• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

بن بست در دایره فروش

  • کد خبر : 35499
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
بن بست در دایره فروش

انباشته شدن بازار آزاد میلگرد و عدم تقاضای مصرف کننده برای این محصولات منجر به نورد مجدد پروفیل های بلند فولادی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران با رکود شدید شد، بنابراین نسبت بین حجم فروش و حجم عرضه. حدود 16 درصد کاهش یافت.

اخبار اقتصادی، حدود 16 درصد از پروفیل های بلند فولادی عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در هفته چهارم بهمن ماه مورد معامله قرار گرفت و رکود این بازار را تعمیق بخشید. روز چهارشنبه 4 بهمن ماه 301 هزار و 834 تن مقاطع بلند فولادی شامل میلگرد و تیرآهن در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران به فروش رسید. برای این میزان محصول، تقاضای 87 هزار و 600 تنی از سوی مشتریان ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 47 هزار و 858 تن پروفیل بلند فولادی در این بازار شد. در این روز 15.8 درصد از عرضه پروفیل فولادی مذاکره شد.

تضعیف بازار مصرف به قیمت میلگرد

بررسی اطلاعات معاملات بورس کالای ایران حاکی از عرضه 277 هزار تنی شمش فولادی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران است. برای این میزان محصول، تقاضای 62 هزار تنی از سوی مشتریان ثبت شد و در نهایت 36 هزار تن از محصولات عرضه شده در این بازار به فروش رفت، بنابراین رابطه حجم معاملات و عرضه در این روز به 13 درصد رسید.

شمش فولاد در هفته چهارم بهمن ماه با قیمت پایه 22 هزار تا 22 هزار و 720 تومبا در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. اگرچه در این مدت خبری از تقاضای قابل توجهی در بازار نبود، اما بیشترین درخواست ها برای محصولات چند واحد تولیدی ویژه ثبت شد که در نهایت 36 هزار تن محصول عرضه شده در این بازار را با میانگین قیمت 22 آن به فروش رساندند. به ازای هر کیلوگرم 1800 تومان شد.

میلگرد بورسی گرانتر از محصول بازار آزاد است

از جمله مالیات بر ارزش افزوده و حق الزحمه اعضای بورس؛ قیمت نهایی هر کیلوگرم میله معامله شده در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران بر اساس فروش در هفته چهارم بهمن ماه به 25 هزار و 300 تومان می رسد. این در حالی است که در همان روز میلگرد در بازار آزاد تهران به قیمت 24 هزار تومان معامله شد. انباشت میلگرد با قیمت های بسیار کمتر از قیمت های فعلی در بازار آزاد مانع جدیدی در برابر رکود رینگ فیزیکی بورس کالای ایران است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35499

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.