنج ساعت 70 میلیارد دلار افزایش یافت. قیمت بیت کوین در 13 جولای به 30,800 دلار رسید، اما در هفته گذشته دو بار به زیر 30,000 دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید.

داده های CryptoQuant نشان می دهد که ادغام حدود 30000 دلار ممکن است به دلیل عوامل متعددی از جمله دارندگان کوتاه مدت (STH)، ماینرها و نوسانات باشد.

در همین حال، ماینرها با نزدیک شدن به رویداد نصف شدن بعدی که تخمین زده می شود در آوریل 2024 رخ دهد، فعالانه دکل های خود را می فروشند. در میان این پیشرفت، نوسانات بیت کوین طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. در حالی که تعداد سپرده های ارز بیت کوین کاهش یافته است.

بیت کوین با 0.8 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته با 30020 دلار معامله می شود. با این حال، حجم معاملات 24 ساعته آن نزدیک به 70 درصد افزایش یافت و به 13.84 میلیارد دلار رسید، در حالی که ارزش بازار آن زیر 584 میلیارد دلار باقی ماند.

افزایش فعالیت معاملاتی بیت کوین ممکن است نشان دهنده افزایش موقت قیمت باشد. گزارشی از 17 جولای نشان می دهد که افزایش دارندگان بیت کوین بلندمدت می تواند از قیمت ها در جلسات آینده حمایت کند.

کاهش ارزش دلار به پایین ترین حد در 15 ماه گذشته

همانطور که سرمایه گذاران منتظر کاتالیزورهای جدید برای آزمایش کاهش هستند تورم پایینقوی‌تر از حد انتظار در ایالات متحده در هفته گذشته، دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در 15 ماه گذشته رسید.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند، به 99.587 سقوط کرد و نزدیک به سطح 99.574 در روز جمعه سقوط کرد که پایین ترین سطح از آوریل 2022 است.

هفته گذشته، این شاخص بدترین هفته خود را در سال 2023 ثبت کرد، زیرا داده ها نشان داد که تورم ایالات متحده کاهش بیشتری یافته و قیمت های مصرف کننده کمترین رشد سالانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کردند. این امر فشار بر فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره را کاهش داد.

بازارهای پول تقریباً به طور کامل با افزایش ۲۵ واحدی نرخ توسط فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در اواخر این ماه قیمت گذاری کردند، اما شاهد کاهش نرخ در اوایل دسامبر هستیم.

فرانچسکو پسوله، استراتژیست ارز در ING گفت: در کوتاه مدت، مطمئن نیستم که دلار بتواند خیلی بیشتر از این حرکت کند.

پاسول با اشاره به بالاترین قیمت های چند ماه اخیر یورو و پوند گفت: «این حرکت به وضوح کاهش یافته است، اما در عین حال کمی طولانی به نظر می رسد.

ارز رایج در معاملات اولیه اروپا به بالاترین سطح 17 ماهه 1.1276 دلار در برابر دلار رسید، در حالی که بازارها بر اساس اعلام سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در 27 ژوئیه، به شدت از افزایش 25 واحدی در برابر دلار کاستند.

اما چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه سپتامبر پس از کندی فعالیت اقتصادی در منطقه یورو در ماه ژوئن نامشخص است.

ین ژاپن حدود 0.4 درصد افزایش یافت و به 138.155 در هر دلار رسید، زیرا سرمایه گذاران منتظر نشست هفته آینده سیاست پولی بانک ژاپن (BOJ) برای حذف تدریجی موضع سیاست فوق العاده خود هستند.

ریوتا آبه، اقتصاددان در SMBC می‌گوید: «شرکت‌کنندگان بیشتری در بازار احتمال افزایش 25 واحدی باند سیاست‌های کنترل منحنی بازده را در جلسه آینده افزایش داده‌اند.

پس از انتشار صورت‌جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه جولای، دلار استرالیا 0.1 درصد کاهش یافت و به 0.6811 دلار رسید.